Skip to main content

Aanvraag ingediend eind juni voor een bezoek van happy house technieken. 

Pas na een maand telefonisch gecontracteerd geweest met dan de mededeling dat hiervoor geen technieken zal langskomen, moeten zelf maar uitkijken voor een oplossing…

 

Service:😔😔😔😔

Mvg Jessie

Ter info: Hangt natuurlijk af van wat je probleem is, maar Proximus medewerkers kunnen je verder helpen als ze hier de draad opnemen.

Best het probleem beschrijven zodat ze weten over wat het juist gaat .

NB: dit was toch de reden niet dat er geen technieker kon langskomen

http://proximus.be/happyhouse  → Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar.


Mijn vraag was om de best mogelijke manier te vinden om een gaming pc aan te sluiten op het Internet. Deze was ook zo geformuleerd in mij  eerste bericht naar happy house... dat je dan een maand moet wachten vooraleer je antwoord krijgt, en krijg je als antwoord dat je het zelf moet oplossen…

 

Nu heb ik nog een ander probleem, interne verbinding is al een paar keer onder roken  gewees

Mvg Jessie


De beste manier is van je  pc aan te sluiten rechtstreeks aan de bbox via een utp netwerkkabel.

die internet verbinding onderbroken is dit zowel via wifi alsook via bekabelde verbinding met de bbox.

Bedoel je met interne verbinding dat je geen verbinding kunt maken tussen je toestellen die op het interne netwerk aangesloten zijn of bedoel je dat je geen internetverbinding kunt maken naar de buitenwereld toe  en dit zowel bekabeld als draadloosverbonden met de bbox.

Anders kan ook eens iemand van Proximus zelf je lijn eens bekijken of er eventuele fouten vast te stellen zijn.

bbox eens resetten doe je ook best eens indien het nog niet gebeurd is door 20 seconde de verzonken rest knop achteraan de bbox ingedrukt te houden tot je de leds ziet  doven vooraan uitgenomen de powerled.

 


Ik heb je lijn getest en zie daar geen fouten of onderbrekingen. Kan je eventueel wat meer info geven (zie post Martin)


Al een paar keer dat het internet wegvalt..

Modem uit en terug aanzetten verhelpt dit maar leuk is het niet.


Ter info, morgen zal iemand van Proximus zelf dan verder moeten beslissen of de bbox eventueel eerst moet vervangen worden.


Er is hier precies toch wat tegenstrijdigheid : Proximus zegt dat de lijn OK is en dat er geen onderbrekingen zijn. Meten is weten. De klant zegt dat soms het internet wegvalt en dan de bbox moet herstart worden. Een happy house bezoek dient ook niet om een spelcomputer aan te sluiten. Ik zou Lessie zijnde eens noteren wanneer het internet wegvalt en het dan na een paar dagen melden hier.En ook noteren wat de computeractiviteit was als de bbox stopt. Dat laat Proximus toe wat gerichter te zoeken.  Hoe ziet Lessie dat haar internet uitvalt? Een lampje dat van kleur verandert op de bbox? De spelcomputer die stopt? En heeft Lessie al de raad van Martin gelezen en gevolgd? Als niemand nog iets zegt kan men ook het topic afsluiten. 

 

 

 


Internet dat wegvalt is inderdaad vaag het kan op het toestel zelf zijn bv dat je geen connectie meer hebt met de buitenwereld maar dit is daarom nog niet gezegd dat het aan de bbox ligt.

Als dit op meer dan één toestel het geval is dan kun je al met meer zekerheid zeggen dat het eventueel aan de bbox zou kunnen liggen.

Je moet dan nog verder onderzoeken of het zowel via wifi als via vaste kabelverbinding gebeurd  tussen een toestel en de bbox enz….

Het is tenslotte ook aan proximus om te beslissen of er een technicus moet gestuurd worden of niet.

NB: als al de topics moeten afgesloten worden waar niks meer gezegd wordt dan zal men best nog wat personeel bij aanwerven bij proximus om die taak te voltooien  hé :wink:


Is inderdaad op meer dan 1 toestel en het ligt met zekerheid niet aan de spelcomputer of ps.

Wordt meestal opgemerkt als we tv aan het kijken zijn.

Vind het alleen niet klant vriendelijk dat je een vraag stelt en dat je een maand op een antwoord moet wachten...en dan nog de melding krijgt en dat je het zelf moet oplossen. 

Zou eens moeten proberen om een maand niet te betalen dan reageren ze wel snel…

Heb al heel wat zien passeren van proximus en zijn belangen niet altijd positieve reacties. 

Sorry maar moest me even van het hart..wij als klanten zijn enkel goed om te betalen 


Naar mijn bescheiden mening als Prox geen fouten bespeurt op je verbinding met de bbox,  dan zou er best eens geopteerd worden om de bbox om te ruilen en als het dan nog niet opgelost geraakt dan zouden ze een technieker kunnen sturen om verder in detail te onderzoeken/analyseren  vanwaar de fout dan wel komt!


Is inderdaad op meer dan 1 toestel en het ligt met zekerheid niet aan de spelcomputer of ps.

Wordt meestal opgemerkt als we tv aan het kijken zijn.

Vind het alleen niet klant vriendelijk dat je een vraag stelt en dat je een maand op een antwoord moet wachten...en dan nog de melding krijgt en dat je het zelf moet oplossen. 

Zou eens moeten proberen om een maand niet te betalen dan reageren ze wel snel…

Heb al heel wat zien passeren van proximus en zijn belangen niet altijd positieve reacties. 

Sorry maar moest me even van het hart..wij als klanten zijn enkel goed om te betalen 

hi @jessie  we kunnen de modem hiervoor omruilen om na te gaan of dit het problem verhelpt
 we kunnen ook iemand hiervoor ter plaatse sturen maar als het probleem dan aan je binneninstallatie zou liggen zijn hier mogelijk kosten mee verbonden


Ik zit al meer dan een week zonder internet. Heel leuk en vooral heel duur. Ik betaal netjes elke maand de factuur maar al jaren (2017!!!!!) krijg ik daarvoor een gebrekkig product. Technieker na technieker met telkens een andere uitleg. Ik moest booster nemen dat zou helpen. Ja dat hielp inderdaad. Voor Proximus toch want de factuur werd weer wat duurder zonder dat het probleem verholpen was. Nu al 5 dagen verlof moeten nemen voor heb. Ook vandaag. Happy house zou komen alleen verneem ik dat het niet zeker is ondanks hun afspraak telefonisch te bevestigen. Nu moet ik weer een extra dag verlof voorzien en let feestdag donderdag zal ik dus 2 weken zonder internet zitten. Mobiel internet dan maar. Ook weer goede zaak voor Proximus want ze gaan goed aanrekenen. Dus happy house is sas house geworden en Proximus mag 4 contracten schrappen. 


Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Beste,

Wij hebben de helft van de tijd internet. Kan er iemand langskomen op ons adres ********* om dit eens na te kijken?

Dank bij voorbaat.

Groeten,

Agnes De Keyser 

 


@Agnes De Keyser Het is veiliger van geen privé gegevens op een openbaar forum te zetten maar wel best Noteren in je → ForumProfiel » »  In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden ivm de vraagstelling.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

NB: Binnen het uur na het plaatsen van je bericht kan je deze zelf nog editeren. 
 


@Agnes De Keyser 

Ik stel vast dat er inmiddels een afspraak gemaakt is. 

Op 11/10 zal er ‘s middags een technicus langskomen.

 

Geert


Reageer