Vraag

Ten onrechte aanmaning van gerechtsdeurwaarder gekregen

  • 15 May 2018
  • 7 reacties
  • 1055 Bekeken

Mijn dochter heeft een "DERNIER RAPPEL AVANT CITATION" ontvangen van een gerechtsdeurwaarder te La Louviere terwijl zij helemaal geen klant is bij Proximus.
Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met een medewerker van Proximus, maar deze was zeer onvriendelijk en arrogant. Er zou door haar een contract ondertekend zijn, maar dit is helemaal niet correct. Hij weigerde de identiteitsgegevens van de persoon die het contract heeft ondertekend te vergelijken met de identiteitsgegevens van mijn dochter. IK KON HEM NAMELIJK WIJSMAKEN WAT IK WILDE !!!! Hij wist wel te zeggen dat het over een telefoonnummer met 0472/... ging, maar mijn dochter heeft nummer 0474/... Hij kon voor ons niets doen, wij moesten maar contact opnemen met de desbetreffende deurwaarder. Hij uitte zelfs nog bedreigingen dat er zware gevolgen zouden komen voor ons. Dit lijkt mij toch niet de gewone gang van zake, indien Proximus de situatie onderzoekt kan er onmiddellijk vastgesteld worden dat er een vergissing in het spel is. Uiteindelijk gaat hij er van uit dat ik hem geen correcte gegevens doorgeef, maar... de deurwaarder zou dan wel geloof hechten aan mijn verhaal ???? Het is Proximus die opdracht tot uitvoering geeft aan de deurwaarder, en het is Proximus die opdracht moet geven de uitvoering stop te zetten. Ik heb gisteren via MyProximus een klacht ingediend, maar daar vind ik niets van terug en ik heb evenmin bevestiging ontvangen van mijn klacht. Waar kan ik de status van mijn klacht opvolgen ? Normaal zou een klacht binnen 10 dagen behandeld worden, maar dit probleem is zeer dringend vermits er bijkomende actie gaat ondernomen worden door de deurwaarder bij niet-betaling. Vermits zij echter GEEN contract afgesloten heeft, en GEEN KLANT is bij Proximus gaan wij dat bedrag van meer dan 700 euro niet betalen.
Ikzelf ben al 35 jaar klant bij BELGACOM/PROXIMUS, en dergelijke behandeling is ongehoord en schandalig dat uw medewerkers op zulke manier met hun klanten omgaan.
Tot wie kan ik mij richten om een snelle oplossing te bekomen ?
Marc Huysmans

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste

De 1e vraag die zich stelt is in hoeverre het effectief een gerechtsdeurwaarder betreft of eventueel een incassobureau (al dan niet uitgebaat door een gerechtsdeurwaarder voor eigen rekening).
Best contact opnemen met de betrokken gerechtsdeurwaarder/incassobureau - samen met uw dochter indien "meerderjarig" - om inlichtingen te bekomen over wat het gaat en de zaak eventueel "verticaal te laten klasseren".

Mocht de deurwaarder/incassobureau niet naar u willen luisteren de vraag schriftelijk per aangetekend schrijven opnieuw stellen (kwestie van zich juridisch in te dekken) en terzelfdertijd ook klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom
& Ter info:
http://www2.vlaanderen.be/socialedienst/dienstverlening/maatschappelijk_assistenten/documenten/laat_u_niet_overbluffen_2011.pdf

En mocht het "over een misverstand gaan" eis minstens verontschuldigingen en een commerciële tegemoetkoming van Px
Bedankt voor uw reactie.
Het gaat wel degelijk over een gerechtsdeurwaarder. Er staan gegevens vermeldt op het schrijven waarmee we kunnen inloggen in het "dossier". Op de keerzijde van het schrijven staat ook een detail van de te betalen sommen. Ik vrees dus zeker niet dat het zomaar verticaal te klasseren valt.
Reputatie 7
Badge +4
=
het betrokken dossier raadplegen en indien het geen door uw dochter (als meerderjatrige) afgesloten contract of een in haar toegekend telefoonnr betreft, schriftelijk per aangetekend schrijven gemotiveerd verzet aantekenen, ombudsdienst telecom inschakelen en bv. verder ageren zoals vermeld in bovenvermelde brochure
dergelijke dossiers komen indien geen overeenstemming bereit wordt in principe na x tijd voor de vrederechter (die eventueel begrip kan tonen)
Bedankt voor uw reactie. Ik hoop alleen niet dat het zover moet komen. Ik hoop dat Proximus alsnog de zaak dringend onderzoekt en een oplossing biedt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat Px in 1e instantie hiervoor niets meer zal doen en u het met de gerechtsdeurwaarder/het incassobureau voorlopig zult moeten doen (en deze zal dit met Px verder behandelen)
Dat wilt toch ook zeggen dat als het bewijs er is dat het ten onrechte was, dat je deze bedragen dan ook zult terug gestort krijgen of niet ?
Reputatie 7
Badge +4
Martin, indien onterecht … is mijn advies niet betalen (let them go to court)

Maar wat ik uit bovenstaande niet begrijp is 1) voor zover mij bekend Px normaal gebruik maakt van een incassobureau en 2) waarom hier een Franstalige deurwaarder (La Louvière) ingeschakeld wordt, tenzij de betrokkene in Wallonië woont... (als Nederlandstalige in Vlaanderen en Brussel zou ik in 1e instantie een dossier in het Nederlands eisen)

Maar teveel onbekenden voor ons en de auteur heeft mijns inziens voldoende elementen gekregen om zijn eigen keuzes te maken en beslissingen te nemen (privacy van elkeen blijft van toepassing)

Reageer