Beantwoord

sociaal tarief hervorming

  • 3 February 2024
  • 13 reacties
  • 416 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Is er een manier om te weten of ik hiervoor in aanmerking kom ? Ik heb momenteel het gewone sociaal tarief maar dit zou voordeliger zijn natuurlijk . Tot nu nog geen brief gehad . 

 

icon

Beste antwoord door Luc.M 5 February 2024, 09:09

Bekijk origineel

13 reacties

PX medewerkers komen pas maandag terug langs hier

Ter Info: 

Reputatie 6
Badge +2

@nicolas7 

Het is niet verstandig om een document met persoonlijke gegevens (telefoonnummer, adres) te vermelden op een publieke website

Reputatie 7
Badge +3

@nicolas7  Je kunt best hiervoor alle gegevens ( naam en geboortedatum ) opgeven onder je profiel ( ticket) zodat we dit kunnen nakijken. Ik moet echter wel zeggen dat op het opgegeven klantnummer het sociaal tarief reeds actief staat sinds 1/6/2023. Groetjes

Reputatie 2
Badge

@Luc.M 

Ik heb deze gegevens bij “ticket “ gezet . Ik weet dat ik sociaal tarief heb maar deze nieuwe regeling leek mij toch voordeliger . Daarom had ik het graag al geweten indien mogelijk . Alvast bedankt groetjes 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @nicolas7 wij moeten zelf de uitleg nog krijgen. Zodra we op de hoogte zijn, pikken we dit topic weer op! 😉

Reputatie 2
Badge

@HeidiE oke merci 😃

Reputatie 2
Badge

@HeidiE Hey , is er al meer duidelijkheid  ? mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @nicolas7 ja en nee… de tool van de Federale Overheidsdienst is nog niet online - dat zou in de loop van de maand maart gebeuren, vertelden ze ons vandaag. Als je in aanmerking komt, zal de aanvraag via de klantendienst of in een shop moeten worden ingegeven, omdat we dit via je id-kaart laten checken. ‘t Is dus wachten tot de tool online gaat - meer info zal volgen via Sociaal tarief | Proximus. Groetjes, Heidi

 

*update: 

zolang de tool niet beschikbaar is worden er nog geen brieven verstuurd 

FOD zal eerst brieven sturen naar personen die in aanmerking komen maar nog geen Sociaal Tarief hebben

Daarna zal de FOD brieven sturen naar personen met bestaand Sociaal Tarief

 

Reputatie 2
Badge

@HeidiE  

Ik heb al contact opgenomen met de chat , via mail . ben zelf in proximus shop geweest . Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd . Hoe krijg ik het aangevraagd ? via internet krijg ik ook steeds een link maar het komt steeds op hetzelfde uit met contacteer ons . In de shop wisten ze precies van niks hoe ze het moesten aanvragen . Geen idee wat ik nog meer moet doen ? Ik heb wel een brief gehad van fod . mvg 

Reputatie 7
Badge +3

@nicolas7 

Er is een beperkte groep die dit sociaal internet kan toekennen en dat zijn de shops en de dienst 080022800.

en ja, in de shops is men nog volop bezig met opleidingen hiervan; en wellicht ook in onze callcenters is nog niet iedereen op de hoogte van de nieuwe werkwijze.  Excuses.

Dus bellen met 080022800 zou moeten succesvol zijn voor je aanvraag? 

mvg

Tina

Reputatie 2
Badge

@tina.b is dat een betalende nummer ? dat zou ik nog eens kunnen proberen merci 

080022800 is gratis

Reputatie 7
Badge +4

cfr Martin telefoon naar 0800 xxxxx is voor de beller gratis in België

&

Sociaal internetaanbod: gunstig tarief voor vast internet | FOD Economie (fgov.be)

Reageer