Alle klanten van Belgacom / Proximus krijgen 4G gratis (voor een periode van 6 maanden)

  • 31 January 2014
  • 18 reacties
  • 2454 Bekeken



25/04/14


Proximus en BASE klanten kunnen sedert 19:00 op het 4G-netwerk.


Ga dus naar:


­■ Instellingen

■ Algemeen

■ Info. (hier paar minutjes wachten tot carrier update bericht tevoorschijn komt)

Installeren en je kan op 4G

update naar Carrier Proximus 16.1

minimum iOS 7.1 voor deze carrier update


Alleen voor iPhone 5, 5c en 5s!


Het contract met Apple voorziet ook in de verkoop van de iPhone-toestellen in de Proximus-winkels vanaf deze zomer.


Nog een Bug:

'Mobiel Netwerk' instellingen ontbreekt!

Je kan manueel niet meer aan alle instellingen APN, MMS, thethering...

Antwoord EvB:

Het niet kunnen aanpassen van de instellingen is een fout in de ios update.

Op heden kan hier door onze technische dienst nog geen oplossing voor aangeboden worden ► hier


!!!! Het is geen Bug: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=545236#p545236" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blankmaar wel doordat



de IPCC van Proximus heeft gewoon dit geconfigureerd:

<key>APNEditabilityTypemask</key>

<integer>X</integer>


Het volledig ontbreken van het menu 'Mobiel datanetwerk' wordt veroorzaakt door:

<key>AllowEDGEEditing</key>

<false/>

NB: bij nader inzien:

In de carrier bundle 'Proximus 16.1' ontbreekt de sleutel 'AllowEDGEEditing' gewoon










14/04/14


Vanaf 2 mei kunnen alle BASE-klanten met een Apple iPhone 5, 5C of 5S gebruik maken van 4G.

Nu nog op wachten op Skynet !



Alle klanten van Belgacom / Proximus krijgen 4G.

Vanaf vandaag krijgen nieuwe klanten dit automatisch, ongeacht het tariefplan,

of dit nu een abonnement of herlaadkaart is.


Dankzij de nieuwe CEO


Proximus.be/4G


http://Proximus.be/4G" target="_blank


iPhone gebruikers zullen nog minstens twee maanden moeten wachten.

Tegen maart-april wordt immers een amendement op de telecomwet van kracht,

dat zegt dat smartphonefabrikanten 4G niet mogen blokkeren op hun toestel voor bepaalde providers


Reactie van Eva van Belgacom:


Beste


Momenteel blokkeert Apple voor de i-Phones 5, 5c en 5s de toegang tot het 4G-netwerk van de operatoren waarmee ze geen distributieovereenkomst hebben afgesloten. Daarom zijn ze niet compatibel met ons 4G-netwerk.


De Ministerraad heeft op 24/01 een wijziging van de telecomwet goedgekeurd die een smartphonefabrikant verbiedt de toegang tot het 4G-netwerk te belemmeren voor Belgische consumenten, ongeacht of hun dienstleverancier Belgacom, Mobistar of Base is. Deze wijziging is uiteraard bedoeld voor Apple. Het ontwerp moet nog groen licht krijgen van het parlement. Wij hopen dat deze situatie zo snel mogelijk opgelost wordt.


4G-iPad's zijn wel compatibel met ons 4G-netwerk.


Mvg Eva


.


6maanden aan surfsnelheden tot 86 Mbps,



iPhone-gebruikers horen daar voorlopig niet bij.

Apple geeft enkel Mobistar toelating tot zijn 4G-netwerk voor iPhone 5, 5S of 5C.

andere operatoren, Proximus en Base, kregen geen certificatie van Apple om 4G uit te rollen naar de iPhone.


http://belgacom.be/4g" target="_blank


4G voor alle klanten zonder extra kosten

Tot nog toe was de toegang tot 4G beperkt voor klanten met bepaalde tariefplannen.



In de komende 2 weken activeert Proximus de toegang tot 4G voor alle klanten: Proximus- en Belgacom klanten, residentiële en professionele klanten, klanten met een voorafbetaalde kaart of een abonnement, klanten met of zonder Pack.




De klant hoeft zelf niets te doen, de toegang tot 4G gebeurt automatisch.




Het commerciële aanbod

Proximus wil niet alleen het verschil maken met de technologie, maar ook differentiëren op de 4G-klantenervaring.




Proximus biedt aan zijn klanten gedurende de volgende zes maanden de kans om 4G te ervaren tegen de maximale snelheid. Zo kan hij alle toepassingen en voordelen van 4G gratis zelf ervaren.




Daarna kan de klant in functie van zijn behoeften kiezen uit twee verschillende 4G-ervaringen:




1. een heel hoge kwaliteitservaring met surfsnelheden tot 86 Mbps voor klanten met één van de volgende tariefplannen (al dan niet in een Pack): Smart+45 in een aanbod met een toestel, Smart+50, Smart+65, Bizz Smart XL Intense, Bizz Smart XL Europe en Proximus Mobile Internet (Comfort, Favorite, Favorite for iPad en Pro)



2. een hoge kwaliteitservaring met surfsnelheden tot 20 Mbps voor alle andere klanten.



http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetail/ND_20140131_4g_for_all.page" target="_blank


Concreet:


Smart 15 had vroeger 3G met als optie 4G en nu krijg je 4G gratis

gedurend 6 maanden en daarna blijft de maximumsnelheid 20 Mbps op 4G.

wil je dan toch de hoogste snelheid behouden,

moet je een hoger abonnement nemen,

ofwel een Generation Connect van 20 euro per maand bijvoorbeeld.


