In mijn nieuwe huis dat uit de jaren zestig komt, probeer ik mijn internetaansluiting in orde te krijgen. Ik heb enkel deze kabel die binnen komt. Op welk contactpunt dien ik welke kabel aan te sluiten? Mijn enige bedoeling is internet, geen telefonie.
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
weet je nog welke kleuren er op die stekker op de punten a en b aangesloten waren (of waren die draden al los)?
Waarschijnlijk de 2 rechtse draden op je eerste foto.
Normaal wordt de intro aangesloten op een NTP2007/TF2007
&
U zult indien niet voorhanden in elk geval door proximus een NTP2007 moeten laten installeren op de van buiten inkomende telefoonkabel
@tonships
Normaal wordt dit gedaan door een technicus tijdens de installatie.
Heeft de klantendienst met jou een datum overlegd?
Geert
Bedankt voor het antwoord allemaal!
@Martin dat weet ik niet meer hoe deze werden aangesloten helaas.
@GeertC ik had de optie gekozen om zelf de installatie te doen, maar dat is enkel voorzien op het materiaal als het contactpunt al correct aangesloten is. Is er nog een optie om dit toch te laten doen dan nu?
@tonships
Zoals @Martin liet weten lijkt het mij ook de rode en de blauwe draad te zijn.
Maar je zal wel een modern contactdoosje moeten hebben zoals dit:
Je kan er zo één bekomen in een Proximus winkel, maar ze hebben er niet altijd op voorraad.
Indien het niet lukt om aan zo’n contactdoosje te geraken raad ik aan om toch voor een installatie met technicus te gaan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.