Vraag

Opzeg abonnement gsm

  • 21 October 2023
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Eind mei 2023 heb ik mijn gsm abonnement bij Proximus opgezegd, hierna ben ik overgeschakeld naar Base vanaf juni 2023. Bij Base heb ik de factuur ontvangen voor juni 2023 en meteen betaald, maar kort daarna kreeg ik ook van Proximus een factuur voor de gehele maand juni, terwijl ik een bevestiging heb ontvangen van mijn opzeg, ging ik ervan uit dat ik niets meer moest betalen bij Proximus want ik heb geen gebruik meer gemaakt van hun diensten. Dit werd ook als domiciliëring aangeboden bij mijn bank, maar ik heb dit geannuleerd. Kort daarna kreeg ik een mail als herinnering van betaling. Ik heb hiervoor gebeld en dit ging opgelost worden. Nu 4 maanden later krijg ik ineens een brief van de deurwaarder dat ze het bedrag willen innen. Van waar komt dit ineens? Ik ben zeker niet van plan om op twee plaatsen te betalen voor een abonnement terwijl ik bij Proximus mijn opzeg heb gedaan. Ik wil dit liefst opgelost hebben. 


5 reacties

@Danijela 

Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, dit zouden kunnen onderzoeken/oplossen en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 2
Badge

@Danijela 

Je zou eens  moeten kijken vanaf wanneer je Base abonnement is ingegaan. Normaal gezien is die ene maand bij Proximus je afrekening die je hebt ontvangen. Ik dacht , maar ben niet geheel zeker , dat je een maand op voorhand betaalde. Moest je abonnement op 2 juni pas ingegaan zijn dan kan het wel kloppen in die periode.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat wanneer het dossier overgemaakt werd aan een incassobureau/deurwaarder u met deze contact zult moeten nemen

Mogelijks kunnen Proximus moderatoren op dit publieke forum u  nog toelichting geven over het normalerwijze pro rata gefactureerde bedrag

Bv. mijn factuur van october bevat de abonnementskost van october en de gesprekskosten (verbruik) van september

→ 

zoals aangestipt door patrick1981 omvat uw factuur van juni normalerwijze de verbruikskosten (gesprekken, data, ….) van mei en mogelijks een deel van de abonnementskosten van juni (pro rata) indien de overdracht van uw nummer naar Base pas (enkele dagen) na 1/6/2023 effectief (door Base) uitgevoerd werd

  

Reputatie 2
Badge

@M_016 

Idd hier heb je helemaal gelijk. Zodra het dossier bij een deurwaarder is kan Proximus hier niks meer aan doen en gaat het contact via de deurwaarder. Dus moest men een dossier willen opstellen is dit jammer genoeg niet meer mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +3

@Danijela  Dag je hebt sinds 1/6/2023 geen producten meer actief bij ons. De rekening wat opgemaakt is op 18/6 is een eindafrekening. Klein stukje regularisatie van de abonnementen en afrekening verbruik maand mei. Deze rekening staat nog open.

Reageer