Skip to main content

Beste,

Sinds donderdag is onze nieuwbouwwoning aangesloten op het Proximus netwerk.
Echter haal ik slechts een download snelheid van 6 en soms eens 18Mbps. Upload slechts 0,6Mbps!

Na vele pogingen, bij de technische dienst binnen geraakt. Of ergens een call center dat voor Proximus werkt. Ik verwacht dat een technische dienst toch meer ervaring heeft in plaats van met het voorstel af te komen dat ze de modem eens gaan herstarten wat natuurlijk mijn probleem niet oplost.

Wat kan ik doen en welke stappen kan ik ondernemen? 

@YDC Mensen van proximus zelf komen pas maandag terug langs hier om je lijn even na te trekken of er daarop problemen gemerkt worden.

Je kunt al om te beginnen eens testen wat proximus garandeert op welke gegarandeerde snelheid je op je lijn zou moeten kunnen halen dit kun je hier checken → http://proximus.be/internetsnelheid 

vergelijk mss best eens beide als nieuwe klant en als klant om te zien of er verschil opzit.


Dan is de tweede vraag hoe meet je de http://pxs.speedtestcustom.com  dit doe je voor alle zekerheid eerst eens via een toestel dat rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox rechtstreeks, en vergelijk je of je in de buurt komt van wat je als hierboven als resultaat gekregen hebt met de check op → http://proximus.be/internetsnelheid 


De volgende stap is dan te meten via wifi wat je haalt als je met een apparaat dicht bij je bbox staat en dit eens terwijl je verbonden bent met wifi-2.4-xxxx van de bbox en dan ook eens via wifi-5.0-xxxx van de bbox 


moest het wifi-5.0-xxxx draadloze netwerk niet meer zien/terugvinden van de bbox dan wil dit zeggen dat je bbox ingesteld stat op “One SSID” wil zeggen dat de bbox de twee wifibanden 2.4 en 5.0 uitzendt onder de zelfde wifi naam namelijk wifi-2.4-xxxx


One ssid kan in sommige gevallen voor problemen zorgen als je verbindt via het wifi netwerk van de bbox in dit geval kun je die eens uitzetten op de bbox om te zien of dit het probleem oplost

NB: Deze geïntegreerde functie ("Smart wifi" = “One SSID”) zou (in theorie ) ervoor moeten zorgen dat alle WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.


One SSID deactiveren op de bbox doe je als volgt:
via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Na deactivatie kan je weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en evens de WiFi kanalen terug wijzigen, dit kan belang zijn bv zeker bij wifi-2.4-xxxx als je door naburige wifi signalen gestoord wordt en je even wilt het wifi kanaal veranderen om vast te stellen of het dan beter wordt, 
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak zou gevonden zijn van het probleem bij one ssid actief of gewoon uit laten staan als je dit verkiest)


Kan er een lijntest uitgevoerd worden?


Dat wordt wachten tot iemand van prox zelf hier de draad opneemt.

Hebben mijn verschillende berichten hierboven u iets kunnen wijzer maken of heb je er iets kunnen uit afleiden?


Kan je je lijnnummer van je woning even toevoegen aan je profiel? 


Is bij deze gebeurd Charlotte


Reageer