Vraag

Credit nota factuur


Reputatie 3
Badge +1

Beste,

De klantenservice bij Proximus is erg slecht en zelfs triest te noemen.

De hoorn inleggen, onbeschoft reageren zijn niet ongewoon.

Loze beloftes en geen reactie op mail ook niet.

Ik ga de details besparen.

 

Ik verwijs daarom naar: Formal complaint Proximus - [Case:47503400]

En klacht: https://www.test-aankoop.be/klagen/mijn-klachten/uw-klacht?referenceId=CPTBE01199584-82 

 

Concreet en kort:

Ik heb recht op een creditnota van 49.99 € voor diensten van derden die geannuleerd zijn door de Google Playstore.

Zie screenshot:

 

Ik begrijp eigenlijk niet waar het zo misloopt en dit zo moet gaan.

 

Alle informatie staat in de formal complaint van Proximus alsook het ticket bij Test aankoop.

Graag daar alle informatie uithalen, ik ga deze niet blijven aanleveren.

Het is duidelijk wat er moet gebeuren, en dat is een credit nota aanleveren.

 

Wanneer krijg ik mijn creditnota?

Een compensatie voor de geleden schade en enorme tijd lijken mij ook op zijn plaats.

 

Ik wordt hier graag over gecontacteerd (op mail, telefonisch wordt er vanalles gezegd, maar dat kan ik niet bewijzen natuurlijk).

 

Steve.

 

 


12 reacties

wacht gewoon af tot een prox forummedewerker dit verder natrekt voor u, als ze hier de draad opnemen

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens in je forumprofiel plaatsen, doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
→ ForumProfiel gegevens invullen/aanvullen ( in het vak "Ticket (Privé)" kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als je dit wilt).

Reputatie 3
Badge +1

Martin ik wacht al ruim 1 maand af…

Ik denk dat ik genoeg geduld heb gehad.

 

Zoals ik zei staat alle informatie in het formal complaint, en test aankoop, je kan daar alles terug vinden.

 

Ondertussen krijg ik wel betalingsherinneringen …

 

Had je dit hier al gemeld via het forum dan, want ik ging er van uit dat het nog niet gebeurd was, enfin we zien wel wat er uit de bus komt als Prox forummedewerkers hier passeren….

Reputatie 7
Badge +3

@steve-bitstudio  De crediteringen van derde diensten gebeuren niet via het facturatiesysteem van Proximus zelf, maar via deze van de derde dienst (net zoals bij een aanrekening) en komt op een apart  statement (aanhangsel van de factuur). Er staat effectief een bedrag van -€ 49,99 klaar om te worden afgehouden op je volgende factuur (maart). Let er wel op dat het bedrag effectief in mindering zal worden gehouden op het totaalbedrag van de factuur van maart, maar dat je deze dan terug moet bijtellen als je de betaling gaat uitvoeren omdat je het aangerekend en betwist bedrag van € 49,99 van de factuur van februari niet hebt betaald. Ofwel moet je het bedrag van € 49,99 van de factuur van februari nog bijbetalen en dan klopt het totaalbedrag van de factuur van maart wel.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge +1

Beste,

 

Ik heb eindelijk de credit nota ontvangen.

Dit heeft ruim 2 maand geduurd ! 

 

Buiten hier op het forum, heeft nooit iemand van Proximus op enige manier gecontacteerd.

Er is niet gereageerd op mijn mails, dossier test aankoop, noch telefonisch.

Ook worden mijn vragen systematisch genegeerd.

De klantenservice is ronduit slecht te noemen.

 

Wat wordt er nog gedaan aan mijn vraag voor een tegemoetkoming voor de geleden schade en slechte klantenservice?

 

Steve.

Reputatie 7
Badge +3

@steve-bitstudio Wij begrijpen ten zeerste dat u van Proximus een correcte en klantvriendelijke service verwacht. Het is zeker niet onze intentie geweest om uw vertrouwen te schaden. Wij bieden  u  onze verontschuldigingen aan en danken u voor deze reactie dewelke het mogelijk maakt om in de toekomst onze dienstverlening te verbeteren.Groetjes,Joel

Reputatie 3
Badge +1

Beste Joel,

 

Goed ontweken. Soit, duidelijk dat ik niets meer moet verwachten …

Ondanks ik nu weer nieuwe problemen heb.

Ik zal voor de duidelijkheid een nieuw topic openen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@steve-bitstudio  Denk eraan dat je van de factuur van 09/03/2021 wel nog het bedrag van € 29,93 dient te betalen voor de het gsm-abonnement + normaal verbruik, ook al staat het totaal bedrag van de factuur op een minbedrag. De reden hiervoor heb ik je op 5 maart uitgelegd in dit topic. Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge +1

Beste AtonellaD,

 

Ik ben al van eind januari begin februari met deze onzin bezig. U kan zeggen wat u wil met u 5 maart.

