Beantwoord

B-Box3 sterk wisselende wifi , nieuwe nodig?

  • 20 March 2024
  • 33 reacties
  • 364 Bekeken

Onze B-Box3 dateert van september 2014. OneSSID is actief.

De B-box  is 3 jaar geleden mee verhuisd naar ons nieuw appartement. Onze wifi is (was) sindsdien erg goed (naar mijn begrippen) en hing rond de 45-46 Mbps down en soms tot wel 21.6 up, veel sneller dan voordien (38 en 9).
Sinds enkele weken geeft de MyProximus app  - de plus versie is blijkbaar nog niet beschikbaar - een “probleem” aan. Het netwerk is maar “redelijk” en smart wifi is niet actief. Smart wifi is uitgeschakeld en dat is het, alle verdere stappen zijn niet mogelijk in de app.
Daarvoor was wifi nochtans in orde. Sterker (?) nog: een tijdje terug had ik de B-box een paar dagen uitgeschakeld en dat gaf een foutmelding in de app. Nu is de B-box weer een tijdje uitgeschakeld geweest en ik verwachtte een andere foutmelding dan de wifi is redelijk te zien. Niet dus.

De wifi snelheden variëren enorm en gaan van 10 tot 45 Mbps
Volgende metingen zijn met tussenpozen genomen, binnen een tijd van anderhalf uur.
 


En de upload blijft nu constant onder de 10 Mbps, laptop hangt aan de 5.0
Via mijn smartphone haal ik in herhaalde testen dezelfde wisselende resultaten met een 46.63 en een 10.19 als uitschieters down, enig positief is de up snelheid die rond de 18 schommelt (maar tweemaal een 12.3)

De B-box is een paar weken terug gereset (met de resultaten hierboven en vorige nacht bij thuiskomst weer onder stroom gezet. Een paar speedtesten deze morgen gaven geen verbetering.
 


Het wifi signaal is -52 op de 5.0 band en -55/-58 op 2.4 band. Er is geen storing via andere kanalen (er is nog wel een zwakke 2.4 wifi verder op op hetzelfde kanaal 11).
De V7 is bedraad aangesloten en op het moment van de metingen is enkel de laptop actief, geen enkel ander apparaat op wifi is op dat moment actief.
Enige suggesties? Mijn laptop heeft geen mogelijkheid tot bedraad netwerk dus ik kan geen internet snelheden meten. En de B-Box is een Technicolor dus geen Sagem tool.
 

icon

Beste antwoord door GeertC 20 March 2024, 14:02

Bekijk origineel

33 reacties

@RedsFan

Via de interface 192.168.1.1 kan je zien aan de hardware versie als het één van de oudste is bv deze die ik heb is één van de eerste Sagemcom bbox3V+’s die uitgekomen zijn = “HW versie 1”

De meerwaarde t.o.v. de Sagemcom bbox3 namelijk de mogelijkheid uw vaste lijn erop aan te sluiten (via VoIP van de Bbox) gebruik ik toch niet wegens een vaste lijn die ik heb voor mijn pa indien hij die nodig heeft, want als de bbox kuren verkoopt en hij moet de nooddiensten opbellen is een vaste lijn toch nog altijd iets zekerder.

Bij mijn moeder heb ik vandaag ook een 9 jarige bbox3 vervangen door een bbox3 V+ die ze opgestuurd hadden naar haar adres.

Begot niet opgelet van welk jaar die modem is, maar is dus ook geen laatste nieuwe internet box die ze gekregen heeft. ma bon ik zal daar niet kwaad over zijn, het lijkt daar nu beter te werken met deze.

Het is dus toch mogelijk om een modem van een jongere productiedatum te leveren😑

 

Heb jij een Flex pack?

Ge blijft maar schrijven naast de eigenlijke kwestie en begrijpt me gewoon niet
En dan valt ge nog eens in herhaling ook.





 

 

Uw reactie over de internetbox achteraf dan maar aangepast?

Daarop voortborduren heeft inderdaad geen zin meer.

Ja omdat je ook uw reactie aangepast had van

“je gaat toch niet opnieuw beginnen over die Internet Box” 

naar

“Ge blijft maar schrijven naast de eigenlijke kwestie en begrijpt me gewoon niet
En dan valt ge nog eens in herhaling ook.”

En inderdaad daarover voortborduren als je absoluut geen  laatste nieuwe bbox4 wilt is mij nu wel heel duidelijk ;-) 

Ja omdat je ook uw reactie aangepast had van

“je gaat toch niet opnieuw beginnen over die Internet Box” 

naar

“Ge blijft maar schrijven naast de eigenlijke kwestie en begrijpt me gewoon niet
En dan valt ge nog eens in herhaling ook.”

En inderdaad daarover voortborduren als je absoluut geen  laatste nieuwe bbox4 wilt is mij nu wel heel duidelijk ;-) 


Dan zijn we beiden dus schuldig aan het wijzigen van berichten nadat de ander iets schreef en/of zijn bericht wijzigde 😉

Ik heb het al de hele tijd over oude apparatuur vervangen door even oude apparatuur en niet door een (veel) recenter apparaat. Dat ik daarvoor niet noodzakelijk de nieuwste internetbox hoef, maar gewoon liever een (veel) recenter productiejaar had gezien, heb ik hiervoor al minstens (bijna letterlijk) 5 keer geschreven. Dat had jij - dacht ik - ondertussen toch ook al begrepen?

  

 

[...]

Mijn oprechte excuses dan, want ik dacht echt met je bovenstaande uitspraak dat je V4 wou!:

[...]

 

 

 



Als ik op dit topic een slotje had kunnen doen en verdere reacties uitsluiten had ik dat al lang gedaan.
Dus case definitief closed en even goede vrienden?

 


 

Ja omdat je ook uw reactie aangepast had van

“je gaat toch niet opnieuw beginnen over die Internet Box” 

naar

“Ge blijft maar schrijven naast de eigenlijke kwestie en begrijpt me gewoon niet
En dan valt ge nog eens in herhaling ook.”

En inderdaad daarover voortborduren als je absoluut geen  laatste nieuwe bbox4 wilt is mij nu wel heel duidelijk ;-) 

Ik heb het al de hele tijd over oude apparatuur vervangen door even oude apparatuur en niet door een (veel) recenter apparaat. Dat ik daarvoor niet noodzakelijk de nieuwste internetbox hoef, maar gewoon liever een recenter productiejaar had gezien, heb ik hiervoor al minstens (bijna letterlijk) 5 keer geschreven. Dat had jij - dacht ik - ondertussen toch ook al begrepen?

  

 

[...]

Mijn oprechte excuses dan, want ik dacht echt met je bovenstaande uitspraak dat je V4 wou!:

[...]


Als ik op dit topic een slotje had kunnen doen en verdere reacties uitsluiten had ik dat al lang gedaan.
Dus case definitief closed en even goede vrienden?
 

 

Zeker OK voor mij case closed en even goede vrienden. 👍

Reageer