Beantwoord

Bewaren mails

  • 17 May 2016
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

Bedoeling is OS X op mijn Mac opnieuw te installeren (Clean Install), omwille van in 3 jaren verzamelde "rommel"
Ik wil evenwel al mijn mail-gegevens (dus ook mijn oude mail in verschillende Postbussen) eerst bewaren en weet niet hoe ik dit best doe.
Ik wens geen gebruik te maken van mijn back-ups, omdat ik dan weer de "rommel" installeer die ik juist kwijt wens.

Hoe bewaar ik mijn mails?

Dank voor elke begrijpelijke suggestie.
icon

Beste antwoord door Elsa 17 May 2016, 14:56

Bekijk origineel

4 reacties

Waarom neem je dan niet een nieuwe backup als je de oude niet wilt gebruiken wegens teveel rommel in doe oude backup, want je zegt ik wil evenwel al mijn mail-gegevens bewaren, dit is toch het gemakkelijkst door een backup te maken. misschien ook eens googelen want op gebied van OS X heb ik geen ervaring.
Mss zijn er wel OS X-ers die je wel zullen kunnen verder helpen.
Op mijn Mac staat nu rommel (waardoor hij soms onstabiel reageert) en bij een nieuwe backup staat die rommel er terug op en zit ik in een vicieuze cirkel.
Vandaar dat ik los van een backup mijn bestanden wens te bewaren. Voor de meeste weet ik vrij goed hoe ik dat moet doen, maar niet voor de mail...

Alleszins dank voor de reactie!
Ach zo ik dacht dat je bezig waard over de oude backup van je email programma onder OS X maar je bedoelde een volledige backup van de Mac ,
vind je niks als je zoekt met googel omtrent :
backup maken van "naam van je e-mail programma die je gebruikt"
Ach zo ik dacht dat je bezig waard over de oude backup van je email programma onder OS X maar je bedoelde een volledige backup van de Mac ,
vind je niks als je zoekt met googel omtrent :
backup maken van "naam van je e-mail programma die je gebruikt"


Dank voor de goede raad!
De procedure zo gevonden bij www.iculture.nl.

Reageer