Vraag

domiciliëringen uitvoeringsdatum

  • 18 May 2023
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Op de faktuur staat vermeld : het bedrag wordt van uw rekening gehaald op 17.05.23.

Bij de bank : nog uit te voeren : domiciliëring Proximus 19.05.23.

Het gevolg daarvan is dat de melding : ! vervallen sinds 1 dag(en) Ik betaal altijd alle fakturen op tijd, hoe komt het dat regelmatig de domiciliëring te laat wordt uitgevoerd ? 

Graag een verklaring aub.

Dank U.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum (morgen vrijdag of maandag) 

De inning van een dergelijk SEPA mandaat valt onder de verantwoordelijkheid van “de facturererende partij” (Proximus) die de vraag via zijn/haar bank aan de bank van de gefactureerde (u) dient aan te bieden

Mogelijks heeft bv. Poximus de vraag tot inning (iets) te laat overgemaakt  

bv.

Europese domiciliëring - Commercial Banking - KBC Bank & Verzekering

 

= deze rode aanduiding “vervallen” zal normalerwijze dan ook snel automatisch verdwijnen 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@M_016 : bedankt voor uw antwoord. Goed om te weten dat proximus verantwoordelijk is voor de inning. 

&

Ze waren ook inderdaad met hun aanrekeningen bij vele klanten iets later dan gewoonlijk.

Reputatie 3
Badge +1

@Martin : bedankt voor de info, bankrekening gecontroleerd, bedrag is eraf, maandag waarschijnlijk bijgewerkt bij Proximus.

Ook ik heb met bovenstaande te maken zag ik vandaag.

Het betreft mijn aanrekening van 5 mei.

Daarin  staat  “Het bedrag wordt van uw rekening gehaald op 22 mei 2023"  kijkende op mijn rekening zag ik dat het pas vandaag van mijn rekening is afgeschreven.

Persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak, immers indien ik een telefoonabonnement zou willen afsluiten met een toestel erbij bij Proximus en een en ander  gaat middels een afbetalingssysteem dan is een van de voorwaarden dat er minimaal de laatste 4 termijnen correct betaald zijn.

Door dit grapje welke nu gepasseerd is kun je niet meer voldoen aan die voorwaarde.

Ik ben benieuwd of Proximus hier een oplossing voor heeft.

Reputatie 7
Badge +4

@Nederbelg 

Persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak, immers indien ik een telefoonabonnement zou willen afsluiten met een toestel erbij bij Proximus en een en ander  gaat middels een afbetalingssysteem dan is een van de voorwaarden dat er minimaal de laatste 4 termijnen correct betaald zijn.

Tenzij een Proximus moderator op dit publieke mij zou tegenspreken is dit uiteraard niet het geval

= bovenstaande uitvoering van domiciliëring door Proximus (SEPA mandaat) op datum X i.p.v. Y vormt geen enkel probleem m.b.t.de aanschaf van een GSM-toestel met abo op afbetaling

 

Reputatie 7
Badge +3

klopt, hier treft klant geen schuld en dit is iets tussen banken en proximus….

voor zo een korte termijn wordt er ook nog niets geregistreerd.

groeten

tina

Reageer