Vraag

Demon Games

  • 18 June 2022
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Ik verstuurde deze mail ( zie hieronder) naar Demon Games en wacht op antwoord. Ik kan echter die betalingen van 4,99 € niet zelf blokeeren wat toch moet mogelijk zijn. Nooit heb ik hiervoor toelating gegeven. Ik kreeg zeker geen sms zoals ze beweren. 

Verstuurd bericht:

Beste. Op mijn gsm afrekening voor het nr 0032498744299 wordt nu al een paar weken telkens 4,99 euro afgehouden. Ik weet niet hoe dit abonnement tot stand kwam en er zou een sms naar mij gestuurd zijn, die ik nergens terugvind en waarop ik dus ook niet kon reageren.  Dit abonnement moet onmiddellijk worden stopgezet en ik eis terugbetaling van de reeds 6 maal aangerekende bedragen van 4,99 ÷euro. Deze werden onterecht via mpay van mijn provider Proximus afgehouden via hun factuur. Graag reactie.

Mvg

JOHAN Verhaeghe

+324*****126

+324*****299


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@PéPé Jo  In principe dien je hiervoor contact op te nemen met de verantwoordelijk dienst/persoon bij je werkgever.  Uitzonderlijk heb ik nu toch een dossier opgestart (50855051) en antwoordelementen gevraagd aan de derde dienst over de aanrekeningen van Demon Games op het gsm-nummer eindigend op 299. Op het andere gsm-nummer werden geen derde diensten aangerekend en een dossier is hiervoor dus niet nodig. Op beide gsm-nummers heb ik intussen de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd. Zodra ik meer weet, hou ik je op de hoogte via deze weg. Groetjes, Antonella

Besta AbtonellaD,

Ik stuurde ondertussen ook een klacht met vraag tot stopzetting naar Demon Games, waarvan ik vandaag antwoord kreeg. A twoord waar mee ik zeker niet kan akkoord gaan en die blijkt uit mijn bijgevoegde reactie. Ze verwijzen ook naar drie sms'jes die ze mij zouden verstuurd hebben maar die ik nooit heb ontvangen. Zelfs de bevestiging tot opzegging die ze vandaag zouden verstuurd hebben vind ik nergens terug.

Hieronder mijn reactie op hun antwoord en reactie op mijn aangifte.

 

Beste Iris. Bedankt voor uw snelle reactie. Ik ben echter niet akkoord.

U verwijst naar de procedure die tot een afsluiten van een abonnement leidt en dat in mijn geval zou gebeurd zijn. 

Tevens verwijst u naar drie sms berichten, waarvan het laatste vandaag zou zijn verstuurd (zie uw bijlage). 

Welnu, dit klopt helemaal niet. Op heel mijn smartphone staat geen enkel bericht van jullie afkomstig of die verwijst naar een abonnement van Demon Games of enig andere derde dienst.

Nooit werd door ons op een knop "nu abonneren" of " Bevestigen " geklikt om de heel eenvoudige reden dat we nooit abonnementen op dergelijke manier afsluiten en zeker niet via automatische betalingen. 

Dat ik dus een abonnement zou afgesloten hebben op die manier klopt dus niet! 

Alle afgetrokken bedragen van 4,99 euro zijn dus onterecht en niet op reglementaire of wettelijke manier bekomen. 

Ik eis dan ook de terugbetaling hiervan.

 

Mvg

 

JOHAN Verhaeghe
 

Op ma 20 jun. 2022 09:20 schreef Support <help.be@pmconnect.co.uk>:

Beste Johan Verhaeghe,

 

Bedankt voor uw email aan Pay By Mobile. Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent met uw abonnement. We waarderen onze klanten en willen ervoor zorgen dat ze alle informatie beschikbaar hebben over onze diensten. Om u te helpen treft u hieronder informatie over uw recente abonnement en hoe de services werken.

 

Uw mobiele netwerkoperator biedt Direct Carrier Billing (ook wel 'MPAY-service' genoemd), waarmee u digitale diensten zoals apps en games kunt kopen via uw mobiele telefoon. De aankoop van mobiele content via 'mpay' is een digitaal proces waarbij u uw creditcardnummer of andere betalingsgegevens niet hoeft in te voeren om u te registreren om de transactie te voltooien.

 

Een abonnementsproces wordt gestart wanneer een gebruiker van een mobiele telefoon via een mobiele dataverbinding op zijn apparaat op internet surft en op een van de banners klikt die reclame maakt voor onze diensten.

 

Onze reclamebanners verschijnen vaak in apps en soms op sociale mediasites. Een klik op deze reclame banners opent een proces in twee stappen met een 'Nu abonneren' knop op de eerste pagina en de knop 'Bevestigen' op de volgende pagina. Wanneer zowel de knop 'Nu abonneren' als de knop 'Bevestigen' door de gebruiker van de mobiele telefoon worden aangeklikt, is het abonnement voltooid.

 

Als de mobiele gebruiker de aankoop van het abonnement niet wil voltooien, moet hij 'Afsluiten' in plaats van op 'Bevestigen' te klikken.

 

Onmiddellijk nadat het abonnement is voltooid, wordt er automatisch een sms-bericht verzonden naar het mobiele apparaat met het bijbehorende nummer om het abonnement te bevestigen en om te adviseren hoe de service kan worden gestopt indien gewenst. De eerste 24 uur na het starten van het abonnement zijn gratis en als het abonnement binnen de eerste 24 uur wordt opgezegd, worden er geen kosten in rekening gebracht.

 

Ik kan het abonnement op mobiel nummer bevestigen +32498744299 begonnen op 03/05/2022.

 

Inbegrepen zijn details van datums en tijden waarop u herinneringen heeft ontvangen die via sms is verzonden.

 

Zie bijgevoegde SMS-logs.

 

Ik kan u ook bevestigen dat het abonnement werd gestopt op 20/06/2022 en na deze datum zullen er geen verdere kosten meer in rekening worden gebracht.

 

Een laatste SMS werd verzonden naar uw mobiele telefoon met de bevestiging van annulering en u ontvangt geen verdere sms-berichten van ons.

 

Heeft u nog vragen over onze diensten en producten, neem dan gerust contact met ons op via service.be@paybymobile.info of bel 0 800 205 67.

 

Vriendelijke groeten,

Iris

Klantenservice

0684J00000XhHXY?asPdf=false&operationContext=CHATTER

-----------------------------

Beste. Op mijn gsm afrekening voor het nr 0032498744299 wordt nu al een paar weken telkens 4,99 euro afgehouden. Ik weet niet hoe dit abonnement tot stand kwam en er zou een sms naar mij gestuurd zijn, die ik nergens terugvind en waarop ik dus ook niet kon reageren. Dit abonnement moet onmiddellijk worden stopgezet en ik eis terugbetaling van de reeds 6 maal aangerekende bedragen van 4,99 ÷euro. Deze werden onterecht via mpay van mijn provider Proximus afgehouden via hun factuur. Graag reactie.

 

Mvg

 

JOHAN Verhaeghe

+32486555126

+32498744299

Reputatie 7
Badge +3

@PéPé Jo In de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PM Connect LTD voor de aanrekeningen van Demon Games zie ik dat het welkomstbericht niet is opgemaakt volgens de layout vooropgesteld in de GOF-richtlijnen. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PM Connect is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PM Connect (Demon Games) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Groetjes,
Antonella

Reageer