Beantwoord

Klacht

  • 20 February 2018
  • 4 reacties
  • 668 Bekeken

Hoe dien ik een klacht in bij proximus voor onderstaande feiten?
Op dinsdag 20 februari 2018 om 16:00 uur meld ik me bij het Proximus Center Neerpelt.

Na 30 minuten wachten ben ik aan de beurt en meld mij aan de balie bij een medewerker.

Het gesprek gaat als volgt :

- Zeg het maar.
Goede middag. Ik heb een vraag over mijn facturen. Het bedrag van het abonnement betreft mijn vaste lijn en mijn mobiel verhoogt regelmatig zonder dat het voor mij duidelijk is waar de verhoging vandaan komt.

- Het is de indexaanpassing en dat staat aangekondigd op het factuur.

Ok dat begrijp ik maar kan u mij tonen waar ik de aankondiging kan terugvinden op mijn factuur?

- Neen dat kan ik niet maar het is telkens aangekondigd op uw factuur. Ge moet zelf maar kijken.

Uw uitleg voldoet niet voor mij omdat de indexaanpassingen voor mij niet duidelijk aangekondigd zijn en volgens het handelsrecht zijn contracten voor telefonie vast en kunnen niet gewijzigd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker. Ik ben het niet eens en overweeg om klacht in te dienen wegen miscommunicatie door Proximus indien u me niet correct en compleet kan informeren.

- U kan uw contract opzeggen en de boete betalen voor opzegging. Het staat onder aan uw factuur hoe ge dit moet doen. Verder kan ik u niet helpen en ik begin me op te jagen in u.

Ok. Uw uitleg voldoet nog steeds niet. Ik wens correcte en complete informatie betreft de aanrekeningen en dat u zich opjaagt kan ik niets aan doen. Ik beschouw deze aanrekening in feite als diefstal omdat er onterecht een bedrag aangerekend is zonder mijn uitdrukkelijke toestemming. Ik zal formeel klacht indien bij Proximus betreft uw houding en mij juridisch informeren om alsnog mijn rechten te kennen.

- Ik begin me serieus op te jagen in u. Gij zegt dat ik een dief ben en daarom wens ik u verder niet meer te woord te staan. Gelieve de zaak te verlaten en nu te vertrekken. Ik wens u verder nog een ZEER ONGEZELLIGE NAMIDDAG ! ( roept hij luid door de winkel).
icon

Beste antwoord door ThomasP 23 February 2018, 14:43

Bekijk origineel

4 reacties

Ter info: die vermelding van de prijsstijging stond bij mij op de factuur van november 2017
misschien toch best eens bellen naar facturatie op 0800 22 800
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/producten/r-orphans/wettelijke-informatie.html#/610d674e-6b09-42cf-bec7-ef09eb5aad19

In principe kunt u in MyProximus uw aanrekeningen raadplegen (in detail tot 6 maand terug)
Aanpassing tarieven van januari 2018 werd zoals door Martin vermeld gemeld op aanrekening m.b.t. november 2017

Desalniettemin is het gedrag van de Px medewerker Px center Neerpelt onaanvaardbaar (en indien identificeerbaar best vatbaar voor een stevige sanctie)
Reputatie 7
Badge +6
Lomax Jan, de verkoper kon inderdaad anders en klantvriendelijker antwoorden. Mijn excuses hiervoor. Kan je me via privébericht doorgeven om welke winkel het juist? Indien je een voornaam van de verkoper hebt, is dit ook welkom. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de feedback bij de juiste persoon terecht komt.

In verband met de prijsstijging zelf, het is wel waar dat deze telkens op de facturen staan. Welke excact weet ik ook niet juist maar zoals andere gebruikers hier ook al vermelde, kan je via je MyProximus recente facturen opvragen. Hopelijk wordt het dan zo wat duidelijker. Meer info hoe dit te doen op deze pagina.
Beste Thomas P,
bedankt voor de info maar mijn klacht wordt verder behandeld door de ombudsdienst.
Met vriendelijke groeten
Lomax Jan

Reageer