2 Tv's + internet op 5400kbps /512 kbps profiel sinds vanmiddag

  • 23 October 2011
  • 4 reacties
  • 1563 Bekeken

Hoi,


Even situatie voorstellen. Maandje of twee geleden gevraagd of VDSL beschikbaar is maar blijkbaar zit ik in de grijze zone dus voor het moment niet beschikbbar. In principe geen probleem dus blijf ik wel nog even op ADSL2 profiel van downstream/upstream 9Mbps/512kbps.

Tot ik vandaag iets heel raars tegenkwam. Zat op internet en 1 tv speelde, wou de tweede tv aanleggen en kreeg opeens geen internettoegang meer. Had het eerst niet door toen er een lichtje ging branden dat als ik één van de tv uitdeed alles opeens begon te werken.

Vervolgens toch maar eens 192.168.1.1 checken wat mijn downstream line rate is, zag ik dat die plots verlaagd werd naar 5440kbps ergo nu is het voor ons niet meer mogelijk 2 tv's tegelijk aan te leggen. (combi 1tv + internet werkt wel).

De storinglijn gebeld en blijkbaar zitten er nogal veel storingen op mijn lijn, ondanks dat ik er zelf geen probleem van ondervind. Internet valt niet weg en Tv's ook nooit. Het rare is dat we al 3 jaar BEtv hebben met 2 tv + 1 internetlijn op een 9Mbps profiel zonder noemenswaardige problemen.

Eigenlijk heb ik geen vraag omdat ik er zelf niets kan aandoen denk ik (Technieker komt deze wonesdag) maar zijn er gegronde redenen waarom iemand zonder boe of ba op een verlaagd profiel wordt gezet ondanks dat er in die 3 jaar geen problemen geweest zijn.

Heb nog aan helpsdesk gevraagd of ze mij terug op het vorige profiel wilde zetten maar dat ging blijkbaar niet.

Groeten Wim




4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je zit vermoedelijk op een repairprofiel door een probleem met de (binnen)bekabeling.
Sluit je BBOX eens rechtstreeks aan op de intro, zonder verdere aftakkingen voor telefoon.
Zal het eens proberen maar is raar omdat er niets aan de bekabeling veranderd is (al 3 jaar niet), is allezins niet echt werkbaar nu dat er maar 1tv + internet mogelijk is.

Toch bedankt voor de tip
de fout moet natuurlijk niet persé achter de ntp zitten, maar evt kan je eens proberen met een andere splitter

mvg
Hoi,


nog even kleine update, het probleem heeft zich blijkbaar vanzelf opgelost en zit terug op mijn gewoon 9M/512kb profiel.

Reageer