Op dinsdag 20 februari 2018 om 16:00 uur meld ik me bij het Proximus Center Neerpelt.
Na 30 minuten wachten ben ik aan de beurt en meld mij aan de balie bij een medewerker.
Het gesprek gaat als volgt :
- Zeg het maar.
Goede middag. Ik heb een vraag over mijn facturen. Het bedrag van het abonnement betreft mijn vaste lijn en mijn mobiel verhoogt regelmatig zonder dat het voor mij duidelijk is waar de verhoging vandaan komt.
- Het is de indexaanpassing en dat staat aangekondigd op het factuur.
Ok dat begrijp ik maar kan u mij tonen waar ik de aankondiging kan terugvinden op mijn factuur?
- Neen dat kan ik niet maar het is telkens aangekondigd op uw factuur. Ge moet zelf maar kijken.
Uw uitleg voldoet niet voor mij omdat de indexaanpassingen voor mij niet duidelijk aangekondigd zijn en volgens het handelsrecht zijn contracten voor telefonie vast en kunnen niet gewijzigd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker. Ik ben het niet eens en overweeg om klacht in te dienen wegen miscommunicatie door Proximus indien u me niet correct en compleet kan informeren.
- U kan uw contract opzeggen en de boete betalen voor opzegging. Het staat onder aan uw factuur hoe ge dit moet doen. Verder kan ik u niet helpen en ik begin me op te jagen in u.
Ok. Uw uitleg voldoet nog steeds niet. Ik wens correcte en complete informatie betreft de aanrekeningen en dat u zich opjaagt kan ik niets aan doen. Ik beschouw deze aanrekening in feite als diefstal omdat er onterecht een bedrag aangerekend is zonder mijn uitdrukkelijke toestemming. Ik zal formeel klacht indien bij Proximus betreft uw houding en mij juridisch informeren om alsnog mijn rechten te kennen.
- Ik begin me serieus op te jagen in u. Gij zegt dat ik een dief ben en daarom wens ik u verder niet meer te woord te staan. Gelieve de zaak te verlaten en nu te vertrekken. Ik wens u verder nog een ZEER ONGEZELLIGE NAMIDDAG ! ( roept hij luid door de winkel).
Beste antwoord door ThomasP
Bekijk origineel