E'mail problemen -- bericht van uw communicatie manager

  • 28 January 2022
  • 18 reacties
  • 258 Bekeken

Goedendag,

Heb al weken een mail die aan het laden is op mijn account ,dus hem lezen is niet mogelijk .

 

Heb nu U bericht gelezen dat je via een webformulier het probleem moet beschrijven .

 

Heb ik even proberen te doen :

1: je moet uw registeren -----------ik heb al jaren een account - dus dat lijkt me overbodig .

2: probeer je via je eigen een account een mail te versturen … is er een melding dat het wel even ……..kan duren wegens te veel mails ………

3: ga je dan verder dan moet je uw Telefoon nummer geven en dan een item kiezen  geef je E’mail aan …..dan kom je terug terecht bij het begin  …… lees onze Faq  of ga naar forum ……

 

Doe ik iets mis ?

Het lijkt wel monopoly spel , ga terug naar start .

 

Gr André

 

 

 

 


18 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Aangezien het een probleem is van velen begrijp ik het ook niet waarom je dat formulier zou invullen. Dit is een probleem dat zich bij meerderen voordoet dus moet er een algemene oplossing zijn en geen individuele. Mails na 26 december zijn er niet enkel een datum en uur geen inhoud en dat is zo goed als algemeen. Dus daar zit ergens de fout. Toch heel raar dat een provider die de grootste is in dit land zulks na zoveel dagen niet opgelost krijgt. Ik wacht af  maar voor mensen die zaken doen via E-Mail moet dit  een ramp zijn.

Beste, sinds 25 januari rond 14 uur ontvang ik geen enkele mail meer op mijn Mac PC. Op mijn ipad komen ze soms met mondjesmaat binnen maar verdwijnen ook weer soms. UIt een telefonisch contact heb ik onthouden ‘ze zijn er mee bezig’. Ik verwacht van een monument als Proximus dat er ook resultaten geboekt worden. Ik ben al 40 jaar trouwe klant maar begin nu toch te twijfelen.

Mijn webmail op PC en mijn mailapp op smartphonen toen dat er 3 mails zijn, die ik niet zie en dus niet kan lezen.
Thunderbird is mijn favoriete mailapp op PC en daar werkt - denk ik toch - de mail naar behoren.
Ondertussen verlies ik wel het overzicht, want welke mails zijn die 3 en zijn ze reeds eerder ontvangen/gelezen in Thunderbird? Wie zal het zeggen?

Eigelijk ala bij al een kleiner probleem. Niettemin ...

Het webformulier heb ik willen gebruiken, ik vulde alle gegevens in (waarom eigenlijk?)  en druk op “registreer”. Dan komt de boodschap dat mijn gegevens worden verwerkt en kom ik op de pagina terecht waar ik mijn gegevens moet invullen ! Ze zijn wel vooringevuld hoor, door mij 20 seconden eerder. :sweat_smile: Waarop ik op weer op “registreer” druk, en het spel van vooraf begint.
M.a.w. een vicieuze cirkel! :zipper_mouth:

Worden programma’s, webpagina’s, linken en webformulieren wel grondig getest vooraleer de publicatie?

Blijkbaar is dit webformulier alleen bedoeld om je mail adres door te geven waar je problemen mee ondervindt  dus op het moment dat je op registreer gedrukt hebt is het adres doorgegeven, moet je verder niks meer aanklikken.

Is het dan zo moeilijk op het webformulier na registratie te vermelden dat de registratie is voltooid en PX het verder gaat onderzoeken? Maar niks van dat.

Terwijl de vraag blijft of PX weet wat er aan de hand is.
Het probleem is hetzij bij iedereen, hetzij enkel op je persoonlijk mailadres. Als het algemeen zou zijn heeft noch een webformulier, noch een persoonlijk mailadres zin. Dan heeft iedereen klachten en dat is zelfs duidelijk, daar hoef je geen webformulier voor, niet waar?
Als het enkel persoonlijk is, heeft het toch alle zin te weten wat de precieze klacht is. Of heeft de PX medewerker/programmeur een glazen bol en ziet hij wat ik wou omschrijven? :clown:

Of nog iets anders : alle geregistreerde  klanten, en enkel die, krijgen een tegemoetkoming op factuur of zo? Dan heeft de lijst van inschrijvingen per webformulier wel enige zin. Maar waarom denk ik toch dat dat niet het geval zal zijn?


