Digitale tv nog steeds niet beschikbaar, nu bijna 72 uur!!!
Sinds donderdag, 30/11 heeft mijn ma (84) geen digitale tv meer door een algemene panne. Na ettelijke telefoontjes met de Proximus storingsdienst werd ons telkens aangeraden om een ‘harde reset’ van de decoder uit te voeren. Dit zou het probleem direct oplossen??? Uitgevoerd maar geen enkel resultaat…
Triest hoor, bejaarde mensen op de dag voor oudjaar, oudjaar zelf en nieuwjaar (en de volgende dagen?) zonder tv te zetten en zonder enige communicatie op geen enkel media wat er juist aan de hand is.
Mijn gsm nummer hebben ze en ze gingen me contacteren (sms) moest het probleem opgelost geraken. Ik ben benieuwd. Een compensatie in mijn ma haar factuur voor de gemiste dagen aan TV aanbod is niet alleen nodig maar ook respectvol naar hun klanten toe. Het gemis aan beeld en wat vertier op het scherm gedurende de donkere dagen is natuurlijk niet meer te compenseren en intriest...
Bladzijde 1 / 1
@Rollie Heb je ook de modem -Bbox al gereset ?
Anders even doen misschien dat dit helpt :
Hou de resetknop (RST) op de achterkant van de modem gedurende een 15-tal seconden ingedrukt (bijv. met behulp van een balpen). Wanneer alle lampjes vooraan oplichten en vervolgens weer uitgaan, ben je zeker dat er een resetwerd uitgevoerd. https://youtu.be/1RNkAdGsrnY
Na het resetten van de modem-Bbox als deze terug volledig is opgestart de decoder ook heropstarten https://youtu.be/Lp044-n4ays
Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op 0.
Wacht tenminste een tiental seconden.
Zet de schakelaar terug op 1.
De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.( als het probleem de Bbox-Modem was!)
@Rollie best dat eerst de bbox eens gereset wordt = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
en als deze volledig opgestart is en terug kan gesurft worden dan pas de decoder eens resetten
maar wat ook meespeelt is, als er tussenliggende draadloze apparatuur gebruikt wordt om de decoder te verbinden met de bbox , dat deze ook de oorzaak kan zijn van het probleem en indien dit het geval is van deze mss ook best eerst eens moet gereset worden.
Als je echter na de reset van de bbox opmerkt dat het DSL controlelampje niet continue blijft oplichten , dan heeft het geen zin om de andere apparatuur die er achter hangt (zoals je decoder ) te resetten want dan kan het alleen maar door iemand van Proximus opgelost worden.
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen. 0800 22 800 (gratis) blijft dan wel bereikbaar.
@Rollie Heb je ook de modem -Bbox al gereset ?
Anders even doen misschien dat dit helpt :
Hou de resetknop (RST) op de achterkant van de modem gedurende een 15-tal seconden ingedrukt (bijv. met behulp van een balpen). Wanneer alle lampjes vooraan oplichten en vervolgens weer uitgaan, ben je zeker dat er een resetwerd uitgevoerd. https://youtu.be/1RNkAdGsrnY
Na het resetten van de modem-Bbox als deze terug volledig is opgestart de decoder ook heropstarten https://youtu.be/Lp044-n4ays
Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op 0.
Wacht tenminste een tiental seconden.
Zet de schakelaar terug op 1.
De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.( als het probleem de Bbox-Modem was!)
Beste,
We gaan dit vandaag zeker proberen. Hartelijk dank voor de tips.
Mvg
TBI: Moest het dan nog niet werken dan komen de Proximus forummedewerkers hier pas morgen terug langs om je verder te helpen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.