Vraag

DNS server reageert niet ook al kan ik op internet

  • 24 March 2024
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Beste,

 

Ik heb een gezin van 6 leden,

meerdere pc, laptop en gsm

 

nu mijn probleem is dat niemand meer online kan gamen

internet werkt kan films kijken google youtube

enkel online gamen gaat niet

dit is al zeker maanden dat dit probleem zich herhaald

 

Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet.

 

het enige dat het probleem direct oplost is van Bbox te wisselen.

dat is het probleem direct weg.

 

maar na een paar dagen komt het terug dan wissel ik terug naar de oude bbox

en probleem is weg

enz verder….

 

bbox uit en aan zetten of resetten verhelpt het probleem niet, hij moet meer dan 12u uit staan.

zelf na een half uur uit te laten gaat het niet weg het probleem, vandaar dat ik ze om wissel.

 

ik heb ook al geprobeert met de help dienst maar die zeggen altijd het zelfde, we zien geen problemen.

 

mvg

nic


7 reacties

@Nicj

Eventueel bbox eens resetten.
Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Sorry maar als je geen DNS hebt kan je niet op internet … Hoe zouden uw lokale devices anders moeten weten waar ze naartoe moeten? 

DNS

Beste,

ik heb mijn profiel bij gewerkt

@Nicj

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Sorry maar als je geen DNS hebt kan je niet op internet … Hoe zouden uw lokale devices anders moeten weten waar ze naartoe moeten? 

DNS

 

Windows heeft 2 soorten van van fouten in probleem oplosser:

1ste is: De DNS-server reageert niet

bij deze heb je totaal geen internet toegang

 

2de is: Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet.

en bij deze heb je beperkt internet.

zo als ik soms heb, kan tv, youtube google, alles in de browser werkt

behalve online games, deze geven allemaal de zelfde fout melding dat er geen internet toegang is.

 

 

Mogelijk verouderde netwerk drivers…

Microsoft forum

Mogelijk verouderde netwerk drivers…

Microsoft forum

denk niet dat het dat is, want het probleem is het zelfde met alle apparaten 3x windows en 3x android.

denk dat het aan de bbox3 ligt

Badge +4

Heb je de bbox nog niet eens gereset ? anders zeker eens proberen.

Reageer