En oh ja,die belangrijke mededeling

bericht van uw communicatie manager

 

is blijkbaar zo belangrijk dat ze al enige pagina’s is gezakt in het forum. Dus hoe minder mensen het lezen …. ?

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie @flip @hipla @andre bourbon 

Het gaat hier over een algemeen probleem dat niet bij al het clienteel voor problemen zorgt.

Je dient inderdaad enkel je naam, voornaam en e-mail adres door te geven zodat wij weten over welke mailbox het gaat. 

Dit kan je doen via deze link.

is blijkbaar zo belangrijk dat ze al enige pagina’s is gezakt in het forum. Dus hoe minder mensen het lezen …. ?

je moet niet naar beneden kijken maar naar boven :relaxed:

De baar (waar je kan op klikken)  is ondertussen in rode kleur gezet zodat ze nog beter opvalt.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie @Martin Ondertussen krijg je ook een bevestiging na registratie.

@daisy krijg je die bevestiging via mail er via sms?

@DaisyS 
Ik heb mij deze middag (dubbel) geregistreerd.
Jij schrijft “ondertussen” maar ik heb niks gehad, geen mail, geen sms.
Het is dus onduidelijk of de registratie in orde is.

Reputatie 7
Badge +5

@daisy krijg je die bevestiging via mail er via sms?

Dit krijg je te zien:

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie Je krijgt bovenstaande boodschap te zien als je je hebt geregistreerd. Dit is sinds deze namiddag in orde gebracht.

@DaisyS 
Die boodschap heb ik niet gezien, dat was dus vroeger dat ik me registreerde.
Ben ik nu geregistreerd of moet ik voor de zekerheid nog eens (3e maal) registreren?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie Een extra registratie is niet nodig.

Dank je voor de duidelijkheid!

Nu zie ik ineens veel meer:
 

Jullie zijn er dus mee bezig :thumbsup:
Daarstraks was de stand 3 mails, nu 4,  en onder het woord inbox stond er toen helemaal niets
(de 3e en 4e zijn waarschijnlijk testmails die ik gisteren en een minuut of 2 geleden van mijn eigen gmail naar skynet heb verzonden.

Idem op mijn smartphone


Edit de “4” is veranderd in “3” (???)

Reputatie 2
Badge

Ik heb het webformulier eergisteren ingevuld en vandaag werken mijn mails terug normaal.

Hoop dat dan met dit het probleem is opgelost. Er komen alvast geen pak ongelezen meer bij en binnenkomende zijn ook terug up to date.

Thnx alvast Px, hoop dat de rest van de klanten ook vlug opgelost raakt

Ik heb een aantal test mails (4) verzonden van gmail naar mijn (4) verschillende skynet en proximus aliassen.
Ze werden alle ontvangen dus dat is al goed.
Ik heb ook 4 mails verzonden van mijn hhoofdskynet adres (fa******@skynet.be) naar mijn 4 diverse aliassen.

Daarvoor krijg ik één foutmelding:

The following message to <XXXXXXXXXX@skynet.be;> was undeliverable. The reason for the problem: 5.1.2 - Bad destination host 'DNS Hard Error looking up skynet.be; (MX): NXDomain'

en 3 ontvangen mails (maar wel op het adres zoals hierboven vermeld, dus voornaam.naam@skynet.be.
voor alle duidelijkheid: mijn naam, niet op een ander alias noch op het enige proximus mailadres.




PS : in mijn voorgaande post had ik over het hoofd gezien dat 1 mail inmiddels geopend was, dus de niet gelezen mails 3 van 4 was en dat was ook juist weergegeven.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ondervind je nu nog problemen ? 

Reageer