Werken voor mijn garagepoort

  • 5 June 2018
  • 2 reacties
  • 645 Bekeken

Op donderdagavond 31 mei, kwam ik 's avonds thuis van te werken en ik zie dat de doorgang tot mijn garagepoort geblokkeerd is door werken, uitgevoerd door Proximus.

Aangezien ik zelf geen klant ben bij Proximus vond ik dit natuurlijk niet zo prettig en eerder bizar. Werken moeten gebeuren en wij zijn geen personen die hierover moeilijk zouden doen maar een seintje op voorhand ging wel welkom zijn.

Diezelfde avond nog een mail gestuurd en blijkt dat er problemen waren bij onze buur waardoor ze een interventie hebben moeten uitvoeren en normaal gezien moest er een briefje in mijn brievenbus zitten met deze melding maar niets ontvangen. Na overleg op vrijdagmorgen, blijkt dat ze mijn buur, als trouwe klant, hebben kunnen helpen maar dat ze nu wel een week te tijd hebben om deze put te dichten (voor de ingang van mijn garagepoort).
Gelukkig stond er geen auto in de poort op het ogenblik van de werken anders gingen we deze niet uit onze poort gekregen hebben.
Uiteindelijk zijn ze dit maandagmorgen komen herstellen maar ik heb 3 dagen geen toegang gehad tot mijn garagepoort door de blokkering van hun werken.
Als ik een compensatie vraag (ze sponseren genoeg evenementen) voor dit ongemak, kreeg ik telefonisch de melding dat ik geen proximus klant ben en ontving ik zopas onderstaande mail:

"Geacht Mevrouw,

Bij een onvoorziene storing in ons netwerk, wat hier het geval was, kunnen we niet vooraf verwittigen.
De herstelwerken waren noodzakelijk én op openbaar domein. Daarvoor kunnen we geen compenstatie geven. Bij deze sluiten we dan ook dit dossier af."

De stad Menen was ook niet op de hoogte van deze werken maar ik vraag mij of Proximus dus echt kan beginnen aan werken, voor mijn garagepoort, zonder overleg met de eigenaar van dat huis in kwestie ook al zou de stoep openbaar domein zijn?

Bedankt,

2 reacties

Heb zoiets meegemaakt met de watermaatschappij!
Het is wel zo dat als het iets dringends is en onder de noemer valt van "openbaar nut" dat je daar weinig kunt tegen inbrengen.
Maar in uw geval is het de vraag of dit ook onder deze noemer valt ?
Reputatie 7
Badge +4
Tja, ter info bv.
https://www.brasschaat.be/Bestuur_diensten/diensten/ons_aanbod_A_Z/productencatalogus/producten/W/werken_uitgevoerd_op_openbaar_domein

Dus mijn inziens mag Px dat doen maar moet Px omwonenden (tijdig) inlichten en het minimum dat Px in principe had moeten doen is bv. tijdelijk (op)rijplaten leggen zodat u zonder problemen gebruik had kunnen maken van uw garage
Nu is het vrees ik te laat voor eventuele verdere actie maar in principe had u het probleem kunnen voorleggen aan de technische gemeentediensten of de lokale politie (politiereglement)

Reageer