Vraag

Bbox3v Phonebook


Badge

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 


63 reacties

Badge

Proximus aan de lijn gehad. Phonebook in webinterface werkt niet. Is ook niet gelinkt met Call Connect dus dat mag al gesloten worden. Ik dien al mijn contacten te exporteren, de nummers en namen te copy pasten in een standaard batch CSV file van Proximus en dan via het web portal van Call Connect up te loaden. Synchroniseren bestaat bij Proximus in 2020 blijkbaar nog niet :-) Omslachtige boel. 

Ik ga dus op zoek naar een systeem waarbij een IP telefoon rechtstreeks kan gelinkt worden met mijn Outlook contacten. Type Skype account bv. Mss dat ook Google dit kan aanbieden. Momenteel betaal ik dus maandelijks een bedrag voor Call Connect dat de lading allesbehalve dekt.

 

bedankt voor de feedback, allee dan mag ik het definitief vergeten om via google account mijn contacten in de bbpx3v+ zijn phonebook te krijgen ❗

Reputatie 4
Badge +1

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 

Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?

Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:

  1. de “app” (= B-box3 phonebook) is een applicatie die door Google niet goedgekeurd is om in te loggen op jouw account?
  2. Google blokkeert de “minder veilige” apps. Deze optie kan je uitzetten in jouw Google account.
  3. Last but not least: voor sommige apps vereist Google dat je een (éénmalig) “app paswoord” aanmaakt.

Ik zou dus:

  1. In je Google account toegang geven tot “minder veilige” apps (dat zijn apps waarvan Google vindt dat ze minder goed beveiligde inlogtechnologie gebruiken).
  2. Je kan ook proberen in je Google account een “app paswoord” aan te maken. Dan gebruik je voor deze toepassing jouw google gebruikersnaam (= gmailadres) en dit nieuwe paswoord (in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Voor alle andere toepassingen blijf je gewoon jouw gebruikelijk paswoord gebruiken.

Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.

Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.

Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.

Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.

Badge

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 

Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?

Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:

  1. de “app” (= B-box3 phonebook) is een applicatie die door Google niet goedgekeurd is om in te loggen op jouw account?
  2. Google blokkeert de “minder veilige” apps. Deze optie kan je uitzetten in jouw Google account.
  3. Last but not least: voor sommige apps vereist Google dat je een (éénmalig) “app paswoord” aanmaakt.

Ik zou dus:

  1. In je Google account toegang geven tot “minder veilige” apps (dat zijn apps waarvan Google vindt dat ze minder goed beveiligde inlogtechnologie gebruiken).
  2. Je kan ook proberen in je Google account een “app paswoord” aan te maken. Dan gebruik je voor deze toepassing jouw google gebruikersnaam (= gmailadres) en dit nieuwe paswoord (in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Voor alle andere toepassingen blijf je gewoon jouw gebruikelijk paswoord gebruiken.

Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.

Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.

Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.

Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.

Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..

@VeerleLangbeen nee de fritz moet je zelf aankopen die zijn niet te verkrijgen bij Proximus zij werken alleen met de bbox.

(Louter ter bijkomende info: Philippe.D is ook een actief forumlid van het http://userbase.be forum )

@philippe_d  ik krijg volgende foutmelding

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  en  @VeerleLangbeen Hier heb ik ook een bypass gevonden voor die foutmelding: http://support.deskdrive.com/2017/10/deze-app-is-niet-geverifieerd.html De bypass dateert wel al van 2017, dus ik weet niet of deze nog werkt.

Reputatie 4
Badge +1

Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..

 

@VeerleLangbeen 

De Fritz!Box is niet gratis :relaxed:

Maar de mogelijkheid om het telefoonboek van de Fritz!Box (en dus alle DECT toestellen) te synchroniseren met je Google Contacts is wel standard functionaliteit, en dus gratis …

 

@Martin 

Zie punt 1 in mijn eerder post. De App moet waarschijnlijk eerst door Google geverifiëerd worden. Het is de taak van de ontwikkelaar (Proximus? Sagem?) om de verificatie procedure bij Google te starten.

 

@familievandesype 

Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke  work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).

 

Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke  work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).

@philippe_d Inderdaad dit klopt.

@Proximus.

kan de betrokken dienst hiervoor de nodige stappen ondernemen omdat de App door Google geverifieerd zou worden.?
 (Proximus > Sagemcom?) om de verificatie procedure bij Google te starten?

Reputatie 6
Badge +3

Hier kan Proximus en Sagemcom de vereisten zien op veiligheidsvlak: https://developer.android.com/topic/security?hl=en en ook hier: https://support.google.com/cloud/answer/9110914

Zien wel maar ze moeten er ook wel iets voor (willen) doen hé :wink:

NB: mijn pa kreeg hierop het antwoord dat ze die ook wel kennen !

Badge

Nog behoorlijk wat werk aan de winkel bij Proximus ;-)

Reageer