Vraag

10% van geadverteerde snelheid

  • 6 July 2022
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Ik heb zonet een Flex S abonnement afgesloten en is intussen geïnstalleerd.

Van de beloofde max snelheid (100 Mbs) haal ik amper 10 Mbps.  Hiervoor betaal ik niet.  

 

 


5 reacties

@Pierewiet Je snelheid die je kunt halen met eender wel pack je ook kiest of hebt wordt bepaald door de lengte van je lijn waarop je bbox aangesloten is en die kan max 100Mbps zijn voor VDSL2 koperlijnen.  
→ Conditions_internetpolicy |proximus.be

De minimum gegarandeerde snelheid kun je vinden hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken
→ Sagemtool downloaden

je speedtest zal dan ongeveer 10% lager liggen dan je aangegeven lijnsnelheid van het sagemtool.

Een → speedtest voer je ook altijd best uit als je laptop aangesloten is aan de bbox direct met een internetkabel en er verder geen toestellen contact maken met je bbox dus niet via utp kabel direct of via wifi op je bbox.

Bedankt voor de info!

Laat de fiber maar komen zou ik zeggen.

Inderdaad.

Ik heb onlangs nog gelezen dat pas tegen 2032 praktisch iedereen (95%) op glasvezel zal aangesloten zijn, dus is het een kwestie van geluk te hebben dat je niet tot 2032 moet wachten 😉

Als fervente gamer is de snelheid toch een dikke tegenvaller. Een spel van 70gb (ongeveer 5u voor nodig) downloaden en terwijl naar Pickx kijken is not done blijkbaar.…

Ik opteer om de mensen daarover in te lichten.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pierewiet zoals wij aangeven in onze voorwaarden is de aangekondigde maximale snelheid een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. Groetjes, Heidi

Reageer