3G op smartphone?

  • 7 June 2012
  • 2 reacties
  • 258 Bekeken

Hoi!

Wij hebben hier thuis Internet Overal Maxi (vaste telefoon, digitale TV + internet, dus ik ga ervan uit dat dat een pack is?).

Ik wil ook gebruik kunnen maken van 3G op mijn smartphone, sinds het toch "internet overal" heet (met 3G inbegrepen dus). Ik ben echter geen Proximus klant. Kan dit?

Alvast bedankt!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je kunt het inbegrepen 3G volume alleen maar activeren op GSM of smartphone als je een Mobiel Internet abonnement hebt bij Belgacom of Proximus (start is voldoende). Het kan dan toegevoegd worden aan je abonnement. Je kunt wél een gratis data-SIM aanvragen en het inbegrepen datavolume gebruiken op een tablet of USB-3G stick voor laptop of PC. Je moet dan wél in een nieuw pack stappen (zie website). Je zou die data-SIM dan ook op een smartphone kunnen gebruiken, maar dan kan je er niet mee bellen of SMS'en, dan moet je de SIM dus telkens wisselen, wat in praktijk niet haalbaar is. Je kunt wél je smartphone met Wifi gebruiken thuis en op FON-hotspots (als je die optie tenminste op de E-services geactiveerd hebt en een FON-login hebt aangemaakt). Voorlopig moet je de FON-hotspotfunctie nog niet op je b-box2 activeren, maar dat zal mettertijd wél de bedoeling worden, zodat anderen ook op de FON-hotspot van jouw modem kunnen surfen.
Correctie sinjoor, om dat 3g data only kaartje aan te vragen is het niet vereist in een nieuw pack te stappen.

Je hebt ook de optie om in een neuw pack te stappen en uw gsm abo in pack te,steken met uw vast internet, dan zal je het 3g volume ook op die gsm kunnen gebruiken.

uiteraard is het niet mogelijk het 3G volume toe te voegen aan een abo bij de concurrentie :p

mvg

Reageer