E-mails op twee PC's lezen ?

  • 14 December 2010
  • 3 reacties
  • 578 Bekeken

Hallo,

nu zoek ik mij hier al uuuuren suff om te vinden, hoe wij op twee verschillende PC's onze inkomende mail's kunnen lezen.

Op mijn PC staat de mailbox geïnstalleerd en heb ik de inkomende mails heel gewoon op staan.

Omdat mijn man op zijn PC ook toegang tot onze (gezamelijke) inbox zou moeten hebben, dacht ik hem gewoon "even" zijn outlook te installeren.

Twee uur later sta ik nog even ver en ik krijg op zijn PC via outlook geen toegang tot de inbox van ons mailadres.

Waarschijnlijk is het iets heel stom's want ik denk te weten, dat dat kan, maar hoe Onbeslist ?????

Helup a.u.b.

Marion


3 reacties

je moet de optie 'leave messages on server'/ 'berichten op server laten staan' ergens aanvinken.

Dan moet je op meerdere servers de mails kunnen lezen.
Gebruik IMAP ipv POP
Beste,

Om dezelfde mails op 2 pc's te kunnen lezen dient u beide pc's de optie 'een kopie van de berichten op de server achterlaten' aan te vinken.

Bij outlook 2007 kan u dat aanpassen via Extra-> Account Instellingen. Klik daar uw account aan en vervolgens op wijzigen. Kies meer instellingen en vervolgens geavanceerd.
Daar kan u de optie 'een kopie van de berichten op de server achterlaten' aanvinken.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van het imap-protocol. Hier vindt u wat meer informatie:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14358/kw/imap

Vriendelijke groet,

Eva

Reageer