Vraag

aanmelden via skynet outlook 2010

  • 29 April 2024
  • 10 reacties
  • 102 Bekeken

Geachte,

Reeds verscheidene malen geprobeerd om Skynet email terug te installeren op nieuwe computer.

Niks lukt fa******@skynet.be niet en ook belgacom.net niet.

Wachtwoord en inlog zijn wel reeds 15 jaar oud.

Steeds bericht server niet gevonden.

Is er iets door de jaren heen wat verandert is?

Inkomende e-mail ??

Uitgaande e-mail??

 

Graag wat hulp (ik zie het niet meer zitten)

.

 


10 reacties

Ja, de inlogbeveiliging is sterk geëvolueerd.
Outlook 2010 kan de nieuwe beveiliging niet meer aan of anders gezegd: wordt niet meer ondersteund, minimaal versie 2016 heb je nu nodig.

Informatie over hoe (de nieuwere) Outlook instellen vind je hier
Je
kan uiteraard ook een ander programma gebruiken. Ik gebruik al jaren Thunderbird (freeware) dat ik als zeer handig ervaar en ook een agenda bevat die compatibel is met google agenda.

@Den Bauters 

Als je inlogt op met je oud wachtwoord op http://webmail.proximus.be lukt dit nog?

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

E-mailprogramma instellen voor Outlook 2010 (telenet.be)

Uiteraard wel de Proximus/Skynet instellingen gebruiken (imap.proximus.be & relay.proximus.be) cfr

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

 

Maar inderdaad misschien best overstappen naar een andere applicatie (ook de ondersteuning van office 2016 & 2019 wordt voor zover mij bekend eind volgend jaar door Microsoft stopgezet)

→ Thunderbird bv.

Topic van 2 maanden geleden over dit probleem dit is het antwoord van @HadewychT 


  

@Ro Ik zie nu dat je nog Outlook 2013 gebruikt. Deze versie wordt niet meer ondersteund door Microsoft en heeft problemen met deze beveiliging. Dit werkt enkel vanaf Outlook 2016. 

 

Inderdaad en daarom werden de instellingen door PX doorgespeeld hier vanaf outlook 2016

 

Met mijn faxxxxx@skynet lukt dit via webmail maar @belgacom.net niet.

Maar ik ga morgen Outlook 2021 installeren en probeer dan nog eens 

Reputatie 1

Informatie over hoe (de nieuwere) Outlook instellen vind je hier
Je
kan uiteraard ook een ander programma gebruiken. Ik gebruik al jaren Thunderbird (freeware) dat ik als zeer handig ervaar en ook een agenda bevat die compatibel is met google agenda.

Gebruik ook reeds jaren Thunderbird en denk er niet aan om daar verandering in te brengen. Wel eventjes de moeite opbrengen om de Nederlandstalige versie te installeren en de juiste instellingen te implementeren. 

Ik herinner me nochtans niet dat ik problemen had met de Nederlandse installatie. Nu ja, dat is ook al lang geleden.
Hier het programma (volgens mij in het Nederlands) met de nodige links en veel uitleg:

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/thunderbird-mailprogramma-pop3-imap

En
hier de Nederlandse versie van Mozilla itself 😉

https://www.thunderbird.net/nl/

Ter bijkomende info:

Ik heb MZTB op de ene laptop de NL versie geïnstalleerd en op de andere de EN versie , hierbij toch nog geen problemen ondervonden.

Reageer