Op 8 augustus heb ik een contract Fiber Giga + mobiel aangegaan en kreeg daarvoor een promotie (nog steeds geldig, zie https://www.proximus.be/nl/packs) :
Gedurende 6 maanden 25 euro korting en 10 euro extra korting omdat het een Giga fiber is.
- Op mijn eerste factuur van 2 september heb ik enkel de 25 euro korting gekregen
- Op mijn tweede factuur van 4 oktober wordt geen enkele korting meer gegeven
Medewerker Hester op de chat vertelde me dat ik geen recht heb op de promo omdat mijn werkgever een deel van mijn factuur betaalt. Proximus blijkt dit een werkgevers korting te noemen en daarom valt de eerdere korting weg.
Het is mijn werkgever die een deel van de factuur betaalt en dit kost Proximus niets. Proximus geeft geen enkele korting. Het is ook zo dat ik op deze zogenaamde werkgevers korting belastingen voordeel in natura moet betalen. De belastingen beschouwt de bijdrage van mijn werkgever als loon.
Het is dus onterecht dat Proximus dit een korting noemt en op die manier onderuit probeert te komen aan het geven van een echte korting.
Ik verwacht een betaling van de achterstallige 10 euro korting van september, een betaling van de 35 euro korting van oktober, en verdere betalingen van de korting voor de komende maanden.