=========================




18 reacties

Beste,
Het is inderdaad voor iedereen beschikbaar. Voor de mensen die de extra optie daarvoor hadden geactiveerd, kunnen ze als ze dit wensen die extra optie verwijderen. Het is wel zo bij de extra optie zat ook 1GB extra bij, als deze dienst wordt verwijderd gaat deze ook wel verloren.
Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb een S4 mini; ik neem aan dat zoiets automatisch gebeurt, zoals nu met edge en 3G, naargelang van beschikbaarheid op je locatie.

Beste,
Normaal als u een toestel hetb dat dit ondersteunt wordt u automatisch hiermee verbonden.
Mvg Eva
Beste,
Als u dit nu niet gebruikt dient u er ook niets aan te veranderen. Dit kan niet doorgegeven worden.
Mvg Eva
Beste,
Als u zich met het internet verbindt wordt dit automatisch op uw 4G netwerk.
Mvg Eva


Voor Iphone is er nog een obstakel: die geven voorlopig maar hun licentie vrij voor Mobistar.



zie topic start , tegen maart april verwacht
Reputatie 7
Badge +1


Vandaag voor het eerst 4G kunnen uittesten in Borgerhout (Antwerpen) met mijn Samsung S4 mini. Stond eerst op FON, dan Wifi uitgeschakeld en ja hoor, direct 4G! Met speedtest haalde ik 34,32/22,3Mbps! Redelijk zware bestanden van Skydrive geopend, en dat ging ongelooflijk snel! Veel sneller dan met FON of Wifi g dus. Is dus een échte verbetering! De upload is zelfs buiten concurrentie tegenover vast internet! Goeie punten dus voor de nieuwe CEO!

Badge +1
Ik heb 4g ook eens uitgeporbeerd in roeselare en in brugge aan de stations. In roeselare had ik soms een snellere upload dan download. De beste speedtest in roeselare was 39,85 Mbps en upload 19,47 Mbps. Aan het station van Brugge was de ontvangst van 4g heel wat slechter en dit zag je aan de snelheid. De download was daar 9,23 Mbps en de upload 3,87 Mbps.

Ik vind het echt heel confronterend hoe traag het vast belgacom internet eigenlijk is als je dit vergelijkt met 4g. Vooral de upload is veel beter dan die van het vast internet. De download bij goed 4g signaal is ook heel wat beter dan veel belgacom klanten bij hun vast internet. Ik denk toch wel dat er een belletje moet rinkelen bij Belgacom dat hun vast internet traag is in vergelijking met 4g.
Reputatie 7
Badge +1


Ja Patrick, ik heb ook 70/6, maar er zijn 20Mbps voor TV gereserveerd; upload is bij Comfort 2,5Mbps vlgs mij. 4G is dus véél sneller, maar niet bij mij op het platteland, enkel in stedelijk gebied (waar ik het ook uittestte).

Reputatie 7
Badge +1


Ik zie hier in de buurt enkel maïs staan, alhoewel, de laatste jaren ook patatten...(niet nu natuurlijk)duivel Maar 3G heb ik enkel aan de meest zuidelijke kant van mijn huis, wat me niet kan schelen, want daar heb ik voldoende Wifi-signaal. Maar Wifi n zou wel handig zijn (b-box3).

Reputatie 7
Badge +1


Ik was een beetje achter in de discussie: dus krijgen we nu met een Comfortpack met een Smart20 bv. 1GB van Smart, 500MB van Internet Overal, en 1GB van TV Overal? of kunnen die van TV Overal enkel dienen om TV te kijken met TV Overal? Die 500MB van Internet Overal kunnen wél alternatief gebruikt worden met je GSM-SIM of met je dataSIM. Als je geen dataSIM gebruikt, start het verbruik op die 500MB van Internet Overal eerst als je GSM-volume van 1GB is opgebruikt. Maar inderdaad, wat met die 1GB van TV Overal? Zie je daar niks van vooraleer het GSM-en Internet Overal volume is opgebruikt ?



of kunnen die van TV Overal enkel dienen om TV te kijken met TV Overal?



dit is niet voor TV Overal alleen , daar heeft Eva al op geantwoord


Maar inderdaad, wat met die 1GB van TV Overal



daarom mijn vraag aan Eva: zie onderstaande post



Reputatie 7
Badge +1


4G gaat inderdaad zo snel, dat je in de verleiding komt om het te gebruiken in de plaats van FON of je eigen Wifi g, Dus oppassen geblazen met het datavolume...



Zelf heb ik er niet direct nut van, want enkel op verplaatsing. Hier thuis nog edge...






2) nu iedereen 6 maanden gratis 4G krijgt , valt die 1GB die je van TV Overal bij krijgt in je pack nu weg !?



Van kiemand het antwoord gekregen die van Eva het antwoord gekregen heeft dat die eventuele 1GB van TV Overal daar niks mee te maken geeft en daardoor dus niet wegvalt.


Ook dat je enkel je 1GB volume van TV overal ziet op e-services (of hello app) al je data op is van bv. je gsm abo dat in het pack ook zit.


Beste,


we hebben nog geen verder nieuws mogen ontvangen.


Apple geeft dit nog niet vrij voor het Proximus netwerk


Wanneer er veranderingen zijn, zullen we dit laten weten.


Mvg, Eva.

Beste,
Het niet kunnen aanpassen van de instellingen is een fout in de ios update. Op heden kan hier door onze technische dienst nog geen oplossing voor aangeboden worden.
Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer