Ik woon op een vierkantshoeve zie schets, straat vooraan.
links vooraan is het woonhuis waar ik momenteel woon en waar we reeds vele jaren een proximus aansluiting hebben. (gewoon een kabel van ondergrond, tegen de gevel op en de eetkamer binnen)
De schuur achteraan wordt momenteel omgebouwd tot nieuw woonhuis, later verhuizen we van de bestaande woning vooraan naar het woonhuis achteraan.
vermits de woning op termijn ook omgebouwd zal worden tot vakantiewoning en er nog later een 2de vakantiewoning bijkomt, staat de huidige inleiding van proximus op de verkeerde plaatst voor de toekomst,
Ik heb hierbij 2 vragen:
- kan deze verplaatst worden naar de technische ruimte vooraan rechts op het perceel en hoe aanvragen?
- welke kabel moet er nu getrokken worden om internet en televisie van proximus achteraan in de schuur te krijgen?
ter info: er is nog geen glasvezel + de afstand van de technische ruimte vooraan tot in de technische ruimte van het nieuwe woonhuis achteraan = afstand van +/- 43 m.
is het ook een mogelijkheid gewoon zelf een kabel te plaatsen van het bestaande aansluitpunt van proximus naar de nieuwe technische ruimte (dwz inwendig op eigen terrein) en indien dit mogelijk is met welke kabel???
alvast heel erg bedankt voor het advies.
Met vriendelijke groeten
Tine