Skip to main content

Hoi,

Ik heb de optie domiciliëring geactiveerd staan maar vorig inning van de rekening mislukte omdat ik enkel schuldeisers die ik ingeef in de bank app kunnen innen.

Ik had proximus daarin staan uit het verleden maar ik vrees dat het (SDD) schuldeisernummer veranderd is. Helaas kan ik dat nergens vinden (terwijl het wettelijk eigenlijk op de factuur of ander debetbericht moet staan bij domiciliëring). 

Kan iemand het domiciliëring - schuldeisernummer van proximus bevestigen?

Dank bij voorbaat!

T. 

Ik heb de optie domiciliëring geactiveerd staan maar vorig inning van de rekening mislukte omdat ik enkel schuldeisers die ik ingeef in de bank app kunnen innen.

Het eenvoudigste is die instelling in je bank app terug wijzigen, zodat alle schuldeisers kunnen innen 😀. Van zodra Proximus zijn eerste factuur aangeboden heeft aan de bank, kan je die instelling terug activeren.

Op die manier ben je zeker dat je volgende factuur betaald wordt en dat je problemen vermijdt.

Persoonlijk vind ik dat nogal een paranoia instelling, gezien je geen enkel risico loopt met SEPA domiciliëringen;

• je kan een maximum bedrag ingeven dat mag geïnd worden.
  • je kan oude / niet meer gebruikte schuldeisers of mandaten blokkeren
  • last but not least, je kan probleemloos - tot 8 weken nà betaling - een terugbetaling eisen, en het geld komt onmiddellijk (met terugwerkende kracht betreft valutadatum) op je rekening.

Helaas kan ik dat nergens vinden (terwijl het wettelijk eigenlijk op de factuur of ander debetbericht moet staan bij domiciliëring).

Geen idee over welke wet je het hier hebt, kan je daarvan een link posten ???

@Mr.T 

Graag ook je profielgegevens aanvullen met je klantennummer? 

dan kunnen we het nakijken.

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groeten

Tina

Het schuldeiserid (van Proximus en andere) vind ik (bij mijn bank) in elk geval terug in de lijst van “domiciliëringen/sepa mandaten”

Voor zover mij bekend is er geen enkele wet/verplichting om dit schuldeiserid op de factuur/rekeninguittreksels (naar de residentiële klant) te vermelden (uiteraard wordt wel melding gemaakt van het van toepassing zijnde mandaatnr) 

Reageer