Proximus voert per 1 mei een prijsverhoging door bij zijn Flex-, Business Flex- en Epic-bundels van internet, tv en telefonie. Tegelijkertijd verlaagt Proximus de prijs van zijn goedkoopste internetabonnement.
Proximus voert per 1 mei een prijsverhoging door
Alle Flex- en Epic-bundels worden 4 euro per maand duurder, met uitzondering van Epic Combo Light. Bij dat pakket gaat het om een prijsstijging van 3 euro per maand. Bij de zakelijke Business Flex-abonnementen gaat het om een prijsverhoging van ongeveer 4 euro per maand. Ook gaat de korting voor het toevoegen van extra mobiele abonnementen aan een bundel met 1 euro per extra abonnement omlaag.
Het goedkoopste internetabonnement van Proximus wordt 2,5 euro goedkoper. Dat gaat om Internet Essential, dat vanaf 1 mei het huidige Internet Start zal vervangen. Het nieuwe abonnement kost 25 euro per maand, heeft een datalimiet van 100GB en een downloadsnelheid van 50Mbit/s.
Volgens Proximus is de prijsverhoging nodig vanwege de hoge inflatie en gestegen kosten van telecomapparatuur. Proximus zegt dat klanten steeds meer gebruikmaken van hun internetverbinding en zegt daarom veel geld te investeren in zijn vaste en mobiele netwerken. Het dataverkeer op het vaste netwerk nam in de afgelopen twee jaar met 50 procent toe en voor het mobiele netwerk ging dat om een stijging van 73 procent, aldus de provider.
Proximus zegt de prijsverlaging bij het goedkoopste abonnement door te voeren om 'tegemoet te komen aan gezinnen die de inflatie het hardst voelen'. Per 1 januari verhoogde Proximus al de tarieven van veel oudere abonnementsformules. Die prijzen worden in mei niet aangepast.
Ik probeerde in te loggen via de sagem tool, maar ik krijg foutmelding ‘could not connect to device’. Ik denk dat dit te maken heeft dat ik vermoedelijk een technicolor-toestel blijk te hebben:
Ik heb een Maxi-abo, maar op zich is 60/17 wel al heel fijn. Maar ik wilde gewoon zeker zijn dat onze aansluiting toevallig toch 30 up zou kunnen toelaten. Ik zou het kunnen navragen bij Px zelf, maar ik heb een beetje schrik dat, als ze me zouden upgraden, het mss misloopt omdat er iets geforceerd wordt en het dan juist niet meer vlot loopt.
Inderdaad zoals de naam aangeeft “sagem tool” werkt dit tool alleen voor een sagem bbox bvb de bbox3v+ die het meest in omloop is.
Als je flex pack hebt bvb dan wordt de lijnsnelheid gecapt op 30Mbps maar dat moet je uploadlijnsnelheid dit wel toelaten.
Nu de @“Proximus forummedewerkers” kunnen je maandag wel zeggen op welke lijnsnelheid je bbox op dit moment synchroniseert en zo weet je ook of je de max upload hebt die mogelijk is , het zelfde geldt voor de download.
@JLPS_ In je MyProximus onder producten , Internet selecteren daar zie je de actuele download en upload snelheid van je modem
Cfr info @Martin best wachten op een reactie van een Proximus mdewerker (moderator) vanaf maandag
&
de waarschijnlijkheid dat op uw lijn de eventuele betrokken contractuele maximum upload (20 → 30 Mbps) aanpassing niet zou doorgevoerd geweest zijn lijkt mij eerder klein
ik vermoed dat uw lijn mogelijks een gegarandeerde minimumsnelheid van 50/15 Mbps heeft en de DLM deze tot 60/20 Mbps verhoogd heeft
De DLM laat de reële snelheid op een dsl-lijn automatisch variëren tussen de minimaal gegarandeerde en een maximum toelaatbare x opdat de klanten met koperparen in dezelfde distributiekabel elkaar net zouden storen
Kijk bv. ondertussen naar de gegarandeerde minimale snelheid en de maximale snelheid voor xy% van de lijnen in uw buurt
TBI: Wel oppassen als je de aanduiding van actuele snelheid via MyProximus afleest, dat die niet altijd klopt, zoals het al door verschillenden opgemerkt geweest is, en trouwens bij mij klopt die ook niet tov de lijnsnelheid van de modem die je kan aflezen met sagemtool, (zelfs rekening houdende met die -6%) en ook niet tov de speedtest via utp kabel aan de modem, enfin het is wel een richtwaarde.
Bedankt voor de toelichtingen allemaal, het geeft me al een beter inzicht in die dingen . Nu maar hopen dat een upload van 30 ipv 20 er toch nog in zit, bij nader inzien . Wie weet dat het wel lukt sinds ze deze week hier in de buurt aan de kabels van Px gewerkt hebben (geen glasvezel)...
Ben eigenlijk nog maar een paar maanden klant bij Proximus, maar heb ik me dat al beklaagd !! GSM bereik binnen bestaat gewoonweg niet… als je dan belt om hierover te klagen dan krijg je van die stompzinnige voorstellen die helemaal geen steek houden.
Ik heb een zakelijke rekening, maar mijn klanten kunnen mij op gsm niet eens bereiken: 99,9% van de oproepen krijg ik gewoon een sms dat een nummer mij gebeld heeft zonder bericht na te laten, terwijl mijn telefoon niet eens gebeld heeft.
TV kijken doe ik zowiezo al niet veel, maar de onoverzichtelijke inhoud van hun software (Flex) zorgt ervoor dat ik al bijna nooit meer TV kijk !
Zodra ik weg kan bij Proximus, ben ik weg !
Over geen enkele van de diensten ben ik tevreden !
Prijsverhogingen, zomaar, zonder enige voorafgaande melding.
de Myproximus app die blijft hangen en niet werkt…
Ik kan nog wel even doorgaan, maar het heeft allemaal geen zin… ze doen toch gewoon verder en negeren de klachten van de klanten !
Dag @ANN1312 deze prijsverhoging stond vermeld op de aanrekening van mei. Ik vraag een collega van de technische dienst om je mobiele verbinding na te kijken. Groetjes, Heidi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.