Ik krijg zojuist een mailtje waarin de vermelding staat “Hoe activeer je de nieuwe slimme Proximus wifi?” heel nieuwsgierig ga ik kijken en kom ik op filmpje waar een uitleg staat wat ik zou moeten doen….
Hieruit blijkt dat alles op de frequentie 2.4 moet gezet worden….
Niettegenstaande de ik steeds gehoord en gelezen heb dat de 5.0 frequentie sterker is …..
En wat met mijn Wifi bridge waar mijn TV decoder aanhangt die werkt alleen maar op de 5.0 frequentie?
Graag van iemand een duidelijk antwoord.
Mvg,
Choreftis
Bladzijde 3 / 3
Dat is inderdaad zo daar wordt normaal gezien niks over vermeld.
Voor mij persoonlijk is dat geen topsecret informatie. Hetzelfde voor de decoders. Zo heb je een overzicht welke problemen er opgelost zijn en nieuwe functionaliteiten die eventueel doorgevoerd worden. Maar de kans dat Proximus dit gaat doen is vrij klein.
Helemaal in het begin van deze topic wilde ik gewoon zeggen : als iets goed werkt laat het dan werken, blijf er af. Je gaat toch niet scheiden als uw huwelijk nog goed is. Maar ja, Proximus wil absoluut die slimme WiFi promoten, maar zoals zo vaak met Proximussoftware wordt die meestal gelanceerd zonder al te veel na te denken, de volledige analyse van het probleem ontbreekt vaak. Je ziet dat dagelijks aan de problemen die op het forum verschijnen.
zoals je weet is het soms maar bij bepaalde personen dat er een tussentijdse versie gepusht wordt om eerst de resultaten af te wachten indien er toch nog iets onvoorzien moest verkeerd lopen. bij mij is dit al lang blijven hangen op 8c.310A , waarschijnlijk de laatste definitieve versie, maar wie gaat het zeggen!
@Cvanloon natuurlijk moet je op een bepaald moment met nieuwe technieken toch eens op de markt komen om niet achter te blijven t.o.v. de concurrenten, zelf wetenede dat bepaalde toestellen nog niet aan deze techniek zullen voldoen of maar pas zullen voldoen na firmware upgrade bvb enz…
Wat draai laat draai is een mooi beginsel maar dan zul ook weer klachten krijgen van klanten in de zin van bij deze operator wordt dit en dat al mogelijk en bij Poximus nog niet ……
De hoofdzaak en het belangrijkste is dat proximus toch voorzien heeft dat je bvb bij Smart wifi het toch kunt zelf uitschakelen als je met (tijdelijk) onoplosbare problemen zit met deze ingevoerde techniek, enfin ja ieder zal er wel zijn idee over hebben, maar ook dat is normaal hé
Ja Proximus iets uit zichzelf doen……
Een hele tijd geleden kreeg ik een nieuwe decoder van het welgekende s..t-merk Huawei, ik kreeg al de kriebels toen ik de naam hoorde, ik had/heb namelijk geen al te beste ervaring met 2 smartphones van dat merk.
Maar na een hoop problemen en het bezoek van een technieker, werd me verteld dat de decoder beter zal/zou werken als hij via glasvezel werkt, welnu naar het schijnt ligt er nu bij ons glasvezel, maar verder gebeurd er niets en zelf vragen???? Dan heb ik kans om zelf voor de kost op te draaien. Typisch Proximus….
Ik heb in een ander topic je verhaal inderdaad gelezen maat de glasvezel zal het probleem met de v6 decoder niet oplossen het is de decoder zelf die met vervelende bugs zit en daarom ook niet meer gecommercialiseerd wordt.
@Cvanloon: Proximus kijkt ook naar zijn concullega’s en wil ook niet achterblijven, vandaar dat ze zo snel mogelijk met iets op de markt komen als eerste. Net zoals @Martin aanhaalde.
@Choreftis : Het probleem is de decoder zelf, die incompatibiliteit heeft met bepaalde televisies. Glasvezel gaat niets oplossen wanneer het fout loopt met het blokkeren van decoder want dat is ofwel een proces dat vastgelopen is in de decoder. Er draait ook Android op. Wanneer de SOC niet zo krachtig is en je draait en Android en nog de tv software Pickx kan dit problemen geven.
Het is inderdaad zo dat dat de V6 gevoeliger is ivm de doorvoersnelheid zo bv als je met plc’s werkt en je krijgt problemen dan zl je bv die problemen niet hebben als je de V5c bvb aansluit achter die zelfde plc’s,
Maar kortom de V6 zit met problemen en zal wel stilletjes aan overgenomen worden door de V7...
Wat betreft die slimme WiFi. De mensen willen WiFi die werkt. Klanten bij wie alles normaal werkt lopen niet weg. Maar dan een slimme WiFi invoeren waarmee een heleboel klanten problemen krijgen dat is dom. Dat komt omdat het probleem niet voldoende werd geanalyseerd. Te weinig nagedacht.Ik verkies een domme WiFi die altijd werkt dan een slimme WiFi die soms problemen geeft. Waarom is mijn zoon overgestapt naar de vijand? Omdat de WiFi van Proximus soms werd onderbroken en omdat er geen voldoende oplossing werd aangeboden. Ik herinner nog de eerste mail van Proximus om over te schakelen naar die slimme WiFi. Dat stond vol met peptalk en marketing blabla. Sommige mensen zijn dan onder de indruk, anderen minder. Ik heb dat nog niet, en heb dat niet nodig. Ik ben zelf slim genoeg! 🥱 Sommigen hebben dat wel en zijn content, zo veel te beter. Sommigen beginnen er aan en krijgen problemen, dat mag niet.
