In afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum (morgen vrijdag of maandag)
De inning van een dergelijk SEPA mandaat valt onder de verantwoordelijkheid van “de facturererende partij” (Proximus) die de vraag via zijn/haar bank aan de bank van de gefactureerde (u) dient aan te bieden
Mogelijks heeft bv. Poximus de vraag tot inning (iets) te laat overgemaakt
bv.
Europese domiciliëring - Commercial Banking - KBC Bank & Verzekering
= deze rode aanduiding “vervallen” zal normalerwijze dan ook snel automatisch verdwijnen
@M_016 : bedankt voor uw antwoord. Goed om te weten dat proximus verantwoordelijk is voor de inning.
&
Ze waren ook inderdaad met hun aanrekeningen bij vele klanten iets later dan gewoonlijk.
@Martin : bedankt voor de info, bankrekening gecontroleerd, bedrag is eraf, maandag waarschijnlijk bijgewerkt bij Proximus.
Ook ik heb met bovenstaande te maken zag ik vandaag.
Het betreft mijn aanrekening van 5 mei.
Daarin staat “Het bedrag wordt van uw rekening gehaald op 22 mei 2023" kijkende op mijn rekening zag ik dat het pas vandaag van mijn rekening is afgeschreven.
Persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak, immers indien ik een telefoonabonnement zou willen afsluiten met een toestel erbij bij Proximus en een en ander gaat middels een afbetalingssysteem dan is een van de voorwaarden dat er minimaal de laatste 4 termijnen correct betaald zijn.
Door dit grapje welke nu gepasseerd is kun je niet meer voldoen aan die voorwaarde.
Ik ben benieuwd of Proximus hier een oplossing voor heeft.
@Nederbelg
Persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak, immers indien ik een telefoonabonnement zou willen afsluiten met een toestel erbij bij Proximus en een en ander gaat middels een afbetalingssysteem dan is een van de voorwaarden dat er minimaal de laatste 4 termijnen correct betaald zijn.
Tenzij een Proximus moderator op dit publieke mij zou tegenspreken is dit uiteraard niet het geval
= bovenstaande uitvoering van domiciliëring door Proximus (SEPA mandaat) op datum X i.p.v. Y vormt geen enkel probleem m.b.t.de aanschaf van een GSM-toestel met abo op afbetaling
klopt, hier treft klant geen schuld en dit is iets tussen banken en proximus….
voor zo een korte termijn wordt er ook nog niets geregistreerd.
groeten
tina