Vraag

B-Box3 lampje "Wifi" brandt constant rood

  • 18 februari 2021
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Hallo,

B-Box3 blijft rood branden, maar de wifi werkt zowel op 2,4 als 5 Ghz?

Recent een wifi-extender Netgear Nighthawk X6 geinstalleerd. (Tri-Band WiFi-technologie)

Gezien we aan thuiswerk doen kan ik enkel tijdens het weekend nazien wat er gebeurd als ik de extender uitschakel en of dan het lampje blauw oplicht

Moet ik smart wifi inschakelen ?

Heeft iemand nog andere suggesties  ?

Mvg


4 reacties

bbox al gereset of herstart

smartwifi kun je altijd als test uitzetten

heb je toestellen mss die met een vast IP ingesteld zijn en conflicten kan geven

One SSID deactiveren:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

 

  • bbox herstart en nu knippert het wifi lampje blauw.
  • smartwifi ga ik niet gebruiken daar de gsm’s zelf naar beste signaal zoeken en de rest van de op wifi aangesloten toestellen worden zelden verplaatst
  • one SSID had ik al gedeactiveerd dit om zelf te bepalen op welke band (2,4 of 5) te werken
  • alle toestellen zijn aangesloten met DHCP

Bedankt

bedankt voor de feedback

Reputatie 5
Badge +2

Als Wi-Fi of LAN rood brandt, wijst dit op een IP conflict. Mogelijk hadden 2 toestellen hetzelfde IP adres gekregen, met de modem te herstarten, worden de IP adressen opnieuw uitgekend en zal dit opgelost zijn.

Reageer