Vraag

E-mail problemen zonder eind!

  • 7 November 2023
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

kan er hier iemand enige zinnige uitleg geven aub?

 

Ik wordt plots uitgesloten van inloggen op mijn email account met een enigszins debiele uitleg “Onderzoek naar spam” ? Ik heb verdorie nog niet eens een enige email verzonden! Laat staan dat er ook maar iets “illegaals” zou gelogd zijn! 

Ik wordt dit geklungel stilaan beu! ik denk er over om voor mijn contacten met overheid en dergelijke een andere provider te nemen en Proximus email compleet te dumpen! Is deze dienst een soort bezigheidstherapie? 

En kom mij niet aanzeulen met een PC infectie! Godbetert, het is niet eens mogelijk om mail te lezen op 3 verschillende devices naargelang noodzaak zonder in de kl….ij te verzanden! WERKELIJK? 

 


This topic has been closed for comments

9 reacties

Bon, dit krijgt mogelijk een staartje. Email van Proximus is een puinzooi! 

Crisisbeheer is niet voor jullie uitgevonden!

Nadat ik op aanraden van jullie web pages mijn email passwoord heb veranderd is er niets opgelost. Vanmorgen krijg ik een sms waarbij mij gezegd wordt dat mijn email passwoord (nogmaals?) veranderd is en dat ik nog maar eens een nieuw moat kiezen!

Dat levert nougabollen op want ik kan wel mail lezen maar niets versturen!

Ik moet dringend reageren op een paar emails ivm met niet aangekomen zendingen maar ik krijg steeds “error 553 under spam investigation” en de mail wordt niet verzonden! … 

Tot nader order heb ik nooit spam verstuurd, ik zou niet weten hoe! Dus ik ga jullie alle verliezen voor gemaakte kosten ivm verloren zendingen, doorrekenen omdat jullie rommeldiensten nauwelijks fatsoenlijk werken en niet opgevolgd worden zoals het hoort!

 

Als leuke uitsmijter! Nadat jullie zender authenticatie ingesteld hebben werkt de email van geen enkel van mijn automatische locale backups nog, ik krijg dus geen enkele log email meer! Goe bezig mannen! Werkelijk goe bezig! Time to bail out!

 

EDIT: BTW mail versturen vanuit webmail gaat schijnbaar wel, obviously! Maar wat schiet ik daar nu mee op? zucht!

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Het paswoord van uw mailbox is door Investigations inderdaad gewijzigd omdat uw mailbox gebruikt wordt om spam te versturen. Dit wil niet zeggen dat u deze zelf verstuurd, maar wel dat een van je toestellen hiervoor misbruikt wordt. Doordat je mailbox door ons geblokkeerd is, is het normaal dat dit op al je toestellen niet meer werkt. 

Je kan nu best je toestellen laten nakijken op virussen,… Eenmaal dit gebeurd is en we zeker zijn dat alles terug in orde is, laat je ons dit weten (telefonisch of hier) en dan kunnen we je paswoord opnieuw resetten zodat je je mail terug kan gebruiken. 

In welke taal moet ik dat uitleggen dat al mijn toestellen per definitie zowel virus als spyware- vrij zijn? En dat ze dat all eeuwen lang zijn? 

Kunt U mij een log bezorgen van welk toestel dat die spam zou verstuurd hebben of is jullie eigen logging zo kaduuk dat jullie een brakke smtp server laten registreren dat mijn backup programma niet meer in staat is om logs te versturen en dat jullie dat als “SPAM” zien? 

En passwoord terug resetten? Serieus? VIER KEER OP 3 DAGEN? allez allez! 

En BTW … contact met Proximus ABUSE geeft volgende leuke link … OEPS FOUTJE Error 404 … verder werkt alles feilloos! NOT!

Jullie zijn echt wel vermoeiend hoor als er iets simpels fout gaat!

Reputatie 7
Badge +3

@Regulus

Contacteer het Abuse Team of verwijder je IP-adres

 

Hier de juiste link    Zelf je ip-adress verwijderen | Proximus Groep

U kunt tot drie keer per week een geautomatiseerde verwijdering van uw IP-adres uit onze zwarte lijst aanvragen.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op via de knop “Rapport indienen”.

We blokkeren IP-adressen om onze netwerkinfrastructuur te beschermen bij de detectie van:

  • spam/phishing verstuurd door een van onze klanten,
  • massamailing/overschrijding van het aantal toegestane gelijktijdige verbindingen (drie met een PTR record),
  • waarschuwingen (printers, beveiligingssystemen, enz.).

Om te voorkomen dat u op een zwarte lijst komt, adviseren we u:

  • een malwareverwijderaar te installeren en regelmatig uw IT-systemen te controleren,
  • als u een professionele klant bent, e-mails te versturen via uw eigen SMTP met DNS-resolutie, zodat u onze  residentiële-e-mailbeperkingen vermijdt,
  • een PTR record te configureren.

 

Zelf je IP-adres verwijderen
Zelf je IP-adres verwijderen | Proximus Groep

 

 Uw IP - adres bevindt zich op de zwarte lijst en u wenst meer informatie.

