Vraag

Onterechte facturatie

  • 15 October 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Goed, hier gaan we weer (zucht).

  1. enkele maanden geleden koopt mijn vriendin een nieuwe GSM (samsung G A12) via jullie duoverkoop. Zij sluit zich meteen aan op mijn Flex S-abonnement. Hierdoor krijgt zij korting op haar Samsung Galaxy A12 (op voorwaarde dat ze minstens 2J op dit abonnement blijft).
  2. Enkele weken geleden moest ik ook een nieuwe GSM hebben: ik deed exact hetzelfde. Ik kocht dezelfde GSM met dezelfde verbintenis. Hiervoor betaalde ik “slechts” 149 euro. Zo zaten we op 1 Flex S-abo met 2 toestellen gelinkt. 

Toen ik meteen na mijn aankoop (shop in Leuven) een mail kreeg dat ik een opzegvergoeding (een boete zeg maar) moest betalen voor het vroegtijdige beëindigen van het contract t.b.v. € 177,52 euro wist ik meteen dat er een vergissing in het spel was (om nog maar te zwijgen van het feit dat ik weer een nieuwe modem mocht ontvangen en de oude moest indienen). Ik ging meteen terug naar de winkel, tot 2 maal toe wist men daar te melden dat het om een vergissing ging en deze boete zeker NIET ging verschijnen op mijn factuur. De medewerker had blijkbaar het contract van mijn vriendin ongevraagd en dus onterecht opgezegd. Mijn toestel werd ingeboekt op haar toestel, waardoor het hare automatisch werd opgezegd (dat was de uitleg die ik achteraf mocht ontvangen).

Na 2 keer mijn beklag gedaan te hebben in de proximusshop in Leuven, was ik enigzins gerustgesteld: dit zou nooit gefactureerd worden. Het was een menselijke fout van hun. 

Maar, groot was de verbazing hier zonet: ik moet zowaar een opzegvergoeding betalen van 226,22 euro !!!!! Via het contactcenter wist men mij te vertellen dat ze nog eens met hoge prioriteit een klacht naar “de interne dienst” gingen opmaken. Maar als ik voor 26/10/2021 niet betaald heb, worden mijn diensten wel afgesloten !! Ik EIS dat jullie PER DIRECT een nieuwe factuur opsturen en alle opzegkosten kwijtschelden. Wanneer ik voor 21/10/2021 hierover geen nieuws heb, zal ik enkel het deel van het pakket en verbruik betalen. Als ik een rappel krijg, als ik extra dossierkosten zou moeten betalen of als onze diensten zouden worden afgesloten (met daarna de bijkomende heractiveringskosten), zal dit verhaal onvermijdelijk een staartje krijgen. Ik ben jullie “dienstverlening” echt kotsbeu. 

Ik ben benieuwd naar jullie uitleg, waar ik als trouwe klant (nu toch al 20J !) meen recht op te hebben.

Hopelijk vinden jullie ZEER spoedig een oplossing, wat daar heb ik zeker recht op.

 

Bedankt om mij AUB te helpen…

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 

Beste,

dossier 49176551  is hiervoor opgestart half september.  Mijn collega heeft op 7 oktober contact gehad met jullie, dat ze het opvolgt.  

Er is tussenkomst nodig van IT om dit opgelost te krijgen.   Zal ik haar vragen om nog eens contact op te nemen?

Ondertussen is er ook een TestAankoop klacht binnen die nog door een andere collega wordt behandeld:

beide dossierbehandelaars zullen met elkaar contact opnemen zodat het niet nog meer in de soep draait door teveel openstaande klachten over hetzelfde onderwerp.

Excuses voor het ongemak.  Collega’s volgen dit op en zullen het oplossen.

vriendelijke groeten

Tina

Inderdaad, het klopt dat er reeds enkele klachten lopen om dit euvel recht te zetten.

U schetst terecht het probleem: de klacht van half september, toen ik het huidige facturatieprobleem reeds voorspelde, heeft niet kunnen verhelpen dat mijn vrees waarheid is geworden. Dat wil zeggen dat men er na meer dan een maand niet in slaagt een simpele rechtzetting uit te voeren op een factuur. Men slaagt er zelfs niet in een totaal foutieve factuur tegen te houden, te blokkeren. In de hoop dat de naïeve klant wel zal betalen? 

Gevolg? Zodra de foute factuur toekomt bij de klant moet deze wel actie ondernemen om zijn diensten niet afgesloten te zien. Zodus zijn er voor 1 simpel probleem verschillende klachten ja... 

Proximus zou beter investeren in winkels waar ook mensen zitten die een dienst na verkoop kunnen leveren. Idem voor de contactcentra en fora. Verwijzen naar vage klachtennummers waar uiteindelijk niet veel mee gebeurt, daar heeft niemand wat aan... 

Ik wacht opnieuw af en kijk reikhalzend uit naar een correcte en spoedige oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

@valcke04 

het spijt me, de systemen willen niet mee met de wijziging die de collega wil doorvoeren

IT helpt ons momenteel

Mijn collega zal je morgen of overmorgen contacteren om nog verder te bespreken.

groeten

Tina

Reageer