Vraag

Een email sturen is niet meer zo simpel meer...

  • 13 February 2023
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeer simpelweg een mail te sturen via de mail app naar mijn werkgever, incl 3 afbeeldingen (screenshots) en 1 pdf document, met mij in BCC.

Het lukt gewoon niet. Ik krijg niets aan. En ik heb ondertussen alle combinaties uitgeprobeerd: afbeeldingen 50% verkleind, tekst bij gezet, namen afbeeldingen ingekort,…

Niks werkt. En is ook niet de eerste keer dat dit voorkomt.


7 reacties

Ter info: voor de PX medewerkers is het ook interessant om weten of het al dan niet werkt via webmail

Reputatie 1

Als we de webmail moeten gebruiken ipv de app, dan moeten ze de app ook niet beschikbaar stellen. Het is juist handig om een app te gebruiken ipv webmail, vooral omdat men rechtstreeks bijlagen kan delen.

Reputatie 1

Ik heb ondertussen een gmail account aangemaakt voor ‘ingewikkelde’ mails. Deze werd onmiddelijk correct doorgestuurd.

Ik vermoed dat de te strenge spam filter van Proximus de goede werking in de weg staat.

Wanneer de mail via webmail al lukt heb je tenminste je werkgever al bediend.

Kritiek geven is makkelijk, maar bedenk dat het resultaat van je verzendpoging via webmail kan helpen tot een oplossing te komen want dan kan gerichter gezocht worden naar waar/hoe/wat/waarom van het probleem.
Ook meer uitleg over de bestanden (grootte, totale grootte), de foutmelding, .. kan helpen
Soms helpt het ook de bestanden te comprimeren (zippen)

Reputatie 1

Geen foutmelding. Gewoon niks. Is niet de eerste keer, trouwens. Het blijft ergens hangen en niks van foutmelding.

Een mail moet eigenlijk gewoon aankomen. Het moet niet zo’n probleem geven. Ik verstuur al mails via Proximus (Belgacom) sinds 1998-1999. Vroeger was er een limiet op de gezamenlijke grootte van de bijlagen, maar bleef je eronder dan kwam alles aan. Maar nu zie ik geen patroon.

Ik heb ondertussen een gmail account aangemaakt voor ‘ingewikkelde’ mails. Deze werd onmiddelijk correct doorgestuurd.

Ik vermoed dat de te strenge spam filter van Proximus de goede werking in de weg staat.

Nu bewijs je zelf dat het ook belangrijk is ook te weten of het lukt via webmail dan kan je dit al uitsluiten bvb als het zich niet voordoet via webmail….

Maar iemand die van PX zelf is kan straks als ze de draad hier opnemen ook dan verder natrekken wat er eventueel zou kunnen de oorzaak zijn .

Ik snap niet dat iemand een probleem kan hebben met e-mail. Die protocollen zijn in 40 jaar tijd nauwelijks veranderd. Zelf heb ik er al even lang nooit last mee, tenzij de servers down zijn. Van sommige apps, oa mail voor windows, moet men weg blijven omdat de app krakkemikkig is. Maar een PC mail client zoals Thunderbird werkt voorbeeldig en zonder problemen. Naar mijn heel lange ervaring is het steeds een probleem van slecht of verkeerd ingestelde parameters. 

De mailing apps van Gmail, Yahoo zowel als de natieve mail app op Android of IoS werken feilloos. Ik denk dat de beperking van de bestandsgrootte bepaald wordt door het mail protocol. 

Reageer