Vraag

BBox3 en Wifi

  • 20 August 2020
  • 30 reacties
  • 839 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste mensen,

Is het mogelijk om aan een nieuwe modem te geraken?

Ik zit met de regelmaat zonder Wifi en ik denk door dit probleem ook problemen met mijn repeater die krijgt dan een paswoord van een 30 tal cijfers en letters en moet ik die ook telkens opnieuw configureren.

Ik heb al van alles gedaan, heropstart, herinitialisatie…..

Derhalve de vraag hoe kom ik aan een nieuwe modem.

Grts,

Choreftis


30 reacties

@Choreftis bbox resetten kan ook soms problemen verhelpen
→ 20 seconden reset knopje ingedrukt houden tot je vooraan enkele leds zie tuitdoven en dan loslaten….

heb je ook al geprobeerd om “OneSSID” eens uit te zetten om te zien of gans je probleem achter de rug is want als dit eventueel de oorzaak is van je probleem zal een  nieuwe modem dan ook totaal geen oplossing zijn 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

 

Als proximus forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij verder beslissen of een bbox kan opgestuurd worden.
 

Reputatie 1
Badge

Beste Martin,

Allemaal al gedaan en zoals in een vorige thread al gemeld die stomme “One SSID” heb ik direct uitgeschakeld, daar had ik al direct problemen mee.

Het Wifi lampje brand regelmatig rood.

Vroeger nam je dat ding onder de arm ging naar een Proximus winkel en je was weer vertrokken, nu neemt dat allemaal veel (te veel) tijd in beslag. Ik heb dat trouwens een paar jaar geleden nog gemerkt toen ik mijn nieuwe decoder in een “louche” winkeltje in Deurne kon afhalen, ik heb daar drie keer moeten vragen om mijn identiteitskaart terug te krijgen, dat doe ik niet meer…..

Inderdaad je kunt geen decoders en bbox’en meer omruilen in een  proximus winkel,.

Wifi lampje soms rood geeft meer de indruk dat je met ip conflicten zit !

maar mss heb ik je dit ook al verstuurd dan want ik kan moeilijk weten wat er in andere threads reeds gepost geweest is

Zijn de LAN en WIFI lampjes rood?

Er is waarschijnlijk een IP-adres-conflict tussen je apparaten. Wat te doen?

  1. Herstart je b-box modem: druk op de aan/uit-knop op de achterkant van je b-box modem om deze uit te schakelen. Zet hem na een paar seconden later weer aan.
  2. Als de lampjes nog steeds rood zijn, ga je via adres 192.168.1.1 naar je modeminterface.
  3. Log in op de modem met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
  4. Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken (in een kader in het rood). Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben.

Is je probleem niet opgelost? Neem contact met ons op

Enfin, ik laat het aan de proximus medewerkers over om te beslissen om de bbox om te ruilen.

Reputatie 1
Badge

Allemaal al gedaan, en het lampje blijft niet continu rood, en er is geen enkel apparaat met hetzelfde IP adres.

Reputatie 7
Badge +4

@Choreftis Is het enkel het Wifi-lampje dat rood wordt, of ook het ‘LAN’lampje ? Dit kan ook wijzen op andere oorzaken dan enkel een probleem met de wifi. 

Reputatie 1
Badge

Alleen het Wifi lampje

Reputatie 1
Badge

Weet ge beste mensen, als ge al jaren klant bent bij Belgacom/Proximus weet ge ondertussen wat er allemaal gaat gevraagd worden en dusdanig doet ge dat allemaal voor je überhaupt een vraag stelt.

Want draai het hoe ge wil het Proximus gebeuren hangt aaneen van heropstarten van allerlei apparaten en dit met regelmaat.

Het probleem is ook dat je nooit weet wat de klant allemaal al reeds als test uitgevoerd heeft en of hij bv grondige kennis heeft van al deze technieken, eerlijk gezegd ik wist ook al niet meer dat ik al verschillende zaken in een andere thread reeds met u besproken had, ik probeer gewoon mijn best te doen en zoveel mogelijk mijn kennis en ervaring te delen in de hoop iemand dan toch een beetje te kunnen verder helpen, en ik heb ook totaal geen inside informatie aangezien ik niet van proximus ben!

Dus ik laat verder de beslissing aan een proximus medewerker over :relaxed:

Proximus mag eens verklaren wat het probleem is.  Mijn tv, internet valt de laatste tijd regelmatig voor enkele seconden uit (tussen en 30 sec en 2 min)  mijn oude bbox2 is nu vervangen door een bbox 3 maar het is juist hetzelfde, daaraan kan het niet liggen en dat terwijl pc en tv rechtstreeks met kabel aan de router verbonden zijn.  De downloadsnelheid is ook de helft  trager dan vroeger en dat met maxi internet. Dit hadden wij vroeger nooit en zijn sinds 2006 reeds bij hen klant.

knippert het DSL lampje op dat moment op de bbox3 als je uitval hebt op pc en TV

je zou toch eens de bbox3 kunnen resetten zelf al is het een nieuwe 

door 20 sec reset knopje achteraan ingedrukt te houden tot er leds vooraan beginnen te doven uitgenomen de powerled en dan loslaten.

ook zou iemand van Prox eens je lijn moeten controleren op eventuele fouten.

Reputatie 6
Badge +3

@Choreftis & @kristien_05 kunnen jullie uw klantennummer of lijnnummer toevoegen aan jullie forumprofiel?

Dan kunnen we enkele testen uitvoeren en indien nodig omruilingen regelen.

Reputatie 1
Badge

Is bij deze gebeurd

Reputatie 6
Badge +3

@Choreftis  Hij is onderweg

Mijn gegevens zijn ook aangepast.

Zal waarschijnlijk niet meer voor vandaag zijn en pas voor volgende maandag, als de prox forummedewerkers hier terug langskomen

Reputatie 1
Badge

@YorickP, ik ben in blijde verwachting, dank u.

Reputatie 1
Badge

Beste mensen, ondertussen de modem aangesloten en terug geconfigureerd zoals voorheen, one SSID uttgeschakeld, 2,4 en 5 Hz beide een naam en wachtwoord gegeven, de pc is on line, maar ik krijg onze beide Smartphones op geen enkele frequentie met WiFi verbonden, krijg steeds de melding dat ik een verkeerd paswoord gebruik terwijl ik 200 % zeker ben dat het juist is, hoe kan dit???

@Choreftis je kiest best eens voor netwerk vergeten 

maar je moet wel het nieuwe wifi wachtwoord ingeven dat op een sticker van je nieuwe bbox staat

voor iphone netwetwek vergeten→ https://support.apple.com/nl-be/HT208941

voor android bv.→  https://www.seniorweb.nl/tip/een-wifi-netwerk-vergeten

Reputatie 1
Badge

Ja Martin, zo ben ik begonnen, maar ik was dan iets te laat om vast te stellen dat als ik het wachtwoord verander ik buiten vlieg dus kabel aangesloten en dan alles ingesteld en so far so good maar niet met de phones.…

Ik ben nu niet thuis, maar als het straks niet betert reset ik de modem..

Reputatie 1
Badge

Ik ben weer thuis, ik heb dus mijn modem ge-reset via het knopje achteraan….

Terug opnieuw begonnen via kabel One SSID uitgeschakeld mijn twee wifi frequenties ingesteld,

en ja terug mijn zelfde probleem, alleen nu was ik rustiger en begon ik na te denken (ja da gaat soms ook nog), want zoals gewoonlijk krijg je wel iets nieuws van Proximus maar je gaat er niet altijd op vooruit (sic).

Het probleem was dat ik tot op heden, en ja ook met een BBox3, een wachtwoord gebruikte met de tekens & en ?, welnu vanaf heden kan dat niet meer hij geeft geen foutmelding maar ik heb de tekens vervangen door getallen en mijn probleem is opgelost, tot nu althans…...

Je bedoelt waarschijnlijk  dat je andere wachtwoorden gebruikt dan het wifi wachtwoord dat op de sticker van bbox zelf staat.

Reputatie 1
Badge

Ja Martin dat mag en is ook nooit een probleem geweest, maar vroeger kon ik die tekens gebruiken voor een veiliger ww en nu gaat dat niet meer en er wordt ook geen foutmelding gegeven.

Maar soit voor de moment is het opgelost…..

ja ik wist natuurlijk niet dat je met een zelf gekozen wifi wachtwoord aan het werken was, dat verklaart al meer , maar zoals je zegt als het maar ok is nu :thumbsup:

Reputatie 1
Badge

Nog een vraagje voor de Proximus medewerkers, ik heb maandag mijn nieuwe BBox 3 gekregen met een brief erbij dat de oude diezelfde middag zou opgehaald worden, dat is niet gebeurd en tot op heden ook nog niet.

Heeft iemand een idee van wie, wat, hoe, wanneer.

Ter info: normaal sturen ze de retourlabels op via mail 

Reageer