Skip to main content

Gisterenavond 22/6…. Belgacom TV valt uit / Geen internet verbinding.. Pas na meerdere koude starts,.. Bbox & Ontvanger… lukt het weer… 

 

Alleen ‘Internet’ ligt er uit…

 

Vanochtend; … BBox-router;

Via netwerk gekoppelde desktop; DNS Resolve timed-out… Resultaat: geen internet

 Wifi in huis via het als AP geconfigureerde Synology Router rt6600ax; Evenmin internet..

 

Eerst maar een de desktop… Overrulen van de DNS-Server (Zelfde IP-adres als de gateway) - Problem solved… Internet werkt.

Wifi-Access Point… DNS van de gateway wijzigen… NIet echt een succes, want de DHCP van de BBox geeft ook de DNS-settings door..   

 

Smartphone;  Manueel overrulen per SID van de ‘automatische’ DNS-Settings.. Yup; Internet werkt weer.

Laptop over Wifi; Yup, overrulen van de DNS-settings → Yup, INternet werkt weer…

 

Mij lijkt er iets mis op de BBox… De ‘standaard’-DNSServer (op deze Belgacom Hardware) faalt ? De DNS Resolve Requests timen out, of bereiken 192.238.1.22 nog 192.238.1.21 niet langer …

 

Nog Iemand ? 

 

Ik heb niet zoveel animo om alle Wi-Fi geconnecteerde devices andere DNS Servers toe te kennen, maar kan blijkbaar niet anders als de DNSResolve van Belgacom het opgeeft… ?

 

(Maar dan heb ik natuurlijk wel de piHole die me beter beschermd...) 

 

Geen reactie

Reageer