Uw ip - adres bevindt zich op de zwarte lijst en u wenst meer informatie.
Verwijderen van de zwarte lijst | Proximus Groep

 

IP-adres verwijderen van de zwarte lijst

Uw ip - adres bevindt zich op de zwarte lijst en u wenst meer informatie.

* Is vereist

Uw naam *Uw e-mailadres *Bevestig e-mailadres *IP-adres te verwijderen *Opmerkingen

Verwijderen van de zwarte lijst | Proximus Groep
Uw ip - adres bevindt zich op de zwarte lijst en u wenst meer informatie.

 

 Verwijderen van de zwarte lijst | Proximus Groep

Het waarborgen van een veilig netwerk en van de continuïteit van de diensten voor onze klanten is op elk ogenblik een prioriteit voor Proximus.

Daarom kan het gebeuren dat we, conform onze voorwaarden, IP‑adressen blokkeren van klanten die ongevraagde commerciële of informatieve communicatie (spamberichten) versturen of zich niet houden aan de beperkingen van ons residentieel e‑mailplatform.

Op die manier kunnen we vermijden dat onze e‑maildienst wordt verstoord als gevolg van een internationale blacklisting, en verzekeren we de continuïteit van onze e‑maildiensten.

Daarnaast willen we onze klanten beschermen die ongewild spam versturen: zij zijn zich er mogelijk niet van bewust dat hun computer deze ongevraagde berichten verstuurt door een verkeerde configuratie, een virus of een kwaadwillig script.

  • Klanten die geen e‑mail kunnen verzenden wegens een geblokkeerd IP‑adres, kunnen  als de situatie die aanleiding gaf tot de blokkering is verholpen.
Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Hier vind je nog meer info over dit probleem, samen met de link om je ip-adres terug te verwijderen van de blacklist. Als je de controles gedaan hebt en weet dat er geen probleem meer is, kan je dat daar doorgeven en zal alles terug werken . 

Ik ben er mij van bewust dat het utopische is te denken dat:

a- de vraagsteller kan gecrediteerd worden met enige vorm van intelligentie, zij het maar een minimum!

b- dat de discussie ook maar zijdelings gevolgd wordt middels enig begrijpend lezen

Als gevolg daarvan worden, door dwangmatig hulp biedende zielen, tonnen nutteloze informatie gespuid, in de vorm van het echoen van websites waarbij sommige links verwijzen naar bladzijden die NIET eens bestaan, en als dusdanig door de vraagsteller zijn strot geduwd die als puntje bij paaltje komt totaal zonder nut zijn … en die ik trouwens op 7/11 al uitvoerig gelezen heb en toegepast zonder enig zinnig resultaat tenzij men denkt dat ik van gisteren ben … (ben ik p….g,  ja ...)

Zo wil een van al die verlichte geesten hier mij eens uitleggen HOE ik in die ontsluitingsbladzijden mijn IP ADRES KAN INVOEREN? WANT IK MIS DUIDELIJK IETS!

OH BTW MIJN IP ADRES IS IPV6 2a02:a03f:600c:f200:249c:9937:1951:ebd7 !

Anderzijds ook even aangeven HOE IK OP DE ABUSE BLADZIJDEN KOM EN HOE DE “OEPS FOUTJE ERROR 404” kan omzeilen! En vanwege een achterlijke oen “error 404” = Page does not exist! 

Djeezes moet ik daarvoor elke maand 90€ ophoesten? 😱 Zei ik al dat dit echt vermoeiend is? 

 

EDIT: Ik heb nogmaals Superantispyware, Malwarebytes en Avast antivirus gelopen op de ganse PC … resultaat 0,0 infectie … vreemd! 

@Regulus Hier vind je nog meer info over dit probleem, samen met de link om je ip-adres terug te verwijderen van de blacklist. Als je de controles gedaan hebt en weet dat er geen probleem meer is, kan je dat daar doorgeven en zal alles terug werken . 

Beste HadewychT bedankt voor de link maar ik ben daar al een dozijn maal langs geweest … Virus scan is negatief, spyware scan is negatief en malware scan is negatief,  en ik heb geen eigen domein, en ik heb geen eigen mailserver. Alors? 

Jullie moeten toch een log hebben van mijn IP nummer ivm met e-mail abuse? Of hebben jullie een random generator die IP adressen af en toe op een suddervuurtje zet ? 
BTW ik heb al de opgelijste externe sites proberen te bezoeken, sommige tool links zijn zo dood als Methusalem, mijn IP adres is nergens geblacklist volgens de sites die WEL werken  … vooruit maar, zoek de speld in de hooiberg! 

En for the record nogmaals … IPV6 2a02:a03f:600c:f200:249c:9937:1951:ebd7 !!!

Dit begint echt grotesk belachelijke proporties aan te nemen! 😂😝

Niets van al die diensten schijnt te werken, zelfs niet na afkoppeling van het internet gedurende 48 uur!

 

Moet ik ook nog betalen voor een nutteloze dienstverlening die niet werkt? 

Edit: 18u35 zelf(?) opgelost …