Beantwoord

4G voor thuis


Wij wonen "te ver van een kastje" waardoor wij een beperkte snelheid met ons Proximus aansluiting hebben (6.1 Mbps volgens Speedtest). Is het mogelijk om een 4G abonnement voor het huis te nemen (zodat het 4G netwerk op onze Wifi wordt aangesloten) en verhoogd dit dan onze snelheid?

icon

Beste antwoord door HadewychT 22 June 2020, 13:19

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d  In uitzonderlijke gevallen kan dit inderdaad in de ROP omgezet worden zonder tussenkomst van een technieker. Dit als er een kaart inzit die zowel ADLS als VDSL aankan. Normaalgezien worden klanten automatisch op de best mogelijke technologie gezet. Waarom VdV1 niet automatisch op VDSL2 gezet is weet ik niet. 

@VdV1 Ik heb je lijn net omgevormd naar VDSL2. Hierdoor zal je een korte onderbreking gehad hebben. Je lijn staat nu op 12 Mbps.  Zoals Philippe_d al schreef zal DLM dan automatisch in werking treden en bekijken of de snelheid van je  lijn nog verhoogd kan worden. Dit proces duurt wel enkele weken. 

Reputatie 2
Badge

Anders moet Proximus aan de achterliggende betrokken dienst laten onderzoeken of de oplossing xdsl&4G (zie >“Tessares” ) eventueel een tijdelijke oplossing in afwachting van nog beter, zoals je zegt aansluiting op een glavezel kast (ROP) of direct glasvezel !

cfr: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-internet-in-mijn-straat-50474?postid=653655#post654031

Omdat de wifi het niet deed “kreeg” ik tijdelijk een mobiele hotspot.

Het viel me op hoe traag het mobiel internet wel was. Dit werd gemeld, de klantendienst nam een aantal keren contact maar daar bleef het bij. Geen beloofde technicus gehoord en de term 4 G klinkt alsmaar belachlijker . 

Als je dan bv met je smartphone eens een speedtest doet op 4G als je niet in huis staat maar buiten gaat staan is het dan beter, kan zijn in functie van je bouwmaterialen  dat de verbinding binnenshuis niet zo goed is, als het buitens huis ook niet goed is dan is er inderdaad in die regio blijkbaar geen al te beste 4G ontvangst, je kunt ook op internet met google eens zoeken op 

mobiele dekkingskaart belgie

zo kun je zien of er daar goede dekking weergegeven wordt maar natuurlijk daar zal je niet veel aan hebben als Proximus daar niets kan aan veranderen of verbeteren!

Reageer