Sorry voor mijn toon maar ik ben het heel beu.

 

Ik heb geen factuur met dit bedrag, je kan de reden wel uitleggen, echter heb ik nog steeds geen officieel document waar dit bedrag op staat.

Waarvoor ik lang vragende partij ben.

 

Ik heb de fouten niet gemaakt? Wel dan? Proximus is compleet fout met de administratie.

Hier kan ik niet aan doen.

 

Het kan niet zo zijn, oh ja ik heb je een reden gegeven op 5 maart, dat een bepaald bedrag betaald moet worden, maar er bestaat geen document van?

Het document geeft -20,... euro, en niet 29,... euro.

 

Als dit document foutief is, dien ik hier een nieuw document met eventuele creditnota voor de creditnota of een document met zelfde factuurnummer voor te krijgen

 

Ik heb de fout niet gemaakt. Op basis van redenen uitleggen en foutieve documenten worden geen facturen betaald, dat is nergens zo…

Normaal toch?

 

Een reden is geen officieel document die overigens nodig is voor de boekhouding, en dit is wettelijk.

Hoe moet ik dit rechtvaardigen in de boekhouding van mijn zaak? Is dat nu zo moeilijk te begrijpen.

 

Ik begrijp helemaal niet hoe dit zo moeilijk gaat.

 

De service is om te huilen en tenenkrommend.

 

Hoe wil je dat ik betaal als hiervoor geen officieel document voor bestaat?

 

Bezorg mij de correcte documenten en ik betaal zonder problemen. Geen correcte documenten die wettelijk verplicht zijn voor een boekhouding, is geen betaling.

Zo moeilijk is dat niet.

 

Kan er iemand met verstand van zaken en of die begrijpend kan lezen dit asap oplossen.

 

Want ik ben dit hele gedoe kotsbeu.

 

Ik ben duidelijk geweest.

 

Steve.

 

Reputatie 7
Badge +3

@steve-bitstudio 

Factuur 09/01/2021 € 112,98 - Bestaande uit € 39,00 van Proximus en € 73,98 van derde diensten
Betaling 04/02/2021 € 39,00 = Proximus = OK
Betaling 25/02/2021 € 23,99 = derde diensten = OK
Overblijvend openstaand saldo € 49,99 = derde diensten = Niet OK

Factuur 09/03/2021 € -20,06 - Bestaande uit € 29,93 van Proximus en € -49,99 van derde diensten
Geen betaling = Proximus = Niet OK
€ -49,99 van derde diensten = vereffening van het overblijvend openstaand saldo € 49,99 van factuur 09/01/2021 = OK

Dit betekent dat er geen openstaand saldo meer is voor de derde diensten, maar wel nog een openstaand saldo voor Proximus van € 29,93 dat zo spoedig mogelijk dient te worden betaald.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge +1

Dat is allemaal waar AtonellaD.

Ik ben helemaal mee. 

 

Maar ik heb geen factuur, noch een betalingsrefentie voor die 29 euro.

De documenten zijn foutief en dienen gecorrigeerd te worden door Proximus.

Boekhoudkundig is dit niet ok.

De factuur waarvan gesproken wordt is nog steeds -20 euro. Vertel mij hoe ik boekhoudkundig hier een betaling van 29 euro kan rechtvaardigen.

 

Er moet wel degelijk een nieuw document bezorgd worden.

 

Of is het tegenwoordig de bedoeling om zelf te goochelen met bedragen?

 

Wat is hier niet aan te begrijpen?

 

Opnieuw ontvang ik de juiste en of gecorrigeerde documenten, dan betaal ik met alle plezier.

Op basis van foutieve documenten kan je geen betaling verwachten. Noch is dit boekhoudkundig in orde. Dat is nu eenmaal wettelijk zo.

 

Ik wil gewoon juiste documenten ontvangen zofat alles boekhouding en wettelijk in orde is.

Het is toch niet de bedoeling dat ik zelf regeltjes op een factuur doorstreep omdat ze fout zijn.

Zelfs als deze bedragen over elkaar wegvallen.

 

Wettelijk is nu eenmaal een vereiste, en niet meer als normaal dat ik correcte facturatie ontvang.

 

Bezorg mij deze en de betaling zal geen probleem zijn.

 

Steve.

Reputatie 7
Badge +3

@steve-bitstudio Derde diensten worden steeds op een apart aanhangsel ‘statement’ aangerekend met een apart factuurnummer. Dit maakt dit boekhoudkundig wel in orde. De opmaak van een andere factuur of document voor de aanrekening van het gsm-abonnement van maart is hierbij overbodig. Details stuur ik je via privébericht. Groetjes, Antonella

Reageer