Vraag

16mbps ipv 100mbps

  • 23 October 2020
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Wij hebben vastgesteld dat onze downloadsnelheid maar 16mbps is ipv van de 100 mbps volgens contract . We hebben dit ondertussen al meermaals doorgeven aan de helpdesk , die dit dan zou doorgegeven en ons terug contacteren .

Deze week terug en dan kregen we de melding dat er altijd een afwijking opzit . Daar kunnen we mee leven en hebben daar begrip voor . Maar een afwijking van 84% van wat er beloofd wordt lijkt me nogal veel .

 

De grootste impact heeft onze zoon op z’n PS.

Graag raad / tips hoe we dit kunnen optimaliseren .

groeten

Filip


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen.html

 

Uw contract zou daarentegen normalerwijze wel en minimaal gegarandeerde snelheid op uw adres moeten vermelden of een verwijzing naar een dergelijke webpagina

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

 

Indien u over een Bbox3 type Sagem beschikt kunt u de situatie van uw lijn meer in detail bekijken via de Sagemtool (als user met het user paswoord op uw Bbox en via een PC/laptop type Windows)

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066

 

@Filip.B Wij hebben vastgesteld dat onze downloadsnelheid maar 16mbps is ipv van de 100 mbps volgens contract 

een abonnement bepaalt niet je lijnsnelheid wel de lente van de lijn waarop je aangesloten bent.

als de de www.speedtest.net doet dan altijd uitvoeren met bvb laptop,  terwijl je aangesloten bent met een utp kabel direct aan de modem, wifi is niet betrouwbaar genoeg om speedtetsten te doen.

Reputatie 7
Badge +4

@Filip.B Het klopt inderdaad wat Martin en M_016 al zeiden. Het contract dat je afsluit heeft vooral invloed op je downloadvolume en aantal mailboxen,… De snelheid kunnen we nooit garanderen vermits dit afhankelijk is van de afstand tussen uw woning en het punt waar je lijn op ons netwerk is aangesloten. Op dit ogenblik is uw lijn geprogrammeerd op 16,5Mbps. Dit is de basissnelheid. We hebben wel een automatisch systeem dat de kwaliteit van uw lijn constant monitort en de snelheid verhoogd indien dit mogelijk is of terug verlaagd indien nodig. Uw lijn haalt hierdoor op dit ogenblik 25Mbps.  

Reageer