Deze morgen voor 9u een instant overschrijving gedaan naar Proximus. Tot op heden beweren 3 medewerkers dat het bedrag nog niet op de rekening staat. Dit terwijl ik als bankmedewerker weet dat de rekening waar de instant overschrijving met gebeurde, dezelfde bank is waar Proximus hun rekening heeft.en ze dus binnen de 10 seconden overgeschreven werd. Of hoe ze de mensen aan het lijntje houden!
Nee niet praten, gewoon de vraag verder doorspelen, wat ze in de meeste gevallen ook doen, aan de bevoegde personen/dienst verder uitleg / oplossing vragen. Maar van die externe call centers als je daar terecht komt, daar zal dit inderdaad in veel gevallen niet gebeuren en en zal het zijn zoals jij zegt hun flowchart volgen.
Daarom hangt het uiteraard heel veel af waar je terecht komt, en is ook de reden dat er velen dan hier terecht komen om uiteindelijk verder geholpen te worden door de PX forummedewerkers.
Maar dat wil dan ook zeggen dat die medewerkers het ook niet opgevraagd hebben aan de bevoegde personen van de financiële dienst die deze toegang hebben!
Wat denk je, dat die met elkaar praten of wa?
Zij kijken op hun scherm, en zien of de betaling al dan niet “verwerkt” is.
Tussen Belfius en PX wel geen enkele dagen of anders hebben ze mij ook iets wijsgemaakt!
Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt? | Proximus
- Als je met Bancontact in MyProximus het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, ontvangen we je betaling het snelst en ben je binnen de 4 uur (ook in het weekend) terug verbonden. Dan kun je opnieuw telefoneren, tv-kijken of surfen.
- Als je met internet banking, met Zoomit of met een papieren overschrijving het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, kan het enkele werkdagen duren vooraleer we je geld ontvangen en vooraleer we je terug toegang kunnen geven tot bellen, tv en internet.
Een instantoverschrijving houdt in dat Proximus het bedrag “onmiddellijk” op een rekening ontvangen heeft, maar niet dat de verwerking ervan binnen het Proximus IT-facturatiesysteem reeds heeft plaatsgevonden (of dat er reeds een overdracht van de informatie tussen de betrokken bank en Proximus heeft plaatsgevonden - batchprocessing?)
je zegt: “ze” houden niemand aan het lijntje. Buiten enkele personen van de financiële dienst heeft niemand van de medewerkers toegang tot de rekening, die kunnen dus niet weten of het geld “op de rekening” staat …
Maar dat wil dan ook zeggen dat die medewerkers het ook niet opgevraagd hebben aan de bevoegde personen van de financiële dienst die deze toegang hebben!
Deze morgen voor 9u een instant overschrijving gedaan naar Proximus. Tot op heden beweren 3 medewerkers dat het bedrag nog niet op de rekening staat.
Of hoe ze de mensen aan het lijntje houden!
“ze” houden niemand aan het lijntje. Buiten enkele personen van de financiële dienst heeft niemand van de medewerkers toegang tot de rekening, die kunnen dus niet weten of het geld “op de rekening” staat …
zoals
Heb je wel de juiste gestructureerde mededeling gebruikt? Zoniet kan het nog dagen duren voor de betaling gelinkt zal worden aan een openstaande schuld
Als ik via Belfius betaal gaat dit heel vlug , daar moet je zeker geen dag op wachten.
De bank heeft de overschrijving verwerkt, maar Proximus heeft koppeling met klantennummer/factuur gewoon nog niet verwerkt. Kwestie van tijd,
Hopelijk duurt het niet te lang
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.