Beantwoord

bbox met 802.11ac

  • 28 May 2023
  • 10 reacties
  • 140 Bekeken

Ik heb een gamele bbox3 zonder 802.11ac ondersteuning. Ik dacht dat dit probleem zichzelf ging oplossen omdat ik “binnenkort” fiber en een fibermodem zou krijgen. “Binnenkort” is nu al bijna 2 jaar en ik heb de hoop opgegeven. Dus ik vroeg me af of ik van proximus een modem/router kon krijgen met 802.11ac ondersteuning op 5ghz. Groetjes, Aya.

icon

Beste antwoord door GeertC 30 May 2023, 14:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Je huidig bbox3 ondersteunt normaal gezien de wifi 5 Ghz band of bedoel je dat je het SSID van wifi-5.0- niet ziet, dit kan te maken hebben met smart wifi of ook One ssid genoemd waarbij de SSID naam de zelfde is voor de wifi-2.4 en de wifi-5.0 band.

dit kun je gewoon checken via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
en zien of  "One SSID" ON staat

Op fiber krijg je normaal gezien een Internet box die aangesloten wordt op je fibermodem.

Indien je nog geen bbox3V+ hebt kan je best afwachten tot de PX forummedewerkers hier dinsdag terug langskomen om je verder te helpen.

Dat bedoel ik helemaal niet. Mijn huidige bbox doet enkel 802.11n op 5ghz maar geen 802.11ac.

 

Ik had in mijn eerste post nog wat aangevuld ondertussen.

Dan heb je inderdaad nog geen bbox3V+

 

@AyaVK Omdat de PX forummedewerkers je zouden kunnen verder helpen om je bbox3 te vervangen voor een bbox3V+ , als ze dinsdag de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@AyaVK 

We zullen je een nieuwe modem opsturen via Bpost.

Zou er morgen iemand naar je kunnen toekomen?

 

Geert

Bedankt voor de nieuwe modem.

Wat bedoelt u met iemand langssturen?

Normaal gezien krijg ik die modem zelf geinstalleerd.

 

Groetjes, Aya

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de nieuwe modem.

Wat bedoelt u met iemand langssturen?

Normaal gezien krijg ik die modem zelf geinstalleerd.

 

Groetjes, Aya

Ik bedoel dat er dan iemand van bpost met een pakje langskomt,

 

kan dat morgen?

 

Geert

Als ik  er voor moet tekenen zal dat niet lukken aangezien ik moet werken.

Anders kan ik de modem ook ophalen in een Proximus-winkel?

 

Groetjes, Aya

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Een pakje ontvangen uit België | bpost

U kunt op basis van de Bpost tracking code kunt u uw Proximus pakket volgen (normaal ontvangen dag X bij levering pakket op dag X+1) 

U kunt Bpost ook laten weten waar uw pakje moet geleverd worden en/of het tijdig gaan afhalen in een Postpunt/Bpostkantoor

Ik heb de post app geinstalleerd en alles zou nu naar het postkantoor moeten gaan.

Laat maar komen, alvast bedankt :)

 

Groetjes, Aya