Skip to main content

Op de factuur worden 4 vaste lijn gesprekken naar hetzelfde nummer aangerekend aan €0,99. Ze duurden allemaal minder dan 1 minuut. Eerste gesprek was om 16.21 u. Dit korte gesprek voerde ik inderdaad. Ik was op zoek naar een elektricien uit de buurt. Antwoord: ’wij doen geen elektriciteitswerken meer’. 

Maar dan volgden zogezegd nog 3 oproepen naar dat nummer en dit allemaal om 16.22 u en met een duur van minder dan 1 minuut??!  (Hoeveel seconden precies staat er niet bij.)

Antwoord Proximus klantendienst op mijn klacht: ’deze aangerekende gesprekken werden wel degelijk gevoerd en er kan geen compensatie volgen’.

Moet ik mij hierbij neerleggen of toch de ombudsdienst contacteren? Deze aanrekening van bijna €3 is gewoon absurd. Waarom zou ik na een eerste gesprek dat helemaal was afgehandeld, binnen de minuut die daarop volgt nogmaals maar liefst 3 keer een gesprek voeren van minder dan 1 minuut?

Het zijn sowieso al peperdure gesprekken: €0,99 euro voor (wellicht) enkele seconden? En dat krijg je dan als bedanking om al 30 jaar (schatting) klant bij Proximus (Belgacom) te zijn, en trouw alle facturen te betalen.... Het feit dat Proximus ons een paar jaar geleden onder een ’vals excuus’ van contract (pack) heeft doen veranderen (dat nu veel nadeliger is voor ons want we zijn o.m. onze korting kwijt en moeten extra betalen voor o.m. terugkijken op tv), dat namen we er ook bij (want terugzetten naar vorige pack ging niet meer).

De enige (op proximus na)  die u misschien kan helpen is de elektricien uit de buurt die u niet kon helpen. Hij kan waarschijnlijk op zijn telefoon de inkomende oproepen nagaan. Als er dan van u vier waren op zeer korte tijd ...

Heeft u soms op uw telefoon een toets om dezelfde nummer opnieuw op te roepen? 

Drie keren op minder dan 1 minuut lijkt mij heel raar, maar technisch mogelijk. Toch bijna een mirakel. Een bijnamirakel is een zeer uitzonderlijke gebeurtenis. 

Vroeger kon men een excelbestand opladen met meer gegevens dan wat je nu krijgt. Met seconden erbij. Maar dan wel op een PC. Bestaat dat nog?

Misschien kan een moderator eens kijken, die zijn toch van goede wil en kennen er wat meer van dan de gasten van de telefonische helpdesk. Nu heb ik weer goede punten.

Zulke strijd voeren voor 3 euro? Voor het principe, zeker. Ik ben voor. 

Ik laat me wel geen duurder abonnement aansmeren. Dat is ook wel een beetje uw eigen fout. Dat moet je jaren later nu niet als argument gebruiken. 

Vraag anders een getrouwheidskorting van 5 euro. 

Hangt er ook vanaf welk tariefplan je hebt voor je vaste lijn bv:

Dankzij Phone Line met Free Calls National bel je helemaal gratis 's avonds, in het weekend en op feestdagen.

Nationale tarieven

Bellen naar een vaste lijn of naar een gsm-nummer in België

Weekdagen, in het weekend en op feestdagen
Weekdagen na 17 u, in het weekend en op feestdagen 24/24

Naar een vaste lijn in België

Gratis

Naar een gsm-nummer in België

Gratis2

Weekdagen
Van 8 tot 17 u

Naar een vaste lijn in België

€ 1 /oproep

Naar een gsm-nummer in België

€ 1 /oproep

Maar dat je drie keer zou achtereen gebeld hebben dat is natuurlijk weer een ander probleem!
Afwachten of de PX moderatoren iets kunnen achterhalen!

@Helga_03  Ik heb een creditnota hiervoor aangemaakt. Waarschijnlijk is er met het opleggen technisch wat mis gegaan. Groetjes Luc

@Luc.M  Alvast bedankt voor de creditnota. Zoals hier boven aangehaald gaat het niet om die €3, maar om het ’principe’, en zich als Proximus-klant gewaardeerd voelen. 

@Martin Bedankt om alle tarieven neer te schrijven. Wij kunnen inderdaad genieten van die ’free calls’ (weekdagen nà 17 u enz), en trachten dan ook te bellen tijdens die gratis uren. Maar soms moet het tijdens de kantooruren gebeuren (wegens hoogdringendheid, of binnen de werkuren) en dat was hier het geval...

Reageer