Vraag

Bbox 3 herstart regelmatig

  • 4 September 2022
  • 13 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 1

BBox 3 herstart regelmatig. Alles valt dus uit: internet, WiFi, TV …

Heb wat getest en het gebeurt enkel als de PC rechtstreeks (met kabel) is aangesloten op het internet.

Wanneer ik de kabel met mijn laptop verbind, blijft alles OK.

Er is niets aan mijn PC verandert, geen nieuwe programma’s, geen instellingen…

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? 

 

MVG 

 

Chris


13 reacties

Reputatie 1

Ik bevestig dat sinds een week geleden mijn BBox 3 regelmatig herstart (ongeveer 3-5 keer achter elkaar) meestal elke dag. Er is geen verandering in mijn netwerk, dus ik veronderstel een mogelijke bug bij een FW update(?) van Proximus (niet zeker), of misschien zijn ze aan het spelen met het netwerk. Heeft iemand dit gedrag onlangs al vastgesteld op zijn BBox3?

Dit is zeer vervelend (want alles is weg: Internet, Telefoon en TV).

Reputatie 1

Torakaru

 

Heb je al geprobeerd de verbinding van de bbox met je computer los te koppelen?

Reputatie 1

Ja, maar ik kon geen link vinden naar de reboots. Wanneer de BBox3 begint te herstarten, is er geen enkel apparaat dat met hem communiceert (geen PC en ook geen apparaat via WiFi; zelfs de TV staat niet aan). BBox3 start gewoon opnieuw op. Het is heel vreemd. Het is alsof de DSLAM de resets forceert, of de FW instabiel is. Ik weet niet.

Waarom vraagt u dat?

geen slechte contacten of geoxideerde contacten bv aan aan NTP/TF2007, ik heb dit jaren geleden ook voorgehad en uiteindelijk na vervangen van de NTP/TF door technieker was het in orde, 

Kan natuurlijk ook een een slechte poort zijn in de ROP/xDSL lijnkaart  kaart waar je bbox op verbonden is ….

 

Reputatie 1

geen slechte contacten of geoxideerde contacten bv aan aan NTP/TF2007, ik heb dit jaren geleden ook voorgehad en uiteindelijk na vervangen van de NTP/TF door technieker was het in orde,

 

Bedankt Martin, helaas is dit niet het geval. De NTP/TF2007 is nieuw van vorig jaar.

Reputatie 1

Martin

Ik heb al vanalles geprobeerd.

Kabels vervangen ... 

Alles werkt met laptop, maar als ik de PC verbindt met de modem heb ik prijs.

Het lijkt alsof iets in de Pc een storing veroorzaakt waardoor de modem heropstart.

Heel raar want aan de pc is niets veranderd.

Wat jij schrijft is Chinees voor mij.

Morgen komt de technieker van Proximus langs. 

Ik hoop dat hij het kan oplossen.

Reputatie 1

Martin, Ik heb al vanalles geprobeerd.

Morgen komt de technieker van Proximus langs. 

Ik hoop dat hij het kan oplossen.

Hopelijk is het morgen voor je opgelost, vertel ons hier hoe je het uiteindelijk hebt opgelost, aub.

Reputatie 1

Zal ik doen.

Reputatie 1

Zal ik doen.

Alvast bedankt.

Trouwens, zodat je weet wat Martin zei, het is dit:

Groetjes

Reputatie 7
Badge +4

@Torakaru Ik heb je lijn getest en ze is inderdaad niet stabiel. Ik heb een afspraak met een technieker geboekt nu woensdag tussen 8 en 12.30u. Als dit niet past kan je dit zelf aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800

Reputatie 1

@Torakaru 

Wie weet is het die stekker, maar ik twijfel daar aan.

Het probleem is vorige donderdag plots begonnen.

Naar proximus gebeld. Geen storingen op de lijn volgens hen.

Heb vrijdag al een nieuwe bbox ontvangen.

Alles ging prima tot zaterdagmiddag.

Opnieuw herstarten.

Heb alle kabels vervangen, zelfs de voedingskabel van de pc. 

Zonder resultaat. 

Toen heb ik mijn oude laptop verbonden met de bbox: geen probleem. 

Ik weet niet meer waar zoeken.

Al mijn hoop is op de technieker gericht!

 

 

 

Reputatie 1

@Torakaru 

Technieker van Proximus is langs geweest.

Heeft allerlei metingen binnen en buiten gedaan.

Probleem zou buiten onder de grond zitten:  geen signaal van koperleiding tussen kast en ons huis.

Volgende week dinsdag komt er een ploeg graven!

Afwachten dus.

Ik hou je op de hoogte.

Reputatie 1

@Torakaru

Technieker van Proximus is langs geweest.

Heeft allerlei metingen binnen en buiten gedaan.

Probleem zou buiten onder de grond zitten:  geen signaal van koperleiding tussen kast en ons huis.

Volgende week dinsdag komt er een ploeg graven!

Afwachten dus.

Ik hou je op de hoogte.

Dank je wel. Ik hoop dat alles snel en goed gaat. Laat me weten hoe het gaat.

Reageer