Wil een klacht indienen, maar niet mogelijk per e-mail of per chat

  • 4 January 2021
  • 10 reacties
  • 231 Bekeken

Op 23 november 2020 ben ik verhuisd. Op 16 november heb ik een installatieaanvraag ingediend bij Scarlet, dochteronderneming van Proximus. Op 17 november belt Scarlet mij om te zeggen dat ze op 26 november langskomen. Op 26 november ‘s morgens belt Scarlet mij om te zeggen dat de afspraak is uitgesteld naar 1 december wegens “technische problemen”. Op 1 december ‘s morgens belt Scarlet mij opnieuw om de afspraak te annuleren. Ze zullen mij zo snel mogelijk terugbellen voor een nieuwe afspraak. Tot op vandaag (4 januari!) heb ik niets meer van hen gehoord.

Omdat ik Scarlet niet meer vertrouwde, ben ik op 2 december naar de Proximus-winkel in Turnhout gegaan. Daar heb ik een Flex + Mobile-pakket besteld: internet, tv, vaste telefoon + smartphone (5 GB, onbeperkt bellen en sms’en). Voor de smartphone geldt een promotie van 3 maanden: 15 euro i.p.v. 26 euro. Als vroegste datum voor de installatie van internet, tv en telefoon wordt 21 december opgegeven. Vroeger kan niet wegens corona (de passepartoutsmoes van tegenwoordig). Op 9 december krijg ik op mijn smartphone bericht dat de 2 GB (!) van mijn abonnement bijna opgebruikt zijn. Ik ga in de winkel verhaal halen en daar vertelt men mij doodleuk dat de 5 GB-promo niet geldig is zolang de vaste internetaansluiting niet geactiveerd is. Konden ze mij dat op het moment van de bestelling niet vertellen en wat voor een belachelijke uitleg is dat? Alsof ik het kan helpen dat het drie weken duurt om een installatie te komen uitvoeren. De verkoper raadt mij aan om tijdelijk (?) over te schakelen op Mobilus M (26,99 euro) zodat ik over 8 GB kan beschikken. Op 21 december daagt er niemand op voor de installatie. Op 22 december bel ik naar de klantendienst van Proximus. Daar word ik een aantal malen doorgeschakeld. De laatste persoon aan de lijn vertelt me dat er iets niet klopt en dat ik de dag zelf nog zal worden teruggebeld. Dat gebeurt uiteraard niet. Op 22 december bel ik opnieuw met de klantendienst. Zelfde scenario en uiteindelijk blijkt mijn aanvraag “per ongeluk” te zijn geannuleerd (ik vermoed door de winkelbediende bij het veranderen van mijn mobiel abonnement). De eerstvolgende installatiedatum is nu 12 januari. Ik vraag driemaal bevestiging van de datum: 12 januari. Ik maak me behoorlijk kwaad en het meisje stelt me voor om in afwachting - gratis (hoop ik nog altijd) - van mijn smartphone een hotspot/modem te maken voor mijn computers. Omdat ik geen keus heb, stem ik ermee in. Die hotspot werkt redelijk goed met mijn laptop (valt maar 2 à 3 keer per dag uit), maar heel slecht op mijn beide pc’s (één met en één zonder kabel). Bij nazicht van mijn bestelling via My Proximus blijkt de installatiedatum bovendien 20 januari en niet 12 januari te zijn. Op die dag zal het precies 66 dagen (9,5 weken) geleden zijn dat ik mijn aanvraag bij Scarlet heb ingediend en 50 dagen (ruim 7 weken) dat ik mijn aanvraag bij Proximus heb ingediend.

Waarschijnlijk is dit niet de juiste plaats om mijn beklag te doen, maar waar dan wel? Per e-mail kan niet, per chat al evenmin en per telefoon is een hopeloze zaak. Ik overweeg sterk om de volgende keer toch maar Telenet te kiezen, of Proximus zou met een serieuze compensatie moeten komen voor het gelden leed en ongemak (ik heb internet nodig voor mijn werk!).


10 reacties

Reputatie 1
Badge

Erik Het is nu eenmaal bij Proximus, zoals steeds een grote warboel, nog nooit anders geweten, zolang ze U iets kunnen aansmeren, zijn ze er als de kippen bij.Eens dat het misloopt zijn ze doof blind en hebben ze mogelijk ook een ernstige vorm van geheugen verlies.Dit alles is algemeen geweten. Ge moet maar eens proberen van een  gesprek te krijgen op hun info lijn of per chat.Ge krijgt stilaan de indruk dat ze ons steeds voor idioten nemen, en er nog mee wegkomen ook. Nu zeg ik nog niets over hun misleidende reclame acties, waar dat ge dan gebruik van wilt maken, ge al op voorhand in de aap gelogeerd bent.Denk maar aan de gratis tv enz.

Maar je moet toch ook eerlijk toegeven dat er wel veel opgelost wordt via de prox forummedewerkers ook, enfin dat stel ik hier toch geregeld vast.

Reputatie 1
Badge

Ja Martin dat klopt er zitten wel degelijk bonafide medewerkers tussen.Maar dan moet de complete manier van werken op de diensten chat en de hulplijn eens herzien worden.

daar ben ik inderdaad akkoord mee

Reputatie 1
Badge

Klopt inderdaad Martin,maar dan gaan we toch bijna 100 zijn

Reputatie 7
Badge +3

@Erik_019 

het spijt me te horen dat dit zo gelopen is.

via dit forum heb ik dit moment geen klantgegevens van jou

Vul je je profiel in aub ?  Zodat we dit verder kunnen onderzoeken/nakijken

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als dit gebeurd is

 

vriendelijke groeten

Tina

 

Profiel is ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik_019 

dank om je gegevens aan te vullen

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de planningsdienst

De laatste dagen is het nog niet vaak gelukt om afspraken te laten vervroegen…

maar we blijven vragen… Fingers crossed…

groeten

Tina

Beste,

 

graag zou ik hebben dat iemand mij contacteert ivm de levering van mijn bestelde iphone.

 

Ik ben de de praatjes en beloftes via chat en jullie 0800 lijn meer dan beu!

Reputatie 7
Badge +3

@Evildio 

goedemiddag

ik zie dat een collega dossierberheerder al met je gebeld heeft en het order op de voet volgt.

Fingers crossed…

Groetjes

Tina

Reageer