Als er een nieuwe decoder wordt gelanceerd moet hij werken zoals het hoort. Een V6 hoort eigenlijk beter te zijn dan de vorige generatie. Er ligt sinds enkele weken glasvezel in onze straat, ik ben in blijde verwachting. Als er zich ooit een Proximusmedewerker komt aanbieden zal ik hem vragen naar alle voorwaarden, en op papier hé! Geen marketingblabla.
Het is nu eenmaal zo dat iedereen uiteraard zelf moet beslissen waar hij denkt dat het beter is voor hem, om daar tenslotte klant te worden en als je kijkt over de jaren heen wat er zich afspeelt bvb bij Proximus en Telenet dan kun je toch moeilijk zeggen dat proximus meer klanten verliest dan Telenet of dat er veel meer weglopen van Proximus of dat er veel meer nieuwe klanten bij Telent komen dan bij Proximus, er is al altijd een over en heen geloop geweest ook naar andere Providers dan die twee die ik nu opnoem. Ik kan daar maar één conclusie uittrekken, aangezien dat er geen één torenhoog boven de anderen uitsteekt, dat er bij allen voordelen en nadelen zijn en wat voor de één een voordeel is zal dan weer bij de andere een nadeel zijn en vice versa.
En ik wil hiermee zeker niet Proximus naar voortrekken, want er kunnen inderdaad heel veel zaken verbeterd worden, ieder beslist tenslotte zelf wie hij de beste vindt en maar een geluk ook zeker dat we dit kunnen. Maar dit wil ook niet zeggen dat ik je oordeel niet respecteer of dat van iemand anders, zelfs al moest dit totaal tegen het mijne indruisen.
Op mijn Sagemcom hardware revision 2.1 bbox3 is er ook een firmware upgrade gebeurd, maar jammer genoeg weet je nooit wat er precies verandert is:
Is dit allang geleden die update voor de BB3v+ ? 2.1
En ik zie GUI version 7.4.2.0 → Bij mij is dat 7.3.8
en Hardware version 1.7
@RedsFan : 17 dagen geleden dat kan je zien aan de uptime die wordt enkel maar op 0 gezet na een reboot,reset,uitschakelen en weer inschakelen. Na een firmware upgrade moet er altijd gereboot worden, Proximus doet dit meestal s’nachts.
@Cvanloon : Je kan oneSSID nog altijd zelf uitschakelen indien je dit wenst. Dat heb ik ook gedaan. Maar ik begrijp goed jouw standpunt. Proximus wou ook als eerst op de markt komen met een decoder die draait op Android TV maar Telenet was iets sneller met hun TV box. Sommige zaken komen inderdaad ineens op de markt zie met de decoder V7 die plotseling al beschikbaar was.
Ik weet wel dat je die slimme WiFi kunt uitzetten, mensen die het forum regelmatig bezoeken weten dat. Bij mij heeft dat maar enkele uren geduurd. Maar de anderen klanten? Die blijven achter met hun problemen. Mijn vrouw kan alleen haar tv aan- en uitzetten hè. En mijn ondertussen overleden buurvrouw kwam al bellen als de kuisvrouw de stekker van haar tv had uitgetrokken. En dat zijn geen dommeriken he, gewoon klanten die niet weten wat het verschil is tussen een modem en decoder. En ik vrees dat er zo nog heel veel zijn.
Ze lanceren nu blijkbaar al de V7 vooral omdat ze met de V6 problemen hebben. Eerlijk gezegd, ik heb het soms moeilijk met al die problemen. En een beetje beschaamd voor de medewerkers van proximus die zich 10 keren per dag moeten verontschuldigen voor al die stommiteiten.
17 dagen geleden dat kan je zien aan de uptime die wordt enkel maar op 0 gezet na een reboot,reset,uitschakelen en weer inschakelen. Na een firmware upgrade moet er altijd gereboot worden, Proximus doet dit meestal s’nachts.
Maar er kan natuurlijk ook iets gepusht worden naar de modem zodat de teller van 0 begint zonder dat de softwareversie veranderd.
Ik heb ook al een paar testjes gedaan met de wifi en oneSSID ( Proximus Home xxxx) maar als ik die uitschakel dan kan ik bvb niks meer doen met de wifi-booster , die wil dan niet meer synchroniseren met de modem. Dus naar mijn mening wie een booster heeft is dan genoodzaakt de oneSSID geactiveerd te laten…. ofwel zie ik nog iets over het hoofd.
Over de firmware updates is het zo dat velen geen interesse hebben wat er allemaal gefixed is, dat kan natuurlijk een behoorlijk waslijst zijn aan bugfixes/verbeteringen , maar denk dat PX dat liever niet bekend maakt (die changelog/fixes)
Na uitzetten van one ssid is het inderdaad best van de booster opnieuw te resetten en en hem te laten synchroniseren op de bbox met de wps knop op de booster en de wps knop op de bbox
Net zoals het omgekeerde bij mensen waar one ssid geactiveerd werd moeten ze eerst de booster resetten omdat ze ook problemen ondervonden.
Achzo dat had ik niet gedaan met de wps op de modem , alleen op de booster.
De technieker die hier kwam zei dat als we de booster draadloos gebruiken we de stand repeater moest gebruiken, terwijl op de site staat op de Auto stand
Als je inderdaad toch weet hoe je de booster gaat gebruiken dan is het beter van hem op deze stand vast te zetten. Automatisch wil zeggen dat hij zelf moet uitvissen hoe je hem gaat gebruiken, bv sluit je een kabel tussen bbox en booster dan weet hij dat je hem als access point wil gebruiken, maar je kunt hem dan even goed vast zetten op access point …...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.