Betreffende klantnummer: 1527848
Oma is 102 jaar oud. Tot 13 maart 2022 woonde Oma nog thuis (met de nodige zorgen van haar 4 kinderen),en was ze "beveiligd" via een Act-with-care halssnoerzender.
Op 9 maart komt Oma zwaar ten val. Op maandag 13 maart wordt ze dringend geopereerd.
Later wordt beslist dat Oma niet meer naar huis kan, en wordt ze uiteindelijk opgenomen in een zorgcentrum.
En dan krijgen we het probleem met de zender.
Wij (de kinderen) waren op dit moment totaal niet bezig met het alarmtoestel!
Maar aangezien de zender niet meer in de nabijheid was van het alarmstation, is dit spontaan
geactiveerd, en is het van 19 maart tot en 23 maart op zoek gegaan naar de zender,
en dat heeft zijn prijs::€ 1777 !!!
Wij natuurlijk in paniek! Gemaild, en gebeld naar meerdere instanties,
naar OCMW Brugge ("Wij onderzoeken het probleem")
naar Act with Care ("Wij maken een creditnota op..."?)
en Proximus ("We gaan het onderzoeken...")
Eigenlijk reageert niemand positief.
Maar intussen heeft Proximus een deurwaarder aangesteld, en Oma een factuur gezonden
voor een bedrag van € 2068,49 te betalen binnen 14 dagen (einddatum 5 juli).
De volgende zet wordt wellicht een beslag op de inboedel van Oma's huis?
Waarvoor dank,
De 4 kinderen van Oma