Vraag

Ongevraagd abonnement Wister via mijn gsmnummer

  • 14 August 2023
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Ik betaal al meer dan een jaar 4,99 euro per week aan Wister, via Proximus.

Ik had mijn facturen beter moeten bekijken. Ik had te veel vertrouwen in Proximus dat de factuur correct zou zijn.

Ik neem aan dat ik ergens op zal geklikt hebben zonder het te beseffen, maar ik heb nergens een akkoord gegeven aan Wister of wat dan ook.

 

Proximus zegt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor betalingen aan derden. Maar als ik google naar Wister, vind ik veel gedupeerden. Ik mag toch verwachten van Proximus dat zij dit ook weten. Waarom hebben ze mij daarover dan niet verwittigd? En als ik Proximus om hulp vraag (wat ook al niet eenvoudig is) geven ze me enkel een telefoonnummer van Wister waar uiteraard niemand opneemt.

Ik kan blijkbaar alleen alle diensten naar derden blokkeren en niet enkel Wister, maar dan kan ik geen Lijn-ticket meer kopen enzo.

 

Hoe kan ik dit stopzetten en is er een manier om dit geld terug te vorderen?

Hoe pak ik dit best aan?


7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Zoek eens met "wister abonnement proximus", de oplossing zal duidelijk zijn. 

 

@Katleenboos hier komt maar iemand van PX terug langs aanstaande woensdag om een klachtendossier voor Wister op te maken waaruit dan moet blijken of de officiële regels wel gevolgd werden en indien niet, het bedrag kan teruggestort worden.

Omdat de PX forummedewerkers , als ze woensdag hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: ivm blokkering diensten door derden

Voor de app van De Lijn kan je ook kiezen voor een andere betaal methode

Als je gaat naar ‘Betaling’ en kiest voor Bancontact, Payconiq, Visa of Mastercard.

je kan ook al STOP smsen naar bv. 8442 en je kan ze ook mailen 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Katleenboos zoals @Martin al aangeeft, als je hier je klantgegevens aanvult, kijken wij graag verder na. Groetjes, Heidi

Beste,

Ik help mijn vader sinds nu met zijn facturen. Hij is een alleenstaande zestiger die niets van PC of internet af kent. Nu blijkt dat hij al jaren maar liefst €100 per maand betaalt aan dergelijke diensten.

Zo’n 85 euro per maand gaat naar Wister. Kan iemand mij helpen om dit stop te zetten en zijn deze bedragen recupereerbaar? Het gaat over ontzettend veel geld...

Reputatie 7
Badge +3

@Breemans Kan u de klantgegevens van uw vader(klantnr, factuurnr)aanvullen op uw profile onder tickets.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Breemans  Hiervoor is dossier 53461875 aangemaakt.  De beheerder zal je contacteren.

@Joel M Hartelijk bedankt. Ik heb dit aangevuld in het profiel.

Reageer