Vraag

BBox3 internet valt weg

  • 15 October 2021
  • 10 reacties
  • 183 Bekeken

Enkele keren per week valt het internet uit. Alle lampjes op de decoder blijven branden, maar het duurt 10 tot 15 minuutjes voor we opnieuw internet hebben.

We beschikken over toestellen op wifi, met kabel alsook gameconsole en decoder via plc. Op alle toestellen geen verbinding meer. Tot aan de voorgevel zijn we voorzien van fiber.

Gebeld met technische dienst, op hun verzoek een reset uitgevoerd. Enkele dagen later opnieuw zelfde probleem en op advies technische dienst kreeg ik een nieuw BBox toegestuurd. Alles vlot geïnstalleerd en in werking, maar opnieuw enkele keren per week volledige uitval verbinding.

Tijdens de telefonische contacten konden geen problemen met de lijn ontdekt worden, en was er ook geen opmerking over snelheid of kwaliteit verbinding.

Vorige onderbrekingen waren woensdag 13/10 omstreeks 21u30, en opnieuw om 22u05.

Zowel mijn kinderen als ikzelf zijn fervent gamer (online) en mijn vrouw grote fan van Netflix, dus de onderbrekingen worden ervaren als heel vervelend.

99% van de tijd werkt alles evenwel correct, de technische assistentie was super, ik heb al wat rondgekeken op het forum maar nergens een kant en klare oplossing.

Heeft iemand hier ergens nog een oplossing of advies, iets om nog te testen ?

De weinige nieuwe dingen die ik vond op mijn zoektocht op het forum waren :

  • van Martin, het uitschakelen van het systeem One SSID ?
  • van een bezoeker die meldde dat bij een derde visite van een technieker bleek dat er iets mis was met de splitter (of het contact), dus eigenlijk heel specifiek in zijn geval

Bij wie kan ik hier nog mee terecht, welke info is er nog nodig ?

Alvast mijn dank,

Francis


10 reacties

Is het als  iedereen bezig is met gamen (online) en aan het Netflixen is dat het voorvalt of anders ook?

De Proximus forummedewerkers kunnen eventueel beslissen om dit grondig te laten onderzoeken door een Tecnicus, maar dat moet ik aan hen overlaten...

Hoi Martin,

 

woensdag laatst waren we inderdaad allen online, maar het gebeurt evengoed voor de middag als ik alleen thuis ben. Mijn zoon heeft dit ook bevestigd deze week.

Met allen bedoel ik dan, een PS4, een XBox One, een PC, een tablet, en 4 gsm’s.

Soms is het enkel de PS4 en een gsm.

Mvg,

Francis

Dan denk ik dat er niet veel anders opzit dan dat een technicus dit grondig onderzoekt en in eerste instantie de proximus medewerkers eens een lijntest bekijken naar eventuele fouten.

Daar was ik al een beetje bang voor.

Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Moet ik hiervoor telefonisch contact opnemen met technische dienst, of kan dit hier via het forum ?

Alvast mijn dank voor je reactie, Martin.

Francis

@Emipie Normaal als de draad hier opgenomen wordt door een proximus forummedewerker dan kunnen zij je hierbij verder helpen.

NB: een gratis happy house technieker zelf aanvragen is nog niet beschikbaar → Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

 

Ok, merci, ik wacht op verdere reactie dan.

Om de info wat verder aan te vullen, telefonische interventie (2x) was laatste weekend van juni.

De nieuwe decoder werd mij toegestuurd op 29/07, en in de loop van diezelfde week in gebruik genomen.

 

Hopelijk reageren ze vandaag nog want in het weekend komen ze hier niet langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

@Emipie Ik heb je lijn nagekeken en zie inderdaad kleine problemen op de draadloze verbinding die dit probleem kunnen veroorzaken. Vooral in de buurt van de Nintendo is er een toestel dat interferentie geeft op de draadloze verbinding. Dat kan een ander draadloos toestel zijn, een omvormer van zonnepanelen, camera’s van een alarm, verlichting,…

Je kan ook testen of het helpt om je modem (B-box3) een beetje te verplaatsen (draaien, een schapje omhoog of omlaag kan soms voldoende zijn om het dignaal te verbeteren). Nog meer tips vind je hier

Als het met deze info niet verbetert kunnen we het ter plaatse verder nakijken. 

Hallo,

sedert een tweetal maand heeft mijn dochter (met de XBox One) inderdaad draadloos aangestuurde meerkleuren led’s zitten. Misschien zorgt dit voor wat storing, maar de problemen waren er al lang voor de aanschaf hiervan.

Anders geen camera’s of omvormers in onze buurt.

Probleem is ook niet echt een ‘slecht’ signaal. Daarvoor werd door een technicus van Proximus die de fiber kwam aansluiten, reeds een extra wifi-versterker opgesteld boven.

Als de verbinding er is heb ik geen klachten, geen idee waarom alle verbindingen in eens wegvallen. Net alsof de BBox uit zichzelf reset of heel kort zonder stroom valt ?

Kunnen de door u genoemde storende elementen die uitval veroorzaken, of zorgen die enkel voor interferentie ?

Ter info: Als ook een vaste verbinding wegvalt op een toestel dat via utp netwerkkabel rechtstreeks verbonden is met de bbox,  dan is het niet te wijten aan stoorsignalen die de wifi kunnen verstoren.

Reageer