klachten niet

  • 31 July 2020
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

Beste,

Ik er is na 10tallen keren vermelden dat ik het slachtoffer ben van oplichting met als gevolg torenhoge facturen die oplopen, omdat er sinds januari wanneer alles gestart is er niks werd gedaan tot ik een officiële klacht zou neerleggen. Dit is ondertussen bijna een maand geleden en tot 3 keer toe nogmaals aangehaald, ook op het forum. Ik heb dus tot op heden nog niemand gezien of gehoord. Ik vroeg een epic combo light, omdat dat maar niet in orde kwam, heb ik me door een shop medewerker laten manipuleren en ja oplichten. Hoe kan ik anders zien, als men zegt als u dit neemt bent u minstens 4 maand goedkoper dan met de epic combo light van Ongeveer 55 euro per maand,.ist 3 maand en daarna 65 of 70. En vanaf mijn 1stz factuur van 123 voor 1 maand en 10 dagen, 2.de 94euro, 3de 165 euro. De 1st 2dan toch betaald volledig, uitgaande van een rechtzetting, 3de heb ik dan abonnement kosten van epic light en mijn abonnement kosten op factuur,.het percentage verschil berekend en dit toegepast op mijn laatste factuur en op de 2 vorige en de rest waarde betaald, als niemand het voor mij doet en ik kan ni meer betalen dan het abonnement dat ik aan heb gevraagd,.dus ook in het rood zat, lijkt het mij toch een teken van goedwil om te betalen, wat ik moet betalen. Dit haal ik via chat en klantendienst 3 maanden aan om op te lossen. Tot ik pas na de heropening van de winkels, dag , ik naar de winkel ga en weer naar de klantendienst verwezen wordt. Ik krijg dan een afbetaling voorgesteld, want zij zien enkel factuur bedrag en het betaalde, verder niks. Wat ik zeg gaat 1ne oor in andere uit, waarschijnlijk door dagen klachten te aanhoren. Ik begrijp dat dat na tijd niet houdbaar is en je het niet laat binnenkomen. Ik zou ook geen dagen klachten kunnen aanhoren. Vrolijker word je er niet van. Maar als dat zo is zoek dan een andere job. En het moet zo zijn., Want als.ik na het ontvangen van facturen die nog steeds tuttimus zijn, na tot 2 maal toe bevestigd te zijn dat ik nu wel epic combo light heb, de klantendienst bel en het voor de "weet ik hoeveelste keer" uitleg en dat ik een afbetalingsvoorstel heb ontvangen met overschijvingsstrook voor 1st schijf. Ze doodleuk zeggen: We kunnen u een afbetalingsplan voorstellen, dan kan ik het ook niet meer aanhoren en voel ik me behandeld als lucht om braaf uit te drukken. Met het verschil dat ik ervoor moet betalen en zij ervoor betaald worden. Ik weet niet wat voor wanpraktijken dit zijn. Zelfs na officiële klachten met vermelding van advocaat en testaankoop na een maand nog niets in werking te hebben. Ze zullen wel zeggen, betaal u afbetalingsplan maar, binnen de 48 uur wordt het behandeld en kunnen we het alsnog herbekijken en rechtzetten indien nodig. Maar ik ga ni blijven betalen, voor iets wat ik niet heb gevraagd, niet gebruik en zelf niet krijg. 

Ik hoop dat na dit er eindelijk iemand me tegemoet komt en ik heb een officieel voorstel ingediend reeds. 

Zoniet onderneem ik verdere stappen, alleen gaat dit misschien niet simpel zijn, maar ik weet uit het verleden dat meerdere mensen met ongeveer dezelfde klachten tov 1 firma een zaak aankaarten met eventuele media, dit wel eens anders kan werken. Dus indien er mensen zijn die niet gehoord worden, en ook opgelicht zijn naar mijn gevoel. Dit is nog geen beschuldiging, maar mijn gevoel. Een verkoopstechniek kan IK het niet meer noemen. Zeggen : Neem dit maar, want wat u koos, waar we reclame voor maken geraakt toch niet in orde, maar als u neemt wat ik zeg gaat u goedkoper uitkomen dan 56 euro. En het laagste factuur is 94 geweest. En de andere, 123,165,175,.. 

Ik hoop dat ik mijn punt heb kunnen maken .

Ik heb ook in de verkoop gezeten, zelf ook in telecom firma, maar zo wil ik mijn job niet uitoefenen. En of u zorgt ervoor dat die man dit niet meer kan doen, anders moet ik hem in naam van Proximus dagvaarden, want proximus wil zijn naam niet vrijgeven, wat ik ergens wel begrijp, omdat Proximus dan zelf in de fout gaat. Toen in in de telecom winkel werkte , had ik een naamplaatje.

Hopelijk tot snel

Hoogachtend

Christoph Coolen

 


9 reacties

@coolenchristophgmailcom louter ter info:
Of er nu nog iemand van proximus zelf dit nog kan uitpluizen voor u en verder bespreken weet ik niet want de achterliggende diensteen moeten ook kunnen geraadpleegd worden, anders zal het pa voor maandag zijn aangezien de proximus medewerkers niet tijdens het weekend hier op het forum komen.

@coolenchristophgmailcom louter ter info:
Of er nu nog iemand van proximus zelf dit nog kan uitpluizen voor u en verder bespreken weet ik niet want de achterliggende diensteen moeten ook kunnen geraadpleegd worden, anders zal het pa voor maandag zijn aangezien de proximus medewerkers niet tijdens het weekend hier op het forum komen.

Maandag zal nu het verschil ook niet meer maken

Mvg

Christoph Coolen

Reputatie 6
Badge +2

Eigenlijk zegt u het zelf : ik heb me laten manipuleren en oplichten. Dat is dan iets tussen twee partijen. Is dat allemaal mondeling gebeurd, of staat uw bestelling op papier? Denk er wel aan dat iemand dagvaarden veel geld kan kosten, en Proximus heeft wel geld en een juridische dienst en kan zonder problemen een advocaat betalen. Probeer het op te lossen zonder proces, een advocaat nemen kost  al rap 3000 euro hé. Moest ik in uw plaats zijn zou ik beginnen met schriftelijk uw abonnement op te zeggen. Maar ik ken uw probleem niet volledig hé, tot het einde lezen is niet simpel. 

Reputatie 6
Badge +3

Proximus medewerkers kunnen de store manager van de Proximus shop contacteren voor klachten ten opzichte van een medewerker. Jammer genoeg zullen ze om bewijs vragen. Een geschreven voorstel is natuurlijk ideaal dan een mondelinge communicatie, omdat je dit laatste niet kan bewijzen woord tegen woord. Ongevraagd audio-opnames doen is immers verboden.Tenminste als het geen winkel is die meerdere abonnementen van verschillende telecomaanbieders aanbiedt. Proximus medewerkers moeten kunnen zien wanneer er al een afbetalingsplan lopende is.

Ik heb een officieel schriftelijk voorstel ingediend op aanraden van Test aankoop en mijn advocaat. En het kost geen 3000 euro bij gedeeltelijke kosteloosheid of volledige pro deo. En het is niet omdat het pro deo is dat het mindere advocaten zijn, de meeste advocaten moeten een aantal pro deo zaken aannemen, het verschil wordt hen bijgepast. En soms is geld uitgeven om een punt te maken dat een grote firma zomaar niet de vloer kan aangeven met de middenklasse of de lagere klasse,  meer de moeite waard dan andere zaken. Als ik zo dit forum eens doorlees, is het geen losstaand feit of alleen staand geval. Ik weet wel dat als een kleine tot middelgrote zelfstandige, evenveel zulke fratsen uithaalt, dat ze geen goede zaken zouden blijven doen. Ik heb het vooral op het" je Mon fou" gehalte . Niet op fouten, maar hier correct mee omgaan, verantwoordelijkheid op nemen en de zaak rechtzetten en niet laten aanslepen en niets ondernemen, behalve de klant op zijn plichten van de niet overeengekomen overeenkomst wijzen, maar hun plicht verzuimen. En dit tov iemand die het al moeilijk heeft en dan in de voorbije crisis. Maar we gaan inderdaad niets meer zeggen ,dan dat we nog in afwachting zijn tot en met volgende week om dit met een constructieve bril voor beide partijen te benaderen. Zodoende geen zaken aan te halen die tegen ons gebruikt kunnen worden.

 

Hoogachtend

 

Inderdaad wacht zeker eerst verder af wat de proximus forummedewerkers kunnen doen/rechtzetten voor u.

Reputatie 6
Badge +3

Er zijn heel wat zaken verkeerd gelopen bij jou daar is geen twijfel over mogelijk. Aan goodwill van jouw kant ligt het ook niet je hebt immers bepaalde factureren voor een deel betaald.Ik wens je veel succes toe voor een goede afloop.

Aangezien er ook veel langs deze weg opgelost geraakt hoop ik dat het ook weer het geval zal zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@coolenchristophgmailcom 

Beste

er is reeds een dossier opgemaakt, n a v een ander bericht dat je hier ook gepost had

Mijn collega Luc heeft al een paar keer proberen bellen op het gsm nr dat wij hebben als contactnummer, helaas zonder resultaat. 

Mag ik je vragen dringend in je profiel het juiste contactnummer te zetten aub ? kan je hier melden als t ingevuld is ??

 

vriendelijke groeten

Tina

********************************

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reageer