Ter info: zet best al zoveel mogelijk gegevens omtrent de mail adressen die niet van u zijn enz….
in je forumprofiel onder het privé gemarkeerd tekstveld “ticket”, indien de PX moderatoren nog meer info nodig hebben zullen ze het u dan wel vragen maandag als ze hier terug langskomen.
beste
aangezien er een politieonderzoek bezig is wil ik niet te veel info openbaar zetten, maar alle gegevens kan PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM zelf opzoeken veronderstel ik onder referentie 50275494 & 50275599
alvast bedankt, ik hou jullie op de hoogte, hopelijk niet tot in de rechtbank
mvg,
het goddelijk monster
@het goddelijk monster
Ok, ik ben alleen maar een forumlid en probeer je maar wat verder te helpen door info te geven in zo verre ik dat natuurlijk ook maar kan..
Als er iemand die van Proximus zelf is, hier maandag de draad opneemt kunnen zij altijd bijkomende info vragen indien dit vandoen moest zijn.
NB: Privé velden in je → ForumProfiel zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
@het goddelijk monster
ik heb onder het vermelde klantennummer in je forumprofiel een nieuw dossier opgemaakt en je bericht van het forum erin geplaatst.
De dossiers waarnaar je verwijst zijn oude gesloten dossiers bij proximus, dus op basis van die dossiers wordt er geen actie ondernomen.
Als het nieuwe dossier in behandeling wordt genomen zal de dossierbeheerder je PV’s e.d. opvragen.
Onder je huidige klantennummer is geen openstaande rekening nu.
mvg,
Tina
beste
bedank voor uw reactie… ‘t gaat over SCARLET mobile accounts blijkbaar, maar op de brief van de gerechtsdeurwaarder staat er als eisende partij PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM
contact met Scarlet over deze zaak verloopt vrij moeizaam, luisteren goed maar daar blijft het ook bij….
Beste klant,
Een vervelende situatie. De gerechtsdeurwaarder zal uit moeten zoeken wie je naam misbruikt heeft, de geboortedatum komt ook overeen met je eigen klantnummer.
Met vriendelijke groeten,
Marcel
Scarlet klantendienst
ik denk niet dat het aan de gerechtsdeurwaarder is om onderzoeksdaden te stellen, die voert gewoon de opdracht uit van de eisende partij ttz PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM
ik heb ondertussen contact opgenomen met de Ombudsdienst voor telecommunicatie
mijn excuses voor het misverstand
mvg,
het goddelijk monster
@het goddelijk monster
(Ik spreek niet voor Proximus of Scarlet)
In mijn beroepsleven (al enkele jaren op pensioen) heb ik het voorgehad dat een oudere dame mij contacteerde dat de deurwaarde haar had gecontacteerd. Feit was dat de dame nog een te betalen bedrag had openstaan, maar dit was zo recent dat de schuld nog niet vervallen was.
De deurwaarder of deurwaarderskantoor bestond echt, maar had met de zaak niet te doen. Malafide personen maakten misbruik van de identiteit en gegevens van het kantoor. Hoe ze aan de gegevens van die dame zijn gekomen hebben we het raden naar.
Heb je de deurwaarder gecontacteerd? En de gegevens gebruikt teruggevonden via https://www.gerechtsdeurwaarders.be/bailiff ?
Enkel zo kan blijken dat de deurwaarder effectief werkt in opdracht van Scarlet, niet waar?
beste
na contact met Proximus/voorheen Scarlet Belgium blijken zij inderdaad de eisende partij voor facturen waarvan ik niets van af wist en waar ik nooit voor ben gecontacteerd. er zijn blijkbaar 2 accounts afgesloten op mijn naam/geboortedatum - het adres en email adres gekoppeld aan deze accounts is niet van mij. dat is wellicht de reden dat ik hierover nooit communicatie ontving. bij overmaken van dossier naar gerechtsdeurwaarder kwamen deze wél bij mij terecht.
dit gezegd zijnde ontving ik reeds communicatie van de Ombudsdienst voor telecommunicatie :
Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 26/02/2024, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht
is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de
Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Scarlet Telecom.
De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te
nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst
worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.
De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat
alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.
dus ik denk dat ik bekomen heb wat ik eigenlijk wou, dat de zaak even on hold gezet wordt en ik geen deurwaarder over de vloer zal krijgen één dezer dagen, enfin, dat hoop ik toch… en dan ook in afwachting welk standpunt PROXIMUS voorheen SCARLET BELGIUM zal innemen en ook wat het politieonderzoek evt zal opleveren
alvast bedankt, ik hou jullie op de hoogte, hopelijk niet tot in de rechtbank
mvg,
het goddelijk monster
Dag @het goddelijk monster verdere communicatie zal, conform de procedures, via Scarlet naar de Ombudsdienst verlopen. Mvg, Heidi
beste
ok, bedankt voor de reactie…
ik hou jullie op de hoogte, hopelijk met goed nieuws
mvg,
het goddelijk monster
beste
ik kreeg onderstaand reactie van Ombudsdienst voor telecommunicatie
Brussel, 28/02/2024
Geachte mevrouw
Scarlet meldt het volgende:
"Naar aanleiding van uw schrijven willen wij u meedelen dat dit dossier naar de desbetreffende dienst werd gestuurd en
gevraagd om het dossier bij het incassobureau te laten afsluiten en de dossierkosten te laten annuleren."
De Ombudsdienst volgt uw dossier verder op.
Met de meeste hoogachting,
Ombudsman
‘t belangrijkste doel lijkt bereikt, ik zal niks moeten betalen (op te volgen uiteraard), het politieonderzoek moet blijven lopen aangezien er sprake is van een misdrijf….
ik hou jullie op de hoogte
mvg,
het goddelijk monster
beste
zonet eindelijk een update van de ombudsman gekregen
Brussel, 07/05/2024
Geachte mevrouw XXXXXXX,
Het bedrijf heeft mij zijn standpunt medegedeeld in het kader van uw dossier. Mag ik u vragen hiervan kennis te
nemen ?
Standpunt van Scarlet Telecom:
Terugkerend op uw schrijven willen wij u meedelen dat het incasso bureau dit dossier verder gaat
behandelen. We hebben een bevestiging van hen ontvangen dat dit dossier zal afgesloten worden en de
dossierkosten zullen geannuleerd worden.
Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.
Ik veronderstel dat dit standpunt voldoet aan uw verwachtingen en dat uw klacht op basis hiervan kan worden
afgesloten.
Zonder tegenbericht voor 17/05/2024 zal ik uw klacht afsluiten met een minnelijke schikking.
Ombudsman
dus ja, ik kan weer gerust slapen, er zal geen deurwaarder langskomen om beslag te komen leggen..
wat het politieonderzoek betreft, ik vernam dat ze zaak is overmaakt aan het Parket, ik weet niet of ik daar ooit iets zal van horen?
bedankt aan de Ombudsman voor de interventie
mvg,
het goddelijk monster
Gerechtsdeurwaarders, dat zijn dan ook naast de advocaten de notarissen, griffiers en noem maar op, de beroepen die de dag vandaag nog het meeste verdienen en die zeker geen last hebben van geldcrisis. De gewone bediende mag al tevreden zijn als hij elke maand rond komt met wat hij krijgt, hij dient er maar tevreden mee te zijn, de ene keer is het wat meer dan de andere keer.
Timm CN