@AyaVK Ik zie dat je binnenkort fiber krijgt, de technieker kan bij de installatie een nieuwe modem plaatsen.
Wat bedoelt u precies met “binnenkort”. Ik krijg al bijna 2 jaar te horen dat ik “binnenkort” fiber ga krijgen. Ook werd ik al 2 keer gebeld dat het eindelijk zo ver was maar dan toch weer niet. Vorige week werd mij een nieuwe modem beloofd maar dan toch weer niet. Ik kan mij niet vinden in deze manier van werken. Mijn vertrouwen is stillaan verdwenen.
@AyaVK Helaas kan ik daar geen datum op plakken, ik zal het nodige doen voor je modem.
Ik heb de nieuwe modem geïnstalleerd en alles lijkt goed te werken waarvoor dank.
Deze modem verbruikt 22% minder energie dat is ook mooi meegenomen.
Ik heb nog 2 vraagjes:
- Ik geraakte niet in de modem via het lokale netwerk maar ik kon wel alle instellingen terugzetten via de website. Is het nog mogelijk om lokaal op de modem/router in te loggen?
- Ik heb de 2 wifibanden als aparte AP’s ingesteld. Is het mogelijk om het kanaal van 2.4ghz vast te zetten op kanaal 6 zodat het mijn 2 andere AP’s (1-11) niet stoort? Ik kon deze instelling nergens vinden.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Aya
In het vorige topic was dat de modem waarover gesproken werd en die ik zou krijgen.
Toen hoorde ik een week niets en dan zou de modem toch niet gestuurd worden maar dan toch weer wel.
Nu kreeg ik dus deze modem en ik ben blij dat ik eindelijk .ac kan gebruiken op 5ghz.
Ik hoop dat als ik ooit toch fiber kan krijgen ik dan weer een echte modem kan verkrijgen die ik zelf kan instellen en die alle vorige opties heeft.
Alvast bedankt,
Aya
Gewoon ter bijkomende info: Het is normaal zo dat de internet box via smart wifi zelf beslist welke het beste wifi kanaal en wifi band is. Alleen als je echter een toestel hebt dat niet overweg kan hiermee, dan kan het nuttig zijn om het zelf in te kunnen stellen bvb.