Vraag

Beschikbaarheid fiber ?

  • 16 March 2024
  • 10 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Op website van Proximus bij nagaan van de verschillende packs, kan er ook de test gedaan worden of reeds de overschakeling naar fiber mogelijk is . Bij het invullen van ons adres krijgen we de melding dat deze nog niet beschikbaar is …

Nochtans ligt de fiber bij ons reeds tot in de kelder en bij testing door Fiberklaar bleek dat de verbinding o.k. was . Waarom krijgen we dan de melding dat fiber bij ons nog niet beschikbaar is .

Hieronder de afbeelding van het fiberklaar connectiepunt bij ons .

Dit is nog geen formele vraag om fiber te hebben, gewoon als info of het beschikbaar is , in tegenstellling wat de website van Proximus geeft als info op ons adres .

 

ro

 


10 reacties

Die checks dat moet je inderdaad met een korreltje zout nemen , bij mij geven ze bij fiberklaar aan dat ik aansluitbaar ben en er ligt zelfs nog geen fiber in de straat!

Hier reeds 2 jaar fiber in de straat. Sinds jaar blauwe wachtbuis. En de mededeling: fiber is beschikbaar.

Serieuze korrel zout…😉

Mvg 

Artie

Reputatie 5
Badge +1

Waarom hebben we op onze vraag nog geen reactie gekregen van een Proximus medewerker . Dit gewoon als bevestiging dat fiber bij ons wel.kan, ondanks vermelding op website bij navraag op ons nummer dat het nog niet kan.

Fiberkabel ligt tot in onze kelder . 

Vraag is natuurlijk of deze kabel al operationeel is …en verdere aansluiting in huis zou kunnen.

 

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro Vanuit onze kant zijn er ook allerlei voorbereidingen en vergunningen nodig om de werken te kunnen/mogen uitvoeren.Van zodra alles in orde is om klanten aan te sluiten gaat men ingelicht worden.Groetjes,joel.

Reputatie 5
Badge +1

@Joel M 

Fiberklaar kabel in onze straat . Ok.

Fiberklaar heeft optische vezel tot in onze kelder gebracht . Ok.

Fiberklaar contactpunt hangt in onze kelder en Fiberklaar testte de verbinding van de optische vezel . Ok.

Nu de vraag waarom op website Proximus staat dat optische vezel nog niet kan bij ons.

Betreft de binneninstallatie vanaf aansluitpunt fiber.

Niet dat we reeds deze aansluiting nu wensen, Gewoon vraag of het operationeel reeds zou kunnen.

 

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

Als proximus hebben we geen zicht op de werken van Fiberklaar. 

Je kan contact opnemen met Fiberklaar op het nr 078/ 31 99 87 of via het Fiberklaar contactformulier  https://www.fiberklaar.be/nl/contact   of via mail service@fiberklaar.be

Hopelijk krijg je de gewenste informatie.

mvg, 

Tina

Reputatie 5
Badge +1

@tina.b 

blijkbaar komt mijn vraag verkeerd over.

Fiberklaar heeft een operationele optische kabel tot in onze kelder gebracht.

Vraag : kan Proximus hierop verder bouwen met binneninstallatie ?

Van waar de vraag : omdat met navraag op website Proximus op ons adres staat als info nog niet mogelijk. Is deze info wel up to date ?

 

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

zo had ik het idd niet begrepen

Aan de hand van je klantgegevens laat ik het navragen 

mvg

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

Fiberklaar heeft aan proximus nog niet doorgegeven dat dit adres helemaal klaar is.  Ik krijg nergens een definitieve Go voor je adres...

Een vooraanleg kan wel aangevraagd worden en zodra effectieve aansluiting mogelijk is, wordt je gecontacteerd.

Ontdek onze fiberplannen in je stad of gemeente (fiberklaar.be)

Dus: Proximus kan je nu niet meer info geven, je zal misschien meer info krijgen via de contactgegevens van hierboven. 

mvg,

Tina

Reputatie 5
Badge +1

@tina.b 

 

Dank voor je info.

We zijn nu beter op de hoogte van de status.

Prettige namiddag.

ro

Reageer