Op de factuur worden 4 vaste lijn gesprekken naar hetzelfde nummer aangerekend aan €0,99. Ze duurden allemaal minder dan 1 minuut. Eerste gesprek was om 16.21 u. Dit korte gesprek voerde ik inderdaad. Ik was op zoek naar een elektricien uit de buurt. Antwoord: ’wij doen geen elektriciteitswerken meer’.
Maar dan volgden zogezegd nog 3 oproepen naar dat nummer en dit allemaal om 16.22 u en met een duur van minder dan 1 minuut??! (Hoeveel seconden precies staat er niet bij.)
Antwoord Proximus klantendienst op mijn klacht: ’deze aangerekende gesprekken werden wel degelijk gevoerd en er kan geen compensatie volgen’.
Moet ik mij hierbij neerleggen of toch de ombudsdienst contacteren? Deze aanrekening van bijna €3 is gewoon absurd. Waarom zou ik na een eerste gesprek dat helemaal was afgehandeld, binnen de minuut die daarop volgt nogmaals maar liefst 3 keer een gesprek voeren van minder dan 1 minuut?
Het zijn sowieso al peperdure gesprekken: €0,99 euro voor (wellicht) enkele seconden? En dat krijg je dan als bedanking om al 30 jaar (schatting) klant bij Proximus (Belgacom) te zijn, en trouw alle facturen te betalen.... Het feit dat Proximus ons een paar jaar geleden onder een ’vals excuus’ van contract (pack) heeft doen veranderen (dat nu veel nadeliger is voor ons want we zijn o.m. onze korting kwijt en moeten extra betalen voor o.m. terugkijken op tv), dat namen we er ook bij (want terugzetten naar vorige pack ging